Alla inlägg under juni 2011

Av roboguy - 29 juni 2011 00:21

Lite spretigt, lite för många olika historier som inte riktigt knyts ihop i slutet men ändå tillräckligt intressant för att hålla intresset vid liv är en bra sammanfattning av Amusement enligt mig. Och den blir heller aldrig tråkig eftersom det händer saker i princip hela tiden.








Läs inte mer om du inte har sett filmen!









Det jag gillade bäst med Amusement var skurken- ja, här har vi förvisso en ganska klassisk psykopat, som redan i ung ålder uppvisar tydliga tendenser till att vara spritt språngande galen- han har ett sällsynt skratt och dessutom hade han en kartong med en uppsprättad råtta i som sitter fast i trådar;P Varning med stora röda bokstäver, således. Och det som gör det här så bra är att psykopaten inte är någon Jigsaw som planerat fällorna in i minsta detalj osv, nej den här filmens psykopat är bara galen, även om det tillsist visar sig att det finns en anledning till varför han har valt de offer som filmen kretsar omkring.


Bästa scenen är tveklöst med Tabitha och den fullvuxna clownen i gästsovrummet. Det är något småläskigt med clowner, speciellt med en så stor jäkel som finns med i den här filmen! Riktigt bra scen, som inte skrämde mig direkt, men som i alla fall gjorde att min puls stegrades en aning ( just det där med att man inte riktigt vet om det är någon som gömmer sig i clowndräkten, fast man ju egentligen vet att det borde vara så- eftersom det är en skräckfilm man tittar på). 


Egentligen finns det inte så mycket att klaga på. Amusement är väl inte den bästa skräckfilm man har sett, men den är kompetent utförd och skådisarna är bra och psykopaten är härligt tokig. Funkar perfekt som underhållning för stunden, faktiskt!









 

Av roboguy - 28 juni 2011 15:27

Jag tycker det här var en ganska underhållande lista- men man ska nog vara bra "nördig" om man anser att följande aliens är hottest: Oola, Aayla Secura ( Star Wars) och Neytitri ( Avatar );P


Däremot är det bara att instämma med de övriga kandidaterna, bland annat Serleena ( Men in black 2), Leeloo ( Det femte elementet ) och Sil ( Spieces ). 




http://www.popcrunch.com/10-hottest-aliens-in-movies/?utm_source=scribol&utm_medium=referral&utm_campaign=scribol










 

Av roboguy - 27 juni 2011 19:16

Åhåja, nu börjar det se desto bättre ut i och med red band-trailern där det visas upp en hel del blod som sprutar och huvuden som skiljs från kroppen;) Mums! Ser faktiskt inte så dåligt ut alls, så man kanske kan börja se fram emot Conan på allvar nu.


Ett enda orosmoment- Conan-skådisen, Jason Momoa, ska han verkligen snacka sådär på riktigt i filmen som han gör i trailern? Låt oss hoppas att så inte är fallet, för det låter inte alls bra.





http://www.youtube.com/watch?v=3ZW6-gKmsxY










 

Av roboguy - 27 juni 2011 14:43

Underbart att värmen och solen har gjort comeback efter en vecka som var mest regnig och småkall. Just nu ligger temperaturen på 24 grader, inte dumt alls, men samtidigt har det börjat komma en hel del moln på himmlen som för bara någon timme sedan var fullständigt molnfri. Lite väl mycket blåser det väl också kanske, men man ska inte klaga på smådetaljer;P Hoppas det här vädret är här för att stanna hela veckan!






   

Av roboguy - 27 juni 2011 13:19

Jag har alltid irriterat mig själv med hur jäkla lite filmer av den gamla skolan som jag egentligen har sett, och till dessa hör definitivt filmer från Hammer Film Productions! I och för sig är jag väl inte så intresserad av att se de gamla, numera klassiska, filmerna som handlade om Dracula, Frankenstein och Mumien men å andra sidan- visst vore det ändå ganska härligt att ha sett dem. Någon av filmerna har börjat dyka upp på TV1000 Classic, vilket bara är att bocka och tacka för och de har jag tittat på- minns inte vilken Draculafilm som visades nyligen, men det är lite... ansträngande att se på gamla filmer då mycket känns så föråldrat och miljön bland annat bara känns teateraktig och studioliknande... Och jag som är utrustad med ett ganska begränsat tålamod och vill att det ska hända saker i de filmer jag tittar på och inte står ut med när det går tämligen långsamt osv... Ja, man ska ju se klassiker förstås, och några klassiker har man ändå lyckats ta sig igenom!

Men jag har alltid varit nyfiken på Hammer Film Productions, och den här artikeln är läsvärd och innehåller mycket härlig, enkel fakta:http://www.moviezine.se/artikel/7660-i-fokus-hammer-horror



Jag har varit betydligt bättre på att se de filmer som Hammer Films gjort sedan de "återuppstod" igen. Remaken av Let me in är mer eller mindre genialisk samtidigt som den inte gottar sig i överanvänding av gore, blod och splatter även om den tyvärr innehöll en del mindre bra effekter stundtals. The resident var däremot en besvikelse, mest på grund av att Hammer films stora ikon från äldre dagar, Christoffer Lee, har en så liten och blek roll i den filmen.

Det ser ju även väldigt lovande ut inför framtiden med framför allt The Woman In Black, med forne Harry Potter-skådisen himself i huvudrollen. 


Men jag ska i alla fall fördjupa mig i Hammer Falls historia genom att se på dokumentären som länkas i artikeln, och sedan får man se om man har ork, tid eller lust att se på någon av studions gamla klassiker, eller om man helt enkelt koncentrerar sig på de kommande, nya filmerna!










 


















Av roboguy - 27 juni 2011 12:30

Ja, det blir nästan bara löjligt när det ska analyseras och dissikeras av kulturpersoner och den tolkning som beskrivs i den här texten från Aftonbladet angående Transformers 2 är förmodligen den underligaste tolkning jag har läst om filmen hittills. " Vad som händer i Transformers 2 är alltså vår värsta freudianska mardröm; att de fantasier vi har projicerat på könen krossas. Av robotar." Ja, definitivt- när jag satt där i biomörkret så tänkte jag på att min värsta freudianska mardröm projicerades, att könen krossas av robotar! Oh, den va go du...


Annars har texten i alla fall en ganska härlig beskrivning av Final Destination, vars femte del går upp på bio i sommar- naturligtvis i 3D.


Analyserandet av X-Men: First class däremot, var väl inte direkt så ny? Det mesta visste man redan, och det man inte visste kunde man nästan räkna ut på egen hand.


Det var mest analysen av Transformers 2 som störde mig... Inte vet jag, men det är nästan på gränsen till idiotiskt att lägga ned såpass mycket tankemöda till en film som... Transformers 2!

Med detta sagt, förhoppningsvis blir Transformers 3 betydligt bättre och jag tycker om när vår "historia" skrivs om- att månlandarna inte bara fann mångrus när den ägde rum, utan att de också hittade robotar;P 







http://www.aftonbladet.se/kultur/article13230513.ab










 

Av roboguy - 27 juni 2011 01:06

"Julias Ögon är en ny spansk skräckthriller producerad av Guillermo del Toro som går upp på de svenska biograferna i sommar. Filmen är regisserad av Guillem Morales som gjorde The Uninvited Guest (2004).  Den 22 juli är det dags för svensk premiär för Julias Ögon".



Det här tror jag kan bli bra, och trailern ser ganska lovande ut men det jag mest lägger min tillit till är det faktum att Guillermo del Toror är producent till Julias eyes och då hoppas jag att han har fått vara med och påverka en hel del! Men resultatet får vi ganska snart se;P







http://www.youtube.com/watch?v=nbLk_gI5Vdw












 

Av roboguy - 27 juni 2011 00:14

" Vad sägs om lite skruvade tidsresor och andra världskriget där kriget domineras av nazi-robotar, jättar och flygande tefat? Precis den skönt bisarra formeln får vi i den australienska sci-fi-krigshorrorn The 25th Reich. Filmen är baserad på J.J Solomons roman 50,000 Years Until Tomorrow och är regisserad av Stephen Amis, uppger sajten Quiet Earth.


Storyn kretsar kring fem amerikanska soldater stationerade i Australien 1943 där dom blir indragna i ett hemligt tidsrese-projekt och kastas 50.000 år bakåt i tiden för att hämta ett främmande rymdskepp som ska hjälpa dom allierade att vinna kriget mot Hitler."


Fan, längtar redan nu jävligt mycket efter den här filmen men den får premiär någon gång under 2012, så det blir att fortsätta vänta. Hoppas det snart dyker upp någon härlig trailer som man kan trösta sig med under tiden.








 


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards