Alla inlägg under juli 2011

Av roboguy - 20 juli 2011 16:22

Suck, ännu en nyinspelning av en film och dessutom utlovas att man ska satsa på specialeffekterna... Hm, någon som blir eld och lågor över det?! Det enda intressanta är väl att Bradley Cooper ska spela Satan.







http://www.expressen.se/noje/film/1.2504969/bradley-cooper-ska-spela-satan-pa-film










 

Av roboguy - 20 juli 2011 16:15

Åh, jag har nästan inte vågat kolla på teasern eftersom jag har så höga förväntningar på den tredje och avslutande filmen... Ja, det är väl fegt, men man vill ju inte få förväntningarna grusade såhär tidigt och man vill inte heller få reda på alltför mycket. Men nu har jag kollat igenom teaser sisådär tjugo gånger, och herrejävlar- det ser extremt bra ut! Väldigt ödesmättat, allvarligt, dystopiskt... Det enda som än så länge inte ser särskilt bra ut är skurken Bane. Jag hoppas verkligen att det kommer att finnas med någon mer Batmanskurk, för Bane är verkligen inte min favorit ( men jag kanske bara är färgad av versionen av Bane från gräsliga Batman och Robin fortfarande, men ändå). 

Och hoppas vi får en glimt av Catwomen i nästa teaser, eller trailer, som släpps! The Dark Knight Rise kommer att bli epic, hoppas jag i alla fall...







http://www.youtube.com/watch?v=dSn72h_6I9Q











 

Av roboguy - 20 juli 2011 16:08

Den här korta teasern säger väl inte så mycket mer än att säsong 2 kommer att ha med mycket zombiedödande;P


Och jag måste ta tag i den första säsongen snart! Jag och serier funkar inte något vidare tillsammans, men att man har missat Walking dead-första säsongen känns väldigt dumt på något sätt...






http://www.youtube.com/watch?v=HNmwf_cI8q0&feature=player_embedded










 

Av roboguy - 20 juli 2011 14:01

Imorgon drar evenemanget Comic-con igång, och man kan ju som vanligt räkna med att få nyheter om både små och stora filmer och det brukar också komma en hel drös med härliga, fräscha trailers som gör att det börjar vattnas i munnen! I fjol var det trailers till filmerna Aliens and cowboys och Pirates of the Caribbean 4 som verkligen gjorde att man började vänta efter filmerna. 


I år är det minst, om inte mer, fullspäckat med mycket intressanta filmer. SvD har sammanfattat det bra, så ta och kolla in deras artikel så får ni en fingervisning om allt det godis man kan förvänta sig under årets Comic-con! 


Någon gång önskar jag att jag kommer att kunna besöka Comic-con själv...







http://www.svd.se/kultur/fansen-uppvaktas-pa-comic-con_6331650.svd










 

Av roboguy - 20 juli 2011 13:32

Huruvida Dolph Lundgren gör rätt eller inte som satsar på karriären ( som fortfarande är i rullning?) och, enligt Aftonbladet då, "lämnar sina barn" lägger jag mig inte i men nog är det ganska spännande att en så träaktig skådis fortfarande har en karriär att satsa på? Jag vet inte riktigt varför han får fortsätta göra filmer, då de flesta hamnar i b-facket innan de ens är färdiginspelade...

Nåja, det mest intressanta projektet som han är delaktig i, förutom uppföljaren till The Expendables, är helt klart Universal soldier 4. Om det överhuvudtaget är motiverat med ytterligare en fortsättning i den här filmserien som borde ha tagit slut redan med den första filmen är dock svårt att säga, men faktiskt så var den tredje filmen inte alls genomusel utan faktiskt sevärd, rå, hård och bra action som levererade ( att det sedan inte fanns ett vettigt manus eller något utöver en rak och enkel actionfilm får man ha lite förutseende med, det här är ju inte Oscars-material direkt). Så lite ser jag fram emot Universal soldier 4, förutsatt att det blir lika lyckat som med den tredje filmen!






http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article13349230.ab










 

Av roboguy - 20 juli 2011 13:15

Jag läste i dagens Piteå-tidningen om dem som väljer att göra lite mer personliga kistor som ser mycket trevliga och fina ut och som samtidigt sticker ut. Även urnor utsmyckas mer personligt numera, och det är tydligt att det är en ny trend som är påväg att blomma ut. 

Personligen tyckte jag att kistan som tydligen är gjord efter "jägarmotiv" verkar riktigt läckert. Man vill ju helst skjuta tanken på val av kista på framtiden, men om jag skulle välja redan nu skulle jag antagligen ha något slags film-motiv på min kista... Jag vet bara inte riktigt vad jag skulle välja;P Men förhoppningsvis har man lång betänketid kvar, så varför stressa?







 

Av roboguy - 20 juli 2011 02:00

Jag vet inte riktigt varför jag inte tycker om den tredje filmen i Die Hard-filmserien, men så är det. Nu har jag sett om alla tre filmer, för det var länge sedan jag såg dem och det var riktigt trevligt att se om den första och andra filmen, medan man kunde ha klarat sig utan den tredje- men man fick åtminstone något att reta upp sig på;P


Den tredje filmen blir dålig på grund av att Bruce Willis hjälte McClane överlever alldeles för enkelt... Ja, det spelar ingen roll om han är i en tunnelbanevagn som spårar ur på grund av en bomb eller massvis med vatten forsar mot honom- han fixar det! McClane fixar allt, nämligen, och det känns som att han är mer superhjälte än mänsklig i den här installationen. Dessutom får vår hjälte aldrig muttra för sig själv som han gjorde i de två andra filmerna: "Vad fan har du här att göra, McClane? Hur fan ska du fixa det här hade du tänkt, din duma jävel" osv... 


Men det som den andra filmen saknade- en karismatisk skurk- finns det här i överflöd av, och Jeremy Irons är en värdig skurk efter den första filmens skurk och lustigt nog, eller inte, så råkar de ju också vara släkt med varandra. Kanske ett släktdrag, sådär skurkar emellan?;P Hur som helst, Jeremy gör en strålande insats som psykopaten Simon, om än kanske lite överspelande i vissa situationer, men när resten är så bra gjort av honom så förlåter jag sådana små snedsteg!

Jag gillar också Simsons kompanjon, tillika älskarinna- spelad av Sam Phillips, vars karaktär Katya inte säger ett enda ord under hela filmen men man förstår ändå hur dödligt farlig hon är! Sweet, fler sådana iskalla mördarinnor på film, tack.


Sist men inte minst- Samuel L. Jackson som Zeus... Det är ett jävla snack om rasism hit och dit och vitt och svart osv. Väldigt tröttsamt tycker jag, och jag tror det är meningen att det ska tillföra filmen lite humor, men det misslyckas totalt och blir enbart pinsamt och tjatigt i längden! 


Sist men inte minst- varför får McClane aldrig slänga käft med någon riktigt ordentligt i filmen?! Det saknar man verkligen, efter att man har fått några minnesvärda stunder i de två föregående filmerna när McClane inte kan hålla sig från att säga något spyfärdigt... Tråkigt! 


Men okej då, Die Hard Hämningslöst funkar om du inte har sett den tidigare en tråkig bakissöndag, men den lämnar inte lika starka minnen efter sig som de två föregående ( eller fjärde filmen ) gör, tyvärr.










 

Av roboguy - 20 juli 2011 01:40

Pust, man blir ju nästan svettig bara av att kolla på trailern,så det här verkar verkligen lovande och Point Blank måste man nog ta sig en titt på. Á bout portant heter den på originalet, men jag misstänker att det kan röra sig om en remake? Det finns nämligen två andra filmer på imdb.com som har samma namn, men jag har inte sett någon av dem så jag kan inte avgöra det...






http://www.youtube.com/watch?v=JOzSg3v4aVE










 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards