Alla inlägg under juli 2011

Av roboguy - 28 juli 2011 03:27

Just det ja, har ju helt glömt bort att jag var på bilbingo i måndags- för tredje gången, inte illa! Men sedan Internet började fungera som vanligt igen så glömde jag bort detta, så det blir en sen påminnelse för mig själv nu!

Som vanligt var det mycket folk, vädret var riktigt bra och jag vann ingenting;P I och för sig blev det aldrig riktigt spännande under spelandet, jag var aldrig riktigt i närheten av att vinna något, inte ens tusen kronor. Jag var alltid tre eller fyra siffror ifrån att vara i närheten av att vinna, så det blev mest att sitta och dotta och gäspa. ( Som tur var fanns underhållningen istället i en bil inte så långt ifrån våran, och man sneglade dit i parti och minut fast man försökte göra det diskret).

Men en sak var minnesvärd- utroparen, samma som alla andra gånger, uppmanade alla deltagare att tuta en eller två gånger med signalhornen för att hedra offren i de fruktansvärda attentaten i Norge. Vad jag vet så tutade de allra flesta bilar, om inte rentav alla.











 

Av roboguy - 28 juli 2011 00:13

Varför fick jag en känsla av att Elephant White inte alls är gjord 2011 utan är ett ihopplock av någon film som spelades in på 80-talet och som sedan fick ligga undangömd tills dess att en del stora stjärnor har förlorat lite av stjärnglansen och sedan plockades den här filmen fram och visades upp för dem och så plötsligt fick en medioker film lite, lite stjärnglans? Okej, jag tror inte att det har gått till på det sättet, men den här filmen känns mer hemma på 80-talet jämfört med nutiden, och det enda som var lite häftigt med den här skiten var att man fick se en reklamskylt för en betydligt bättre actionfilm, nämligen The expendables.





Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Själva filmtiteln, Elephant White, ska man förmodligen tolka symboliskt, men vad en vit elefant egentligen är och vad den har för funktion för den här filmens huvudperson Church, ja det begrep jag aldrig. Jag blev mest förbannad över att det pratades en del om den här jäkla vita elefanten som ändå inte tycks ha så överdrivet mycket med handlingen i stort att göra.


Och det är ett mysterium hur det kan komma sig att Kevin Bacon alls finns med i rollistan... Jag har nog aldrig sett honom göra en tråkigare roll än vad han gör i Elephant White, helt utan engagemang eller någon större glans. Bacon firar inga triumfer med att visa upp sig i en sådan här medioker film, och jag hoppas att han i alla fall fick valbehövlig vila inför kommande, mer intressanta projekt för att gestalta sin karaktär i den här filmen kan bara inte ha tagit mycket energi eller kraft från Bacon?


Och huvudrollsinnehavaren själv, spelad av Djimon Hounsou, har inte heller särskilt mycket att göra här mer än att svettas ( jag tror banne mig inte att jag har sett någon svettas så mycket som Djimons karaktär gör här på film på jävligt länge, frågan är om det inte kan handla om någon form av rekord?). Church röjer på ganska obehindrat och man förstår inte alltid vad han egentligen har för mål med det han gör, men det är väl i och för sig ganska ovidkommande eftersom det mest går ut på att han ska nita och döda skurkar. 


Och Mae förstår jag mig inte alls på. Vad är hon egentligen?! Man ska få någon form av svar i slutet, men det är fullkomligt obegripligt för mig eftersom jag tidigt under filmens gång hade tappat intresse och fokus och inte alls hängt med i eventuella ledtrådar. Jag bryr mig inte så mycket om det heller, men antagligen var kanske Mae den omtalade "vita elefanten". Ja, eller så kanske inte... Jag bryr mig helt enkelt inte.


Elephant White är en riktigt tråkig, oengagerande actionfilm som känns gammal trots att den ska vara gjord i år.







 

Av roboguy - 27 juli 2011 23:27

Haha ser ut som ett hopkok av det mesta, om man bara ska gå efter trailern, men förhoppningsvis kanske man har lyckats få ihop alltsammans och kanske, kanske kan Knights of Badassdom bli rolig? Ja, vi får väl se...






http://www.youtube.com/watch?v=MlqZsmln900












 

 
Av roboguy - 27 juli 2011 19:06

Hmmm njae... Jag vet inte, men jag är inte alls sugen på den här filmen och direkt då det datoranimerade helvetet ( sorry, fienden menade jag ju ) dök upp sjönk mina förväntningar till bottennivå. Påkostat, storslaget, CGI-onani på hög nivå, men handling och dylikt har nog kastats överbord. 







http://www.youtube.com/watch?v=6xF7A1se2qk











 

Av roboguy - 27 juli 2011 18:07

Under de två och ett halvt dygn jag var utan Internetuppkoppling så upplevde jag det som omnämns i studien, nämligen rastlöshet, ångest ( kanske inte så mycket ångest dock men en aning) och isolering. Det är lite tragiskt att man är såpass beroende av Internet, men en dag utan att man har fått surfa eller bara vara ute på nätet är en "förlorad" dag... Samtidigt finns det vissa dagar då jag inte alls är särskilt sugen på att surfa, och de dagarna väljer jag att medvetet strunta helt eller delvis i att surfa. Men sådana dagar är lätträknade, dock;P







http://www.dn.se/nyheter/varlden/fler-an-halften-upprorda-utan-internet









 

Av roboguy - 27 juli 2011 01:19

Har faktiskt inte lyckats se den här filmen tidigare ( och jag har tydligen inte missat något märkvärdigt heller visade det sig ) men det största problemet med den här var att den är alldeles för anpassad till sin målgrupp vilket inte kan vara barn som är äldre än tolv? Filmen håller igen i mycket, och tyvärr blir det lite för mycket som filmen inte visar upp så jag hade lite svårt för att inte bli uttråkad av Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv...






Läs inte mer dom du inte har sett filmen!





Det var tråkigt att se JIm Carrey i rollen som Count Olaf- jag hade ju hoppats på att Carrey skulle vara den stora behållningen med den här filmen, och han är skälet till att jag överhuvudtaget såg filmen. Men tyvärr, Carrey blir aldrig riktigt rolig i rollen som udda Olaf, hur hårt ( eller ohårt) han än försöker ge liv åt sin karaktär. Det känns bara tråkigt!


Den enda karaktär som jag tyckte om en aning var tant Josephine, kanske mest på grund av att hon på sätt och vis påminde en smula om mig. Jag tänker på hennes nervösa sätt och att hon var orolig för i princip allting- mäklare var det värsta- men till och med dörrvreden kunde ju ha den fasliga egenskapen att explodera och kylskåp är rena rama dödsfällan eftersom den kan falla över folk;P

Lite överdrivet förstås, men jag är också en sådan person som oroar mig över litet som smått av någon anledning, så till tant Josephine kunde jag relatera med lite.


På pluskontot får man väl också lägga till ganska snygga, lite gotiska miljöer och en del av byarna och städerna som passeras genom filmen så påminner dessa lite om något hämtade ur en saga vilket blir jäkligt snyggt och fint. Men annars var Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv tyvärr alldeles för "barnslig" för min smak ( när man inte ens får se några dödsfall utan bara en hand på en som blivit mördad så blir i alla fall jag snabbt uttråkad).









 

Av roboguy - 26 juli 2011 22:52

Ååååh, provsmakade de här i går och man kan bara sammanfatta det med- underbart! Jäkla gott. Något nytt man har blivit lite småberoende av, men vafan lite beroende av saker måste man få vara för att förgylla tillvaron lite då och då. Och de är verkligen "godfika" som man kan njuta av!












 

Av roboguy - 26 juli 2011 21:45

Även om jag inte är ett stort fan till Morden vid Wolf Creek så tyckte jag ändå om filmen, men jag vet inte om det är bra eller dåligt att det blir en fortsättning på filmen... Antagligen dåligt, för det brukar alltid bli sämre men man vet ju aldrig;P








http://www.moviezine.se/artikel/7884-wolf-creek-faringr-uppfoljare












 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards