Alla inlägg den 17 juli 2011

Av roboguy - 17 juli 2011 02:14

Jäklar vad bra den här trailern är och jäklar var jag började se fram emot hösten nu, då den här filmen har premiär!!! En måste-se-film, utan tvekan. Steven Soderbergh brukar kunna leverera mycket sevärda filmer, och han borde inte heller kunna misslyckas med en ensemble av skådespelare som Kate Winslet, Laurence Fishburne, Matt Damon, Gwyneth Paltrow! Ser fram emot det här.




http://www.youtube.com/watch?v=4sYSyuuLk5g&feature=player_embedded











 

Av roboguy - 17 juli 2011 01:20

Wow, vilken enmansshow Adrien Brody bjuder på i Wrecked- i stort sett ensam bär han den här filmen på sina smala axlar och på något sätt får han mig åtminstone att bry mig om honom och det med väldigt små medel ty filmen börjar i total dimma för oss i publiken och liksom huvudrollsinnehavaren så vet vi just ingenting annat än att Adrien sitter i en bil som har kraschat, men filmen lever på att vi bit efter bit får reda på mer av pusslet och det är det som gör den här filmen spännande och underhållande hela tiden- ja, fram till slutet. Vill du ha enkel underhållning, gjord med hyfsat små resurser helt befritat från CGI-effekter är Wrecked ett självklart val.





Läs inte mer om du inte har sett filmen!






Den scen som jag tyckte bäst om i den här filmen var den där Adriens rollfigur leker med hunden "Duke". Jag vet inte riktigt vad det är med den scenen som fick mig att ana oråd, att Adriens karaktär kanske inte är den som man ska tro att han är, men det var i alla fall vid det tillfället som jag anade ugglor i mossen och därför inte blev riktigt så chockad när "sanningen" väl kommer. Men fram tills dess tycker jag det var lite irriterande att man inte riktigt vet vem den här mannen är som man förväntas heja på, är han en av de goda eller en av de onda? Om det hade framkommit tidigare under filmen så hade man åtminstone haft en anledning att känna och tycka på ett helt annat sätt.


Adrien Brody gör som sagt en mycket habil och övertygande insats som i princip den enda skådis i Wrecked, och man kan inte låta bli att undra varför han inte medverkar i mer sådana här filmer istället för att slösa bort sin talang på skräp som remaken av Predator och Giallo... Nåja, passa på och njuta av en mycket duktig skådespelare gjorde jag i alla fall.


Men slutet... Allt var ju så lovande fram tills slutet. Jag tycker inte riktigt att regissören lyckas knyta samman säcken. Vem var egentligen den där kvinnan? Och hunden... Ja, hunden hjälper visserligen Adriens karaktär i hans resa genom skogen men vad hade den för annan funktion... 


Nåja, Wrecked var i alla fall lagom spännande och intressant för stunden. Det duger gott så, det också!











 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards