Alla inlägg den 17 juni 2011

Av roboguy - 17 juni 2011 20:58

Oj, man tycker ju i första hand att det ska finnas vettigare saker att forska om än hur många hjärnskador som Asterix har orsakat sina motståndare i serieböckerna, men vad vet jag... Det kanske är nyttig allmänkunskap? Och lite forskningspengar har ju gått åt också, så det är ju alltid bra- strunt samma vad som forskas i...

704 hjärnskador har den lilla gallern orsakat framför allt de stackars romarna, för den som är intresserad;P Nu vet vi det!





http://www.svd.se/kultur/704-hjarnskadade-av-asterix_6254176.svd











 

Av roboguy - 17 juni 2011 20:42

" Love is the greatest superpower of all" som står i slutet av trailern avslöjade lite för mycket var filmens fokus ligger, och jag tror inte den här kommer att falla mig i smaken, synd... Jag trodde det var ännu en Kick-Ass wannabe, men man förstår ju mer trailern avslöjar att man har lagt mer kraft vid kärleksstory-eländet mellan killen som tror att han är en superhjälte och den äckligt förstående ( gissningsvis...) tjejen. Ursch, venerna inom mig klibbar igen av sockervarningen som filmen förmodligen levererar...






http://www.youtube.com/watch?v=ScWPpO53K70











 

Av roboguy - 17 juni 2011 19:35

Är lite sugen på att köpa ny mobil "trots" att jag bara har haft min nuvarande i cirka fyra år;P Ja, jag vet att andra byter/köper ny mobil lika ofta som de springer på toaletten numera, men jag håller fast vid mina prylar tills de antingen går sönder eller är så o-fashion att de borde skänkas till antikvariat eller museum. Men denna- HTC Desire Z- tycker jag är riktigt snygg och den ser verkligen häftig ut med en kamera på 8 megapixlar ( hur jag egentligen överlever med 2 pix är en fråga värdig filosofer att fundera över ) och med ett snyggt litet tangentbord dessutom... Mums! Dessutom kan man tydligen låsa och rensa telefonen från distans om man skulle tappa bort den...








 







Av roboguy - 17 juni 2011 18:31

Åh, det låter ju inte alls dumt att jordgubbarna blir billigare lagom till midsommar. Midsommar och jordgubbar, det är bara en kombination som är oslagbar och som är lika viktig som snö är på julafton!





http://svt.se/2.22620/1.2458468/billigare_jordgubbar_till_midsommar










 

Av roboguy - 17 juni 2011 16:09

Jurassic Park 4 är på gång, och ni som jublade vid det beskedet- gå och ställ er i skamvrån och ta på dumstruten;P Det känns som något utav ett evighetsprojekt, denna film numro 4 i ordningen, och rykten har gjort gällande att den fjärde filmen till och med redan finns ( kanske tidsressenärer från framtiden som smugit omkring här och var och viskat om detta?). Nåväl, känns som att det inte är så prioriterat med ytterligar en film om en ilsken T-Rex som springer efter människor som råkat hamna i dinosauriernas område. Hur många gånger kan man rulla på med samma koncept, liksom.

Känns mer hett med TV-serien Terra Nova istället, som verkar vara lite av en blandning av Jurrasic Park- teman, så Spielberg borde kanske nöja sig med den istället. 







http://www.moviezine.se/artikel/7605-jurassic-park-4-paring-g










 

Av roboguy - 17 juni 2011 13:04

Ska vara ärlig och säga att jag inte alls har hängt med i den berg-och balbane-liknande svängar som den nya The Muppets-filmen tydligen har varit inne i, eftersom de tydligen spelade in en trailer för en helt annan film först, innan det avslöjades att det handlade om Mupparna ( eller hur det där nu var, jag minns inte riktigt ). Och vad filmen handlar om är höljt i samma dimmor som kretsar kring Alpernas högsta punkt, men det spelar ingen som helst roll- den stora frågan är ju huruvida Disney verkligen kommer att lyckas med Mupparna. Frågetecknen är många, mycket ska redas ut men fan vilka bra trailers som kommer ut i alla fall, inte minst denna... 




http://www.youtube.com/watch?v=k72b9IRRKnE&feature=related










 

Av roboguy - 17 juni 2011 12:57

Oh brother, hur många fler filmer kan man egentligen mjölka av det här? Förmodligen hundra filmer, om publiken fortsätter att strömma till biograferna;P Men redan den andra filmen körde lite på upprepningar och ett invant koncept, men den var i alla fall varken bättre eller sämre jämfört med den första filmen. Dock tror jag att jag skippar den tredje filmen helt och hållet.





http://www.youtube.com/watch?v=GGExsDJgBnI










 

Av roboguy - 17 juni 2011 03:16

Gosh, gåshud gånger hundra, nästan;P Älskar början, med Potter som liten och texten med "hela hans liv har...". Snart är finalen här! It all ends!!!!! Pepp.




http://www.youtube.com/watch?v=VG32Wog8sAk&feature=player_embedded










 

Skapa flashcards