Alla inlägg under juli 2011

Av roboguy - 4 juli 2011 02:56

Jag var väldigt länge tveksam till att se den här filmen, och det är väl också anledningen till att jag inte har sett den förrän nu, men... Jösses, vilken ändring på karriären Ben Affleck har gjort- numera gör han ju faktiskt jävligt bra ifrån sig i egenskap av regissör även om jag inte riktigt älskar allt han har regisserat eftersom det inte riktigt tillhör min genre av filmer. Jag försökte se Gone Baby Gone, men det gick inte riktigt och mitt intresse för den filmen försvann snabbt,men i The Town finns ett helt annat driv och i mitt tycke så blir filmen faktiskt aldrig långtråkig, tvärtom. Den fortsätter att vara intressant hela tiden, men samtidigt känns det lite som att... ja, att man faktiskt har sett det här förr. 






Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Jag var lite avig emot att Ben Affleck hade gett sig själv huvudrollen i The Town, som han ju också regisserat, för resultatet kan variera betänkligt men herr Affleck gör en väldigt bra insats här men det går inte att frångå det faktum att han även här känns lite... stel. Tyvärr. 

Ock kärlekshistorien mellan Allfecks karaktär och Claire känns lite för typsik och alldeles för uppgjord redan medan rånet pågår- den godhjärtade bankrånaren som säger åt den uppjagade kvinnan att ta det lugnt, andas och försök slå in koden igen så går det mycket bättre ska du se... Nej, det köper jag inte rakt av. Och sedan verkar ju Claire vara världens underbaraste kvinna. Hon jobbar inte enbart på banken, nehejdu hon sysslar med mer än så- hon tar hand om en trädgård eller vad det nu var egentligen och hon tar också hand om pojkar och flickor som vill spela hockey och tränar dem... Jösses, är det heliga Birgitta i egen hög person som vi får se i Clarie, eller?

Annars är det ganska intressant att se rånarscenerna, och den nu ökända scenen där de använder sig av nunnemaskering ( någon/några stollar fick idéen att använda sådana masker vid ett rån i verkligheten ) och överhuvudtaget känns det som att The Town har ett snabbt driv som gör att man inte tappar intresset.


Finalen var dessutom riktigt bra, även om man kunde gissa sig till hur det skulle sluta ( men ändå gick det inte riktigt som jag trodde att det skulle göra) men aldrig fel att få lite fel i det man tror ska hända förstås! Men utöver det vet jag inte riktigt varför filmen har blivit så hyllad- för det är ju egentligen ingenting nytt man får se, eller? Några rånare, lite kärlek, en snyftstory om Afflecks mor som lämnade honom när han var liten osv osv... Känns väldigt bekant det mesta.


Men Ben Affleck ska definitivt ägna sig åt att regissera, och lämna över skådespeleriet till andra förmågor;P









 

Av roboguy - 3 juli 2011 01:46

Trots att jag vet att jag inte kommer att tycka om den här filmen ( fast man vet ju aldrig, den kanske överraskar mig) så tycker jag ändå att den här andra trailern är grymt snygg! Det är nästan så man börjar längta efter att få se Immortals...







http://www.youtube.com/watch?v=sLWwdO1PjKs&feature=relmfu












 

Av roboguy - 2 juli 2011 18:41

Klicka inte på länken eller läs synopsisen till Ridlet Scotts kommande film om du inte vill veta mycket om handlingen till Prometheus. I övrigt, jag hoppas och tror att den här filmen kommer att bli fantastiskt bra! Hoppas verkligen Ridley Scott får till det nu när han återvänder till den mark där han en gång började. Pepp till hundra...






http://www.moviezine.se/artikel/7705-synopsis-till-prometheus













 

Av roboguy - 2 juli 2011 18:28

Man kan ju tycka att om man ska göra comeback efter att ha varit stora på 90-talet, så kan man ju ha utvecklats en smula eller tagit till sig lite av det som har kommit under 2000-talet så man inte låter så hopplöst frånsprungen och daterad... Men det har inte La Camilla och Dominika gjort, alls.









http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article13263464.ab







 

Av roboguy - 2 juli 2011 01:25

Inte direkt myckete man ser i det här klippet, så det är inte mycket att uttala sig om! Det man kan orda om är istället att det verkar lovande på förhand i alla fall, men det är många filmer genom åren som har låtit lovande men som sedan inte riktigt hållit. 

Undrar om boken/böckerna filmen bygger på finns ute på svenska? Det är värt att kolla upp åtminstone.





http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article13260081.ab








 

Av roboguy - 1 juli 2011 21:29

Jag är tacksam över att Dorothy Mills inte visade sig vara en Omen-inspirerad film, vilket jag trodde att den skulle vara innan jag såg den, men jag kan ändå inte riktigt bestämma mig för om jag tycker om den eller inte. Från början var jag på det klara med att jag inte tyckte om den, det var för många klichéer och för tråkiga frågetecken som inte gjorde mig så nyfiken och jag trodde att jag visste ungefär var historien skulle ta vägen, men jag får erkänna att slutet- och förklaringen-lyfte filmen lite. Men jag vet ändå inte om jag tycker att Dorothy Mills är SÅ bra egentligen... Knivigt värre.






Läs inte mer om du inte har sett filmen!









Med klichéer avser jag här bland annat att alla invånare ( känns det som i alla fall ) stirrar på psykologen Jane när hon anläder till den isolerade ön. Självklart är de flesta av byborna religiösa och öns präst säger rent ut också att de inte tror på vetenskap osv. Och som toppen på syltberget så finns det också med en gammal gumma, som naturligtvis är blind, men i och för sig har hon inte så stor del för handlingen men man får ändå vibbar av mystisk spåkvinna över henne. 


Sedan måste jag säga att Jenn Murray, som spelar Dorothy Mills, gör ett bra jobb även om det stundtals är lite väl mycket överspelande. Men Jenn Murray har "rätt" utseende, eller vad man ska kalla det för, för hon ser lite "äcklig" ut på något sätt... Med det absolut inte menat något elakt mot Jenn, men man kan väl säga att hon har helt rätt utseende och figur för att gestalta den här karaktären.

Och jag höll på att ge upp hoppet om filmen när Dorothy hoppar mellan olika personligheter, men det får ju i och för sig sin förklaring i slutet.


Men Dorothy Mills var mer drama med övernaturliga inslag mer än vad det var skräck, så på den punkten blev jag lite besviken. Och jag hade nog faktiskt hellre sett mer Omen-influenser istället;P Men sammantaget blir filmen ändå hyfsat sevärd, om man orkar se hela filmen fram till dess slut.









 

Av roboguy - 1 juli 2011 21:21

Woho, inte dumt att SVT kryddar sommarfredagskvällarna med humorseriernas humorserie, i alla fall med svenska mått, Nile city 105,6. Har inte sett på den här serien på väldigt länge, förutom att man har spanat in några episoder på Youtube ibland förstås!






http://svt.se/2.159463/1.2453237/








 

Av roboguy - 1 juli 2011 01:21

Ja herregud, vad ska man säga egentligen?! B-filmslaget har inkallts till den här filmen och det gäller inte bara skådisarna- Val Kilmer ( har han varit med i något bra de senaste åren?) och Dean Cain ( har han varit bra sedan han spelade Superman i Lois and Clark? Okej då hans gästspelande i Smallville var okej, men utöver det?) utan även regissören- Renny Harlin, har HAN gjort någon bra film sedan han var Hollywoods actionkung på 90-talet? Neh, trodde inte det va...

Tror den här filmen är riktigt dålig, men trailern är ganska medryckande åtminstone. Alltid något!




http://www.youtube.com/watch?v=aaX2w42sBeE









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards