Alla inlägg den 7 juni 2011

Av roboguy - 7 juni 2011 21:56

Minimalistiskt och sparsmakat och ganska lite yttrande av våldsamheter, och egentligen en skildring av en kufisk man i 30-40-någonting-åldern... Det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig när jag började se Tony- En seriemördare i London.








Läs inte mer om du inte sett filmen!





Jag tycker att Peter Ferdinando, som spelar Tony, gör en utmärkt prestation- utan att egentligen göra så mycket. Det är inte stora gester, galna blickar, frusterande andetag eller andra saker som brukar vara så utmärkande egenskaper för seriemördare eller galningar på film. Man vet inte riktigt var man har Tony, eftersom han verkar vara så gemytlig, nervös och orolig. Men man förstår efter bara ett tag att något är fel med den här mannen, eftersom han bor i en nedsliten lägenhet, går omkring och köper och tittar på massvis med actionfilmer ( och en hel del klassiska actionfilmer nämns i filmen, så ett litet plus i katen om du är välbevandrad inom 70-80-talets actionfilmer, då kan du pricka av vilka filmer som du har sett som en liten extra bonus medan du tittar på den här filmen ) och den stora frågan är egentligen- har Tony ingen kontakt med andra människor? Man får inte veta mycket om Tonys bakgrund, man får inte veta någonting- vilket gör det lite frustrerande. Tony verkar bara finnas, kort och gott. Och han sover tillsammans med ett lik, av någon anledning... 


Jag tycker om att man har gjort filmen så verklighetstrogen. Det är inte massvis med splatter eller blodutgjutelse här, och Tony känns mer eller mindre mänsklig. Man dundrar inte heller på med massvis av musik, utan det är enkelt och man får nästan känsla av att man tittar på en dokumentär ibland- fast kameran råkar bara ha hittat Tony och bara "följer efter honom". 


Jag tyckte däremot inte om slutet. Och som jag sa från början, jag hade förväntat mig lite mer... tja, mördande! Istället var det som att mördandet hamnade i skymundan, något som bryter den stilla, lugna ytan för ett ögonblick och sedan återgår allt till att handla om missanpassade, underliga Tony. Det var lite svårt att kväva en och annan gäspning för mig emellanåt, för det blev lite tråkigt ibland. 











 

Av roboguy - 7 juni 2011 19:26

Jag har väl inget emot Naomie Harris, men hon känns som ett ganska tråkigt val som Bondbrud... Jag har i alla fall inget starkt minne av henne från varken 28 dagar senare eller Pirates-filmerna. Nåja, det handlar väl mest om ett rykte fortfarande, inget konkret är påskrivet? Mycket kan hinna hända fortfarande och man väntar som bara den på att få veta mer om Bond 23;)




http://www.moviezine.se/artikel/7524-pirates-of-the-caribbean-stjarna-blir-nya-bondbruden











 

Av roboguy - 7 juni 2011 18:58

Ursch, en av sommarens gissel ( den andra är naturligtvis mygg ) men åska avskyr jag desto mer! Och jag antar att det snart kan börja blixtra och muntra även här snart, men jag hoppas att det blir kortvarigt och att det drar förbi snabbt. 





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13137442.ab









 

Av roboguy - 7 juni 2011 00:28

Men vad tusan- Justin Timberlake och Mila Kunis skojar till det lite och det är det enda intressanta media har att rapportera om dagen efter MTV Movie Awards? Då kan det inte ha hänt speciellt mycket under galan, så det var tur att man inte stannade uppe och tittade på alltsammans.






http://www.expressen.se/noje/1.2460883/justin-timberlakes-brosttag-pa-mtv-galan









 

Av roboguy - 7 juni 2011 00:15

Ser ut att vara ganska b-aktig, men sådant brukar ju innebära att filmen i alla fall är sevärd;) Tyvärr inte så mycket information om vad filmen handlar om, men man får hoppas att en längre trailer snart dyker upp.





http://www.youtube.com/watch?v=tpou_B3NN1Y










 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards