Alla inlägg den 4 juli 2011

Av roboguy - 4 juli 2011 15:51

Jag hade sett fram emot den här filmen, men när jag började se om trailers och klipp innan jag såg filmen så började pepp-barmometern att sjunka betydligt och jag började istället att bli lite tvivlande inställd till om jag verkligen skulle tycka om den här filmen. Det visade sig att jag inte tycker om filmen,tyvärr. Den är mycket snygg yta men tyvärr inte så speciellt mycket innehåll att komma med. Effekterna har överhanden medan storyn har en högst ordinär karaktär. Om man tycker om snygga effekter och att se snygga kvinnor i hyfsat minimal klädsel slåss mot drakar och nazistrobotar, då får man sitt lystmäte i och med Sucker Punch. Tyvärr erbjuds man inte speciellt mycket mer än så...





Läs inte mer om du inte har sett filmen!








Jag stör mig ganska mycket på Baby Doll- snygg är skådisen, men dessvärre är hon så liten och söt att det är inte speciellt trovärdigt när hon förvandlas till en a-klassens krigare som klarar av vad som helst i stridens hetta. Jag vet inte riktigt vad det är jag stör mig hos Emily Browning, men hon är alltför docksöt och jag hade hellre velat se en mycket tuffare och coolare karaktär.


Men det som jag tycker var tråkigast med alltsammans är att alla fighter har med en "dans" att göra, ingen av striderna utspelar sig egentligen och de utspelar sig inte heller i verkligheten, vilket gör att åtminstone jag inte bryr mig speciellt mycket om hur striderna går. Striden som utspelar sig i en japaninspirerad miljö är den klart snyggaste i filmen, även om jättesamurajerna är en aning överdrivna. Även striden som till stor del äger rum i skryttegravar under andra världskriget är ganska rogivande och snyggt filmad, men tyvärr har man gjort om de tyska soldaterna till "robotar", eller levande döda eller vad de nu egentligen var för något, för det hade ju varit alldeles för hemskt att fyra snygga kvinnor skulle gå omkring och döda en massa människor... Den stridssekvens jag tyckte minst om var den som utspelade sig på ett framrusande tåg och på vilket det fanns en bomb som bevakades av robotar, som var riktigt fult animerade...


Musiken kom jag också att tänka på i Sucker Punch, och annars brukar jag inte bry mig speciellt mycket om den musik som spelas men i det här fallet tycker jag att den användes mycket bra- som i den snygga inledningen av filmen, där Sweet dreams are made of this rullade i bakgrunden, samt när den äckliga borgmästaren gjorde entre för att avnjuta en av Baby Dolls danser- då bullrade Queens igång!




Men som sagt- jag hade förväntat mig mycket mer, och framför allt hade jag förväntat mig att det skulle vara "verkliga" strider. Men Sucker Punch är snyggt filmad och snygg på alla sätt och vis, men det tråkiga är att den känns så innehållslös och tom. En snyggt förpackad julklapp som, när man har slitit bort pappret och allt krimskrams, visade sig innehålla en smutsig strumpa...

Jag hoppas verkligen att Zack Snyder har något bättre att komma med i hans kommande film, som jag ser fram emot desto mer- nämligen Man of steel!












 

Av roboguy - 4 juli 2011 03:40

Det verkar nästan som att det har uppstått en liten mini-trend just nu med filmer som utspelar sig på en oljerigg långt ute till havs ( tänker framför allt på The Rig som jag såg för ett tag sedan ) och den här ser ju ut att kunna vara riktigt bra faktiskt! Värt att hålla ett vakande öga över i alla fall.







http://www.youtube.com/watch?v=baiIpBqkuvU&feature=player_embedded











 

Av roboguy - 4 juli 2011 02:56

Jag var väldigt länge tveksam till att se den här filmen, och det är väl också anledningen till att jag inte har sett den förrän nu, men... Jösses, vilken ändring på karriären Ben Affleck har gjort- numera gör han ju faktiskt jävligt bra ifrån sig i egenskap av regissör även om jag inte riktigt älskar allt han har regisserat eftersom det inte riktigt tillhör min genre av filmer. Jag försökte se Gone Baby Gone, men det gick inte riktigt och mitt intresse för den filmen försvann snabbt,men i The Town finns ett helt annat driv och i mitt tycke så blir filmen faktiskt aldrig långtråkig, tvärtom. Den fortsätter att vara intressant hela tiden, men samtidigt känns det lite som att... ja, att man faktiskt har sett det här förr. 






Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Jag var lite avig emot att Ben Affleck hade gett sig själv huvudrollen i The Town, som han ju också regisserat, för resultatet kan variera betänkligt men herr Affleck gör en väldigt bra insats här men det går inte att frångå det faktum att han även här känns lite... stel. Tyvärr. 

Ock kärlekshistorien mellan Allfecks karaktär och Claire känns lite för typsik och alldeles för uppgjord redan medan rånet pågår- den godhjärtade bankrånaren som säger åt den uppjagade kvinnan att ta det lugnt, andas och försök slå in koden igen så går det mycket bättre ska du se... Nej, det köper jag inte rakt av. Och sedan verkar ju Claire vara världens underbaraste kvinna. Hon jobbar inte enbart på banken, nehejdu hon sysslar med mer än så- hon tar hand om en trädgård eller vad det nu var egentligen och hon tar också hand om pojkar och flickor som vill spela hockey och tränar dem... Jösses, är det heliga Birgitta i egen hög person som vi får se i Clarie, eller?

Annars är det ganska intressant att se rånarscenerna, och den nu ökända scenen där de använder sig av nunnemaskering ( någon/några stollar fick idéen att använda sådana masker vid ett rån i verkligheten ) och överhuvudtaget känns det som att The Town har ett snabbt driv som gör att man inte tappar intresset.


Finalen var dessutom riktigt bra, även om man kunde gissa sig till hur det skulle sluta ( men ändå gick det inte riktigt som jag trodde att det skulle göra) men aldrig fel att få lite fel i det man tror ska hända förstås! Men utöver det vet jag inte riktigt varför filmen har blivit så hyllad- för det är ju egentligen ingenting nytt man får se, eller? Några rånare, lite kärlek, en snyftstory om Afflecks mor som lämnade honom när han var liten osv osv... Känns väldigt bekant det mesta.


Men Ben Affleck ska definitivt ägna sig åt att regissera, och lämna över skådespeleriet till andra förmågor;P









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards