Alla inlägg den 4 juni 2011

Av roboguy - 4 juni 2011 00:55

En snabb sammanfattning av Stone skulle vara: pratig, långtråkig, ingenting händer, förstår inte slutet, psykologiskt mumbojumbo med ett stänk av religiöst skitsnack som tydligen ska "förklara" lite av det som händer med karaktärerna. Jag förstod ingenting och satt mest och kämpade för att inte somna under filmens gång, men den var ändå hyfsat kort så det gick ändå ganska bra att hålla sig vaken. 





Läs inte mer om du inte har sett filmen!




Milla Jovovich gör en helt okej insats som någon mysko kvinna som jag aldrig begriper mig på. Ville hon ha ut sin make från fängelset eller inte? Ville hon egentligen ha Jack ( Robert De Niro)? Vad var hennes del i alltsammans, egentligen. Jag har ingen aning, och jag bryr mig inte heller. 


Lite heder får man ge till De Niro i alla fall, för han har gjort mestadels skit de senaste åren, men här gör han i alla fall inte bort sig. Han kanske så smått börjar förbereda sin pensionering från filmandet? Skrapar ihop några extra slantar genom att vara med i sådant här bedrövligt skit? Han borde satsa på att avsluta karriären med något grand opius istället för sådana här filmer...


Edward Norton gör också bra ifrån sig, även om jag har svårt för karaktärens överanvänding av ord som "man" och " don´t you see"... De upprepas hela tiden, ständigt, om och om igen och inte begriper man mer av något på grund av det. 


För min del var Stone ett sömnpiller, det hände ju nästan ingenting mer än att karaktärerna sitter och pratar och pratar och pratar i all evinnerlighet- sedan är filmen slut! Utan att så mycket har förklarats... Suck!






 

Skapa flashcards