Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Elephant White

Av roboguy - 28 juli 2011 00:13

Varför fick jag en känsla av att Elephant White inte alls är gjord 2011 utan är ett ihopplock av någon film som spelades in på 80-talet och som sedan fick ligga undangömd tills dess att en del stora stjärnor har förlorat lite av stjärnglansen och sedan plockades den här filmen fram och visades upp för dem och så plötsligt fick en medioker film lite, lite stjärnglans? Okej, jag tror inte att det har gått till på det sättet, men den här filmen känns mer hemma på 80-talet jämfört med nutiden, och det enda som var lite häftigt med den här skiten var att man fick se en reklamskylt för en betydligt bättre actionfilm, nämligen The expendables.





Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Själva filmtiteln, Elephant White, ska man förmodligen tolka symboliskt, men vad en vit elefant egentligen är och vad den har för funktion för den här filmens huvudperson Church, ja det begrep jag aldrig. Jag blev mest förbannad över att det pratades en del om den här jäkla vita elefanten som ändå inte tycks ha så överdrivet mycket med handlingen i stort att göra.


Och det är ett mysterium hur det kan komma sig att Kevin Bacon alls finns med i rollistan... Jag har nog aldrig sett honom göra en tråkigare roll än vad han gör i Elephant White, helt utan engagemang eller någon större glans. Bacon firar inga triumfer med att visa upp sig i en sådan här medioker film, och jag hoppas att han i alla fall fick valbehövlig vila inför kommande, mer intressanta projekt för att gestalta sin karaktär i den här filmen kan bara inte ha tagit mycket energi eller kraft från Bacon?


Och huvudrollsinnehavaren själv, spelad av Djimon Hounsou, har inte heller särskilt mycket att göra här mer än att svettas ( jag tror banne mig inte att jag har sett någon svettas så mycket som Djimons karaktär gör här på film på jävligt länge, frågan är om det inte kan handla om någon form av rekord?). Church röjer på ganska obehindrat och man förstår inte alltid vad han egentligen har för mål med det han gör, men det är väl i och för sig ganska ovidkommande eftersom det mest går ut på att han ska nita och döda skurkar. 


Och Mae förstår jag mig inte alls på. Vad är hon egentligen?! Man ska få någon form av svar i slutet, men det är fullkomligt obegripligt för mig eftersom jag tidigt under filmens gång hade tappat intresse och fokus och inte alls hängt med i eventuella ledtrådar. Jag bryr mig inte så mycket om det heller, men antagligen var kanske Mae den omtalade "vita elefanten". Ja, eller så kanske inte... Jag bryr mig helt enkelt inte.


Elephant White är en riktigt tråkig, oengagerande actionfilm som känns gammal trots att den ska vara gjord i år.







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards