Alla inlägg den 15 juli 2011

Av roboguy - 15 juli 2011 21:19

En prequel till John Carpenters The Thing som berättar om det som hände innan Carpenters film utspelade sig, är det verkligen något världen är i stort behov av? Nej, förmodligen inte mer än att ännu en gång försöka mjölka pengar ur ett redan väletablerat koncept, och trailern erbjuder ingenting som direkt får mig att tappa andan av upphetsning, utan det ser ut att erbjudas på väldigt mycket sådant som fanns med i Carpenters film och väldigt få, om ens några, nya idéer. Ändå, så kommer jag förmodligen att se på den här. Jävlar vilken svag själ jag är;P





http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8g2kASeEXUo













 

Av roboguy - 15 juli 2011 21:09

Nja, det känns inte riktigt bra att Martin Scorsese har gjort en barnfilm ( och naturligtvis i 3D, om nu någon skulle ha varit orolig över det) och trailern fick mig att inte bli ett dugg intresserad av filmen. Men den riktar sig väl heller inte till min åldersgrupp heller, misstänker jag;P Men å andra sidan måste man väl kanske ta sig en titt på eländet ändå, det är trots allt Scorsese som håller i trådarna, och skådisarna går inte av för hackor- Chloë Moretz,  Sacha Baron Cohen,  Ben Kingsley, Christopher Lee! Något bra måste väl åtmistone Kingsley och Lee ha att komma med. Men det är med ytterst lite förväntan som jag väntar på den här filmen, och förmodligen kommer jag inte heller att ha speciellt bråttom med att se den.





http://www.youtube.com/watch?v=iQNkETGfA6k











 

Av roboguy - 15 juli 2011 18:34

Äntligen ett nummer av Cinema som faktiskt känns värt butikspriset på 60 kronor- och omslagen till tidningen blir ju nästan bara bättre och bättre för varje gång. I förra numret hade man svart bakgrund och skeppet från Piratebay målat i vitt och det var riktigt snyggt, det nya numrets omslag påminner om hur en serietidning kunde se ut på kanske 50-60-talet. Snyggt är det hursomhelst... 



 




Och äntligen ett nummer av Cinema som känns fullspäckat med intressanta saker att läsa om ( det har varit ganska dåligt med sådant ett bra tag nu). Pixars bolag läser jag gärna hur mycket som helst om, och Cinema hade gjort en sammanställning av Pixars filmer och jag blev lite förvånad över att jag hade sett alla långfilmer utom en ( Wall-E har helt gått mig förbi och jag är inte heller speciellt intresserad av att se den heller, men måste väl se den när tillfälle ges vid något tillfälle antar jag). Kortfilmerna hade jag också sett hyfsat många utav, men jag antar att en snabb titt på Youtube fixar dem som jag har missat.




 


Och superhjältar är ju något som åtminstone jag aldrig kommer att tröttna på (tror jag åtminstone), så det är härligt att se att Cinema har med ett extra långt reportage om just gamla och nyare superhjältefilmer!




 




Och som grädde på moset har Cinema recenserat tre av Paul Verhoevens gamla, klassiska filmer som han gjorde i sitt hemland innan han reste över till Hollywood - Turkisk konfekt, På blodig mark och Den fjärde mannen! Det är en smula genant att jag inte har sett Verhoevens tidigare filmer, men det är något jag verkligen måste se till att göra något åt nu snart och varför inte börja med dessa tre som Cinema så vänligt har recenserat så har man en fingervisning om vad man har att förvänta sig!

Såhär fullspäckat ska ju alla nummer av Cinema vara;P Man får hoppas att de fortsätter på det här viset framöver. 

Av roboguy - 15 juli 2011 15:36

sablar, man hyste ju ett litet men ack så litet hopp om att den kommande Evil dead-filmen skulle bli en uppföljare istället för en ny version av den första filmen från 1982, men så blev det icke... Det blir en ny version av filmen, men hur den kommer att bli egentligen återstår förstås att se, men jag hyser inga förhoppningar om att den kommer att bli bättre än originalfilmen. Jag ser ingen värdig ersättare till hjälten Ash, suveränt spelad av Bruce Campbell... Vem av dagens tvålfagra Hollywood-nissar kan ge den karaktären rättvisa? Kort och gott, ingen!


Litet, litet, litet hopp i mörkret- Campbell, Sam Raimi och Robert G. Tapert är i alla fall med och producerar eländet, så kanske, kanske blir det väl hyggligt resultat. Men hoppet är ack så litet...





http://www.moviezine.se/artikel/7800-juno-forfattare-skriver-om-nya-evil-dead










 

Av roboguy - 15 juli 2011 14:45

Har nyligen sett om Die Hard 2 och är inte lika imponerad av den som jag är med den första filmen, men så brukar det ju vara. Att se om uppföljaren ganska tätt efter att man har sett om första filmen gör att man får känslan av upprepning av samma koncept som gjorde den första filmen så framgångsrik. En del är bra, medan en del är betydligt sämre. Det som är bra är att Willis snut McClane får slänga käft med betydligt fler än han fick tillfälle till i den första filmen- här käftar han emot te.x Lorenzo flera gånger, och dessutom får Maj. Grant höra ett och annat, och som extra bonus käftas det emot journalister. Kort och gott, det lilla man fick höra från McClane i första får desto större utrymme här. Det som är klart sämre med uppföljaren är huvudskurken- Stuart är inte lika färgstark och häftig som skurken i den första filmen, utan snarare en ganska tråkig och "vanlig" terrorist. 


Dessutom har man öst på med mer och häftigare actionscener, som inte känns alltför trovärdiga alla gånger. Då tänker jag framför allt på "katapultstol"-scenen, som nästan blir lite för mycket. Men skoter-sekvensen tycker jag fortfarande är bra, men jag hade gärna sett att den kunde ha varit en aning längre och haft med lite mer häftiga tricks. 

En annan sak som man har valt att ta med i uppföljaren är alla återkommande karaktärer som berikade den första filmen- Powell får visserligen inte vara med speciellt mycket i tvåan, vilket vi tackar för eftersom det hade blivit lite väl tjatigt och uppenbart att man rider på första filmens framgång om Powell också hade funnits på flygplatsen som blir under belägring! Men man återanvänder en annan av rötäggen från första filmen desto mer, nämligen journalisten Richard Thornburg, men här kommer han inte riktigt till sin rätt som i första filmen- han är fortfarande beredd att gå över lik för att vara först med det senaste, men här är det McClanes fru Holly som håller honom på plats alldeles för mycket och Thornburg blir aldrig  riktigt lika rolig som han var i första filmen.


Men på det hela taget, det kunde ha varit värrre än såhär och Die Hard 2 tillhör ändå den lilla kategori som man kan säga är en okej uppföljare! Och det är en av Renny Harlins bästa insatser som regissör, och tillsammans med Cliffhanger och Long kiss godnight så var han en av de bättre actionfilmsregissörerna i Hollywood vid den här tiden. Synd att det gick nedför sedan...


Jag vet inte om jag kommer att se den tredje filmen i Die Hard-serien, den är verkligen inte någon favorit samtidigt som den har åtmistone en färgstark skurk... 









 

Av roboguy - 15 juli 2011 14:12

Åh herregud vad det ser ut att komma flera bra westernfilmer framöver, och The Angel, The Brute And The Wise kommer tydligen att vara en hyllning till John Hustons och Sergio Leones filmer! Den kan ju inte bli annat än underbar, och tydligen ska Quentin Tarantino vara med i en liten roll som en kortlivad skurk. Helt enkelt, wonderful och något att se fram emot ( givetvis även Tarantinos kommande film likaså).




http://www.moviezine.se/artikel/7799-tarantino-spelar-i-vastern









 

Av roboguy - 15 juli 2011 13:46

Det är fortfarande lite svårt att se vem av de nya deltagarna som skulle kunna toppa Stenmarks deltagande, men hittills får man väl säga att det inte finns någon riktig utmanare. Pernilla Wiberg är i alla fall en frisk fläkt, som alltid verkar vara väldigt positiv och glad, så det blir intressant att höra henne kommentera sina klipp och se om hon verkligen kan vara glad precis hela tiden;P Dessutom var hon och hennes lag outstanding i TV3:s "kopia" av Mästarnas mästare, och jag minns inte ens namnet på det programmet längre... Nu får vi hoppas att det blir en riktigt bra säsong av MM äve 2012!





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13328708.ab










 

Av roboguy - 15 juli 2011 04:16

Woho, eller något... Nja, jag vet inte riktigt eftersom jag inte är något stort Vin Diesel-fan direkt och det mesta han har medverkat i har på sin höjd varit medelmåttligt men hyfsat underhållande åtminstone men adrenalinpumpande actionfilmer känns sååå 80-tal numera att man knappt höjer på ögonbrynen längre, tyvärr. Men man får väl hoppas att den nya filmserie som Vin Diesel hoppas ska bli resultatet av det här blir åtminstone hyfsat sevärt, men det är kanske att hoppas på alltför mycket?






http://www.moviezine.se/artikel/7784-diesel-planerar-ny-filmserie








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards