Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Nytt är inte alltid det bästa

Av roboguy - 13 juni 2011 22:14

 






Köpte nya hörlurar i dag på Audio Video, och oj vad jag misstog mig på prislappen- om man var ute efter hörlurar med bra ljudkvalla så låg priset mestadels över trehundra kronor- för "värstingarna" låg det på närmare sjuhundra kronor. Jag lyckades emellertid hitta något mitt emellan, och som verkade duga för mina enkla behov. 


Men- jag saknar de gamla hörlurarna! Det kanske handlar mest om att jag måste vänja mig med de nya, men de gamla var perfekta och jag var nöjd med dem. Jag funderar på om jag inte ska lämna tillbaka de jag har köpt nu och leta upp liknande hörlurar som jag hade... Men vi får se, det beror på hur nöjd jag blir med mitt köp!


Plus-minus-check


Plus:

* Om jag inte hade haft de gamla hörlurarna att jämföra med, så hade jag förmodligen varit nöjd med ljudet i de nya. Men faktum är, att det faktiskt är en skillnad- liten skillnad visserligen, men de gamla hade snäppet bättre ljud än vad de nya har.

* De nya hörlurarna är "tyngre", de trycker mer mot öronen och man känner inte att de är påväg att ramla av.

* Prislappen kändes okej för de här hörlurarna, men samtidigt finns det ju de som är betydligt bättre än vad de här är...


Minus:

* Ljudet!

* Sladden till datorn är lite kort... Inte för att jag förväntar mig att kunna gå iväg tjugo meter från datorn med hörlurarna kvar, men den gamla sladden var åtminstone betydligt längre vilket gav en aning mer svängrum. 

* Den nya känns allmänt "mindre" och inte lika bra, kort och gott. Känns lite onödigt att klaga på dem redan nu men i och för sig, jag har inte testat dem speciellt hårt ännu.

* Man måste höja ljudvolymen på det man ser på för att komma upp i ungefär samma ljud som de gamla erbjöd. 


Minus-sidan dominerar, men jag tror det mest beror på att jag inte har blivit van vid de nya hörlurarna ännu. Är man vanemänniska så är det inte alldeles enkelt att byta ut saker, och byter man ut något så måste jag vänja mig vid det nya innan jag börjar se fördelarna. Men jag tror faktiskt att jag var lite dumsnål helt enkelt, vad hade det gjort för skillnad om jag hade lagt till en hundralapp extra för att få, enligt försäljaren, de bästa hörlurarna som finns ute på marknaden just nu?


Nåja, ska testa de nya hörlurarna och se om jag "kan" bli nöjd med dem eller inte...




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards