Alla inlägg den 10 juli 2011

Av roboguy - 10 juli 2011 16:54

Ja, jag hade inga stora förväntningar på Another gay movie direkt, och jag blev inte heller speciellt förvånad över att huvudfokuset låg på väldigt mycket rumpa av någon anledning. Men annars kan man väl sammanfatta den här filmen bäst med att den är en slags omvänd American Pie- men istället för att killarna ska bli av med oskulden med någon tjej så ska det här grabbgänget ha sex med andra killar. 






Läs inte mer om du inte har sett filmen!




Another gay movie motiveras att ses enbart på grund av två karaktärer- Muffler, en slags hybrid av Stifler från Pie-filmerna och den obligatoriska "mannen", fast det är en kvinna i den här filmen, som retar huvudpersonerna och som aldrig verkar ha något problem med att skaffa sexpartners och som ordnar alla de häftiga festerna osv.

Sedan har vi också Nico, spelad av Jonah Blechman, som gör en riktigt rolig och "fjollig" kille som faktiskt är den av skådisarna som man kommer ihåg bäst efter att filmen har tagit slut. Jag vet inte riktigt vad det är jag tycker om hos den här karaktären, men något är det i alla fall. 


Men annars känns det som att en hel del av filmens upplägg påminner väldigt mycket om American Pie, och de tokiga scenerna är inte speciellt uppseendeväckande eller speciellt roliga. Att en penispump spårar ur kändes ganska självklar, en sådan scen måste ju finnas med- och att en av huvudpersonerna har sex med en paj samtidigt som han har en mus i rumpan... Ja, där har vi det där med rump-fokuset i den här filmen igen! 

Det är inte gjort med speciellt mycket fantasi eller skicklighet, man hade kunnat börja med att ha "normala" karaktärer istället för att de ska spela schablonbilder av homosexuella. Den enda normala i gänget har dessutom en relation med en kille en stund innan han upptäcker vem han egentligen är förälskad i, och den relationen känns åtminstone realistisk. 


Nej, Another gay movie kunde jag gott och väl ha hoppat över för den gav mig ingenting. Ett plus för att skådisarna i alla fall inte var några amatörer, utan de kunde åtminstone agera ganska bra!










 

Av roboguy - 10 juli 2011 02:06

Den här trailern verkade jävligt lovande från början men sedan när det avslöjades att det är regissören till Saw 2 och 3 som har gjort den här började man bli lite misstänksam. Det ser härligt ut med mysteriet med siffror och vad de betyder, men känner man regissören Darren Lynn Bousman rätt blir det väl inte så väldigt mycket hjärnkapacitet som man behöver använda för att se den här filmen?! Nåja, får se sen om man kan säga att 11-11-11 är bra eller ej...





http://www.youtube.com/watch?v=FZsYJ-MWeYg














 

Av roboguy - 10 juli 2011 01:32

Åh, 80-talet. Eller snarare mitten av det, då man växte upp och fick ta del av de här underbara filmerna för första gången medan man växte upp. Jag antar att man aldrig slutar kolla på de filmer som man såg när man var liten, åtminstone inte de filmer som man verkligen diggade redan när man egentligen var lite för ung för att få se dem. Om jag kommer ihåg rätt var jag lite "sen" med att se Die Hard, fast jag minns inte anledningen till det... Nåväl, sedan jag såg den för första gången har jag sett om den många gånger, ibland bara hoppat mellan favoritsekvenser men oftast sett hela filmen från start till mål, och det har jag gjort ikväll, för jag kunde helt enkelt inte låta bli att se den igen ( eftersom det var ett tag sedan jag såg Die Hard från a till ö). Tror jag måste kolla igenom de två andra filmerna också, men hoppa över den fjärde. 


I Die Hard får Willis vara den oborstade snutjävel som han var från början och inte den polerande, PK-rätte jäkel som man fick se i den fjärde installationen. Att John McClane inte får skrika sitt episka slagord medan han bankar skiten ur skurkarna i den fjärde filmen är en skymf och ingenting annat, och detta bara för att de pengakåta korparna ska kunna ha en lämplig åldersgräns för att kunna sälja mer biljetter. Sjukt. På 80-talet däremot visste man vad som gällde, och såg man en film med 15-årsgräns så var svordomar och naket inget som det hymlades med. Och  ciggrökning! Willis röker ganska ofta under filmens speltid, och skulle man röka lika offentligt som han gör i dag hade man väl fått direktbiljett till elektriska stolen!


Det finns kort och gott ingenting att anmärka angående Die Hard, den är fortfarande den underbara actionfilm som jag älskade och som jag fortfarande älskar. Jag kommer att se om den här många gånger till, var så säkra. 









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards