Alla inlägg den 19 juni 2011

Av roboguy - 19 juni 2011 01:17

Ja, herregud vad jag är besviken efter att ha sett Cross- jag hade förväntat mig betydligt mer än vad som erbjöds men det största "sveket" är att Danny Trejo är med två sekunder i anslaget och att Vinnie Jones är fruktansvärt tråkig och dålig som Gunnar. Helt klart Jones sämsta insats på film hittills, han brukar vara betydligt mer underhållande än vad han är i den här filmen. I överlag när det handlar om skådisarna kan man ju säga att ingen av dem är särskilt övertygande, och det känns som att b-skådisgänget samlats för att göra en skräpfilm tillsammans! Den enda som klarar sig med hyfsad trovärdighet är huvudpersonen själv, spelad av Brian Austin Green, men han tar rollen på för stort allvar. 







Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Jag gillar att de har med textrutor, det ger en serietidningskänsla, men jag gillade det inte när det användes i början av filmen där karaktärerna skulle presenteras och namnges samtidigt som de var mitt uppe i en skottlossning... Man vill se vad som händer- inte läsa namn och vad karaktärerna har för egenskaper! 


Kärleksmötet mellan huvudpersonen och Sunnyshine kan vara den sämsta kärleksträff jag har sett på väldigt länge- Sunshine blir påhoppad av två killar på en bar, Callan slår ned den ena och tjejen själv tar hand om den andra- genast är de ett par "skapat i himmlen" och perfekta för varandra... Eh, nej det köper jag inte. 


Backfire, som ska fungera som gängets pajaas, är bara irriterande och "dumkorkad" men får inte mig att dra på smilebanden och dessutom ska han ju också ha sin femton minuter i strålkastarna då han plötsligt begriper vad det här med staven som skurkarna jagar efter handlar om... Suck.


I slutet, medan den stora slutstriden pågår, stönar och flämtar de tre tillfångatagna kvinnorna så jävla mycket att man tror att det är bakgrundsljud till någon porrfilm... Irriterande är det, minst sagt.


Nej ursch, jag trodde verkligen att Cross skulle vara en underhållande och skön b-film med skådisar som Vinnie Jones och Danny Trejo inblandadde, men det visade sig vara ett stort fiasko. 









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards