Alla inlägg den 28 juli 2011

Av roboguy - 28 juli 2011 21:44

Ja, jag vet inte riktigt, men jag tror och hoppas att den här filmen faktiskt kan bli underhållande. I alla fall om man ska gå enbart efter trailern! Och att den inte är amerikansk ligger defnitivt på pluskontot, för jag är så trött på amerikanska "komedier" för tillfället.






http://www.youtube.com/watch?v=9JkJ2HCgiOg










 

Av roboguy - 28 juli 2011 17:47

Lite småroligt klipp faktiskt, som naturligtvis främst syftar till att marknadsföra Cowboys and Aliens- men på det här sättet får man börja marknadsföra film på, för det här var riktigt lyckat;D Jag gillar framför allt inledningen där Harrison Ford sitter och snackar om en uppföljare till Air Force One...




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sWTtMdXAazs










 

Av roboguy - 28 juli 2011 17:35

Det här är ju lite goda nyheter i alla fall, den om att Tales from the crypt återvänder med helt nya berättelser och dessutom förlängt- från originalens halvtimmeslånga avsnitt så blir det en timmes speltid istället! Det ska bli spännande att se vad det blir av det här.






http://www.moviezine.se/artikel/7902-ny-omgaringng-av-tales-from-the-crypt











 

Av roboguy - 28 juli 2011 14:02

I Piteå-tidningens undersökning Ska du besöka PDOL? blir svaren följande:


Ja 16%


Nej 47%


Bara på dagen 29%


Har inte bestämt mig än 8%



Visserligen har man inte frågat alla och det kan nog vara så att det är många i närområdet som har tänkt besöka PDOL, men att så många som 47% säger att de inte ska besöka festivalen låter lite oroväckande. Känns som att luften har gått ur det hela för länge sedan, och trenden är ganska tydlig med festivaler som krisar runtom i landet. Det kanske vore bättre, att i likhet med Nolia-mässan bara hålla PDOL vartannat år eller så? Då kanske man skulle börja sakna festivalen betydligt mer, och det skulle hinnas bygga upp en större förväntan och längtan efter festivalen...






 

Av roboguy - 28 juli 2011 03:27

Just det ja, har ju helt glömt bort att jag var på bilbingo i måndags- för tredje gången, inte illa! Men sedan Internet började fungera som vanligt igen så glömde jag bort detta, så det blir en sen påminnelse för mig själv nu!

Som vanligt var det mycket folk, vädret var riktigt bra och jag vann ingenting;P I och för sig blev det aldrig riktigt spännande under spelandet, jag var aldrig riktigt i närheten av att vinna något, inte ens tusen kronor. Jag var alltid tre eller fyra siffror ifrån att vara i närheten av att vinna, så det blev mest att sitta och dotta och gäspa. ( Som tur var fanns underhållningen istället i en bil inte så långt ifrån våran, och man sneglade dit i parti och minut fast man försökte göra det diskret).

Men en sak var minnesvärd- utroparen, samma som alla andra gånger, uppmanade alla deltagare att tuta en eller två gånger med signalhornen för att hedra offren i de fruktansvärda attentaten i Norge. Vad jag vet så tutade de allra flesta bilar, om inte rentav alla.











 

Av roboguy - 28 juli 2011 00:13

Varför fick jag en känsla av att Elephant White inte alls är gjord 2011 utan är ett ihopplock av någon film som spelades in på 80-talet och som sedan fick ligga undangömd tills dess att en del stora stjärnor har förlorat lite av stjärnglansen och sedan plockades den här filmen fram och visades upp för dem och så plötsligt fick en medioker film lite, lite stjärnglans? Okej, jag tror inte att det har gått till på det sättet, men den här filmen känns mer hemma på 80-talet jämfört med nutiden, och det enda som var lite häftigt med den här skiten var att man fick se en reklamskylt för en betydligt bättre actionfilm, nämligen The expendables.





Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Själva filmtiteln, Elephant White, ska man förmodligen tolka symboliskt, men vad en vit elefant egentligen är och vad den har för funktion för den här filmens huvudperson Church, ja det begrep jag aldrig. Jag blev mest förbannad över att det pratades en del om den här jäkla vita elefanten som ändå inte tycks ha så överdrivet mycket med handlingen i stort att göra.


Och det är ett mysterium hur det kan komma sig att Kevin Bacon alls finns med i rollistan... Jag har nog aldrig sett honom göra en tråkigare roll än vad han gör i Elephant White, helt utan engagemang eller någon större glans. Bacon firar inga triumfer med att visa upp sig i en sådan här medioker film, och jag hoppas att han i alla fall fick valbehövlig vila inför kommande, mer intressanta projekt för att gestalta sin karaktär i den här filmen kan bara inte ha tagit mycket energi eller kraft från Bacon?


Och huvudrollsinnehavaren själv, spelad av Djimon Hounsou, har inte heller särskilt mycket att göra här mer än att svettas ( jag tror banne mig inte att jag har sett någon svettas så mycket som Djimons karaktär gör här på film på jävligt länge, frågan är om det inte kan handla om någon form av rekord?). Church röjer på ganska obehindrat och man förstår inte alltid vad han egentligen har för mål med det han gör, men det är väl i och för sig ganska ovidkommande eftersom det mest går ut på att han ska nita och döda skurkar. 


Och Mae förstår jag mig inte alls på. Vad är hon egentligen?! Man ska få någon form av svar i slutet, men det är fullkomligt obegripligt för mig eftersom jag tidigt under filmens gång hade tappat intresse och fokus och inte alls hängt med i eventuella ledtrådar. Jag bryr mig inte så mycket om det heller, men antagligen var kanske Mae den omtalade "vita elefanten". Ja, eller så kanske inte... Jag bryr mig helt enkelt inte.


Elephant White är en riktigt tråkig, oengagerande actionfilm som känns gammal trots att den ska vara gjord i år.







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards