Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Drive Angry 3D

Av roboguy - 28 maj 2011 21:49

Ett tips innan man börjar se Drive Angry 3D är: bunkra upp med några öl ( eller valfri alkoholhaltig dryck ) och drick några innan du bänkar dig och börjar titta på filmen. Drive Angry 3D blir betydligt roligare om man är lite berusad, nämligen. Den fungerar även utmärkt om du är bakis eller på andra sätt ställer in hjärnan på "låg nivå". 


Jag tycker att Drive Angry 3D var underhållande, lite crazy men gav inget mervärde- men vad gör det, för det är ju trots allt underhållning man vill ha när man börjar se på en film, eller hur? 




Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Jag tycker att det är synd att Nicolas Cage är med i sådana här filmer numera, men har man gjort av med alla sina stålar och behöver cash så förstår jag att man medverkar i vad f-n som helst för att utöka storleken på plånboken. Det betyder samtidigt att man inte behöver lägga ned någon stor möda på att "leva sig in" i en karaktär, eller läsa igenom manuset tillräckligt noga för att upptäcka i förtid att manuset inte riktigt håller, att 3D-effekterna mest är en ursäkt för att få ha med 3D i titeln så att filmen ska besökas av 3D-hungrande tonåringar. För kort och gott suger handlingen, och man har sett det många gånger förr. 

Men Nic Cage gör faktiskt en av de mer sevärda prestationer i den här filmen än vad man har sett honom göra på ett tag ( tyvärr, men så ligger det till ). Och det är en scen framför allt som är riktigt jäkla sjuk, samtidigt som det är här det är tänkt att ölen, eller vad man nu valt att dricka, ska kicka in så man ser det absurt roliga i det som inträffar- Cage har sex med en blond kvinna, röker en fet cigarr och har solbrillorna på- och mitt i alltsammans stormar det in ett gäng skurkar med avsikt att ta livet av vår kära hämnare! Jag tyckte att den scenen faktiskt gjorde hela Drive Angry 3D sevärd, för den är jävligt konstig och jag skrattar fortfarande när jag tänker på den...Och det finns fler sådana här underhållande godbitar i den här filmen, men jag ska inte beskriva dem allesammans- det blir mycket roligare när man inte vet vad som komma skall... 


Men jag gillade också den mystiske "Revisorn". En replik han har i filmen är klockren, och den blir inte lika rolig när jag återger den här, men ni får en uppfattning om hur denne Revisor är som personlighet:

- Jesu...utbrister tonårskillen.

- Jesus är en hantverkare och tro det eller inte, men han föredrar faktiskt snaggat, svarar Revisorn!


Stackars snygga Amber Heard har så mycket attityd och tuffhet att man börjar undra om hon inte har hamnat i helt fel film, för man vet ju att det faktiskt inte är kvinnan som kommer att fixa biffen i sådana här filmer hur mycket hon är är uppkäftig mot skurkarna och hur mycket hon än vill slåss och sparkas. Sorry, men det är ju faktiskt så det ligger till i sådana här filmer! Men jag gillar i alla fall att Ambers karaktär Piper är mer än en snygg blondin som hjälper Cages karaktär, och fler sådana här kvinnor skulle sannerligen behövas i de flesta actionfilmer. 


Kort och gott, Drive Angry 3D är jävligt underhållande om man är på rätt humör ( vilket jag var efter att ha druckit x antal öl innan jag började se på filmen ) men gissningsvis kommer man ändå att ha glömt bort den relativt snabbt. Men underhållning för stunden är inte helt fel, då och då. 










 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards