Alla inlägg den 18 juni 2011

Av roboguy - 18 juni 2011 21:22

Jag trodde aldrig jag skulle få anledning att säga att en film av Uwe Boll inte suger fullständigt, men det är faktiskt sant när det gäller Rampage. Men med det inte sagt att det inte finns saker som gjorde mig en smula irriterad i filmen, och som gjorde att jag inte riktigt kan säga att den är "bra" i den meningen att jag skulle rekommendera den till vänner och bekanta. Men för att vara Uwe Boll så var det förvånansvärt fritt från skit och smuts. 


Läs inte mer om du inte sett filmen!






Men jag köper inte huvudpersonens anledningar till att gå bananas mot oskyldiga! Okej, en del argument lanseras i inledningen- jorden är överbefolkad, vi lär oss från barnsben i skolan att det enda som räknas är en fet plånbok och att man ska göra skönhetsoperationer osv, men vad tusan- ska man gå och ladda k-pisten och ge sig ut på stan och bara döda alla man stöter på? Off course not. 

Och jag hoppas verkligen att ingen virrpanna ser den här filmen! Vissa filmer borde faktiskt inte finnas tillgängliga för vem som helst att se, speciellt inte en sådan här film! Man vet aldrig vilka tankar sådant här sätter igång hos vissa... 


En av de saker som störde mig mest med Rampage var att det i början av filmen visades "vad som komma skall" lite för ofta. Det kändes som att Uwe Boll med det ville säga- ge inte upp, fortsätt titta på filmen, jag vet att jag tjatar med det ena och det andra ( men jag vill ju bara ge en förklaring till det som händer sedan) men ge inte upp för fan, se här, kolla- det kommer pang-pang snart, så fortsätt titta, jag visar er lite av vad som kommer att hända... Irriterande, jag vill inte se vad huvudpersonen kommer att göra i förhand, jag vill se det när det väl händer. 


Och så en sak till- scenen i bingohallen? Var det menat som en paus i dödandet, eller vad? Jag förstod ingenting av det där. Nåja, Boll gör inte alltid begripliga saker;P


Men som jag sa i inledningen- det här är den film av Uwe Boll som faktiskt är ganska sevärd! 









 

Av roboguy - 18 juni 2011 18:47

Ibland är det inte så dumt med alla repriser som börjar visas under sommaren! Full fräs med Stefan och Krister var länge sedan man såg ( om man inte räknar med de klipp man har kollat på Youtube då och då), så den här repriseringen välkommnar jag- TV4 klockan 19.25 Bara att bänka sig;P









 

Av roboguy - 18 juni 2011 18:00

" Det brittiska censurorganet för film, British Board of Film Certification (BBFC), har beslutat att bannlysa uppföljaren till The Human Centipede (2011). Anledningen är bland annat att filmen anses både obscen och sexuellt våldsam. Den första filmen handlar om en kirurg som sammanfogar tre människor på kirurgisk väg och den blev genast en snackis under 2009 och 2010."


Beslutet att bannlysa uppföljaren har retat upp filmens regissör Tom Six som i Empire går till hårt angrepp mot BBFC:

”Thank you BBFC for putting spoilers of my movie on your website and thank you for banning my film in this exceptional way. Apparently I made an horrific horror-film, but shouldn’t a good horror film be horrific? My dear people it is a f****cking MOVIE. It is all fictional. Not real. It is all make-belief [sic]. It is art. Give people their own choice to watch it or not. If people can’t handle or like my movies they just don’t watch them. If people like my movies they have to be able to see it any time, anywhere also in the UK.”


Bannlysa en film? Hallå, är vi tillbaka på 1500-talet eller? Att bannlysa en film är dessutom löjligt i dag- eftersom det enbart gör filmen ännu mer uppmärksam och dessutom inte hindrar människor från att se den. Jag är övertygad om att engelskmännen får tag i filmen, på ett eller annat sätt;) 



Tom Six, trots de filmer han gör, verkar vara en vettig person i svaret han skriver där han bland annat säger tack för att de spoilar hans film, men desto viktigare att det ju faktiskt är upp till var och en att välja om de vill se en film eller inte och att det tyvärr finns dem som fortfarande inte klarar av att skilja mellan verklighet och fantasi!


I trailern så säger de att uppföljaren har blivit bannlyst på grund av att den innehåller sadistiskt sexuellt våld och obehagliga grafiska scener (!!!) och att den är värre än den första filmen. Tja, det återstår att se- jag hade höga förväntningar inför den första filmen, kallad "världens äckligaste film", men jag blev väldigt besviken och det fanns som vanligt ingenting i den som gjorde att mina ögonbryn höjdes. Jag kan inte säga något om uppföljaren ännu, men jag betvivlar att jag kommer att bli särskilt chockad eller äcklad. Mycket väsen för ingenting, precis som det brukar vara, förmodligen!





http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article13138018.ab









   

Av roboguy - 18 juni 2011 15:03

Superputin, a man like any gör tydligen stor succé i Ryssland ( konstigt ) och handlar om att Putin är en superhjälte i judodräkt och till hans hjälp mot skurkarna har Putin Dmitry Medvedev. 


Herregud;P Omvänt- det skulle vara lite "roligt" med något liknande med te.x Reinfeldt eller Persson som tecknade superhjältar!





http://www.dn.se/webbtv/kultur-noje/putin-blir-superhjalte/








 

Av roboguy - 18 juni 2011 14:04

Åh, apokalypsen var det första jag tänkte på när jag såg Axes nya reklamfilm- när änglar faller ned till marken och man börjar ju fundera över vad det här handlar om, i alla fall första gången man ser den här reklamfilmen. Men det är ju inget negativt med det, det gör att man följer fortsättningen med stigande intresse- varför faller änglar ned från himlen? Vad är det änglarna är ute efter? Och när svaret väl kommer- Axe- blir man kanske en smula besviken, men jag tycker det är fyndigt och riktigt bra gjort, och säljargumentet " even angels will fall" är klockrent;)





http://www.youtube.com/watch?v=WRnBHHcdHJQ










 

Av roboguy - 18 juni 2011 01:34

Det syns ganska tydligt redan från början att den här filmen har några år på nacken, och det har dessutom hänt en del sedan det år filmen kom, 2007. Men det är klart att en film som inte kräver aktivering av de små grå cellerna funkar fortfarande, oavsett när den är gjord, och här har det inte lagts ned så stor omsorg på handling eller karaktärer- huvudpersonen ska göra det obligatoriska "sista jobbet" innan han ska dra sig tillbaka. Det har man hört ett x antal gånger vid det här laget. Och allt är inte som det ser ut att vara- nehejnej verkligen inte. Har vi varit med om det också, tidigare?! Jajamensan det har vi allt. 


James Remar, som spelar huvudrollen, ser mest av allt ut att längta tills inspelningarna är avklarade så att han kan ta sig en kall pina colada och sitta i en solstol och njuta av solen. Det är inte mycket skådespeleri från Remar och man engageras inte heller alls i hans öde och önskan om ett tillbakadragande. 

Nej, den enda av skådisarna som klarar godkänt från min sida är Mario Van Peebles, och det ger en indikation om hur dåligt resten av ensemblen faktiskt är när man faktiskt godkänner Peebles insats. Han är i alla fall den karaktär som verkar vettigast, som har mest trovärdighet. 


Actionscenerna håller inte heller någon vidare klass, tyvärr, så det finns verkligen inte mycket att hämta här mer än cirka en timme och tjugo minuters tämligen tråkiga minuter. Det här är ett riktigt bottennapp och man ska bara se den om man verkligen inte har något bättre för sig, om ens då...








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards