Alla inlägg under maj 2011

Av roboguy - 27 maj 2011 21:43

Jäklar vilket grymt sound, beat i inledningen av låten Love, love och det där dunk-dunk-dunkandet håller i sig genom hela låten. Ingen tio-i-ett-toppare direkt, men den är inte så dum och något av det bättre som jag har hört från Take That på väldigt länge så den här kan man definitivt lyssna igenom lite då och då!





http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/musikvideor/article13094051.ab







 

Av roboguy - 27 maj 2011 21:34

Haha, ursäkta mig men den här korta nyheten var en av de roligare saker som jag har läst i dag. Stackars pelletförsäljare, jag hoppas att han inser att han har tagit sig vatten över huvud eller är hungern efter pengar så stor att det har förblindat honom fullständigt? Mannen har dessutom tidigare en dom där han använt halluciogena droger?! Tror han kan ha tagit lite för många av de drogerna nu, och själv tror att han på något vis varit inblandad, indirekt eller direkt, i skapandet av Facebok. Jag tror inte det blir några bekymmer för Zuckenberg att bli av med det här kravet!




http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=217061






 

Av roboguy - 26 maj 2011 23:21

Kanske en liten aning för mycket Blair Witch Project-vibbar att döma av trailern, men det här ser hyfsat lovande ut i alla fall! Kanske värt att ta sig en titt på åtminstone;)






http://www.youtube.com/watch?v=umNP2p4QjdI









 

Av roboguy - 26 maj 2011 22:03

Huvudpersonen, Billy Wile, är en ganska vanlig man som jobbar som bartender och som lever ett tillbakadraget liv. Hustrun Barbara Mandel ligger på ett sjukhus, är okontaktbar med verkligheten och lever sig in i sina älskade Dickens-romaner och yppar då och då ord och fraser som kommer från någon av Dickens romaner. En ganska gemytlig man, denne Billy, men ett problem finns- han har nämligen dödat sin mor och far när han var fjorton år! Varför, och av vilken anledning, ska inte avslöjas här. Och medan Billy lever sitt ordinära liv så börjar någon att leka en djävulsk lek med honom, en lek som går ut på att han bestämmer över liv och död. Vansinne, kort och gott!


Jag har alltid tyckt om Dean Koontz, även om jag alltid har sett honom ett pinnhål längre ned jämfört med Stephen King. Där King är en briljant personberättare som målar upp levande karaktärer så satsar Koontz mer på äckel och monster och lite mer "rak-på-action", kort och gott. Men karaktären Billy Wile känns inte alls speciellt levande, även om han har ett mystiskt förflutet som får läsaren att fråga sig vem denne Billy egentligen är. " Än en gång levererar Koontz en förstklassig thriller full av välutvecklade personporträtt och skräckfyllda scener" skriver Chicago tribune på bokens baksida, och jag instämmer till 50 procent. Vansinne är spännande, men den har inte vad jag kan se något vidare "välutvecklade personporträtt" eller särskilt skräckfyllda scener, även om jag tror att en del av sakerna som förekommer i boken skulle göra sig alldeles utmärkt på film istället för i skriven text. Jag tänker framför allt på vilket innehåll mördaren har i glasburkar;P


Mördaren ja... Jag förstod mig aldrig på "monstret" men det var underhållande medan monstret lekte en djävulsk katt-och-råtta-lek med huvudpersonen, men när väl sanningen kom fram i ljuset så förstod jag inte riktigt motivet till monstrets agerande, och då föll en stor del av tjusningen med Vansinne... Kanske var jag lite ouppmärksam under slutskedet av läsningen? 


Men jag tycker om de citat som Dean Koontz kastar in i berättelsen och som dyker upp lite här och var. En av favoriterna var följande: " I den morderna världen, och än mer i den postmoderna, och ännu mer i den post-postmoderna, hade mycket av våldet blivit opersonligt. Terrorister, gatugäng, ensamma sociopater, sociopater i grupper, hängivna en utopisk vision att döda människor de inte kände, och egentligen inte hade något emot, enbart i syfte att få uppmärksamhet, göra sin röst hörd, skrämmas eller enbart för skojs skull". ( s. 95). I det här tycker jag Koontz säger en hel del om den värld som vi lever i just nu, och han har en poäng i det också. 


Nåväl, för att säga som det är rakt på sak- Vansinne var underhållande, lättläst och hade sina givna stunder men det är ingen bok som man kommer att minnas någon längre tid efter att man har läst ut den, och den kommer vara lika lättglömd som en b-skräckis som man tittade på under en tråkig bakissöndag. Så letar man efter underhållning för stunden så ska man definitivt läsa Vansinne! 






 







 

Av roboguy - 26 maj 2011 19:53

Ja, när John Carpenter gör skräckfilm- då blir man exalterad och hoppfull och hoppas att The Master, som de skriver i trailern och som faktiskt stämde väldigt bra en gång i tiden, ska lyckas göra en riktigt bra film! Trailern tycker jag gör att man kan börja att se fram emot den här filmen på allvar. Nu hoppas jag bara att det inte börjar vattnas i munnen på mig och att det sedan visar sig att filmen inte är bra. Kom igen nu, Carpenter!





http://www.youtube.com/watch?v=R_9FxKkHOgg&feature=player_embedded








 

Av roboguy - 26 maj 2011 19:28

Jag tycker att det är glädjande att fyra av fem svenskar anser att viktiga brev ska komma i brevlådan hellre än i digital form. Allt behöver faktiskt inte datoriseras, och man kan ju om man vill måla upp en och annan skräckbild över vad som kan inträffa med ett viktigt brev om det skickas som mail eller liknande, samtidigt som det finns risker med gamla hederliga "snigelposten" förstås. Men som sagt, det är skönt att se att det ändå finns vissa saker som man inte vill förändra.





http://www.dn.se/ekonomi/skicka-viktiga-brev-pa-posten







 

Av roboguy - 25 maj 2011 23:05

Ohja, det här ser ju lovande ut... 3D i titeln samt en haj ( eller flera?) dåligt animerade samt några snygga tonåringar som är ute vid en stuga nära vattnet för att bara ha lite roligt. Men vad tusan- den här blir kanske en smula underhållande i alla fall!






http://www.youtube.com/watch?v=98Juf_JTxPo










 

Av roboguy - 24 maj 2011 23:24

Kom igen nu för fan;P Iron Sky vill vi ( jag ) se så fort som det bara är möjligt nu!





http://www.youtube.com/watch?v=kNDaOFQ6g2I








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards