Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av roboguy - 2 augusti 2011 23:02

Jag brukar tycka om "rape and revenge"-filmer men No moriré sola är ingen höjdare och tyvärr verkar det som att, stundtals, tjejerna är riktiga våp och inte alls gör något motstånd och att de bara tillåter det att hända. I och för sig, vad vet jag om hur man reagerar när man uppenbarligen befinner sig i underläge och vapen riktas mot en, men det känns ändå inte riktigt "äkta" av någon anledning. Att filmen påminner lite om en dokumentär gör inte saken bättre- flmen är gjort 2008 men det känns som att den lika gärna hade kunnat vara gjord på 70-talet ty den dåliga bilden, fotot och skådespeleriet vittnar om att regissören förmodligen har tittat en hel del på I spit on your grave, men han har inte lyckats göra någon bra, modern version av filmen. 




Läs inte mer om du inte har sett filmen!





Det bästa med No moriré sola är faktiskt hämnden- tjejerna tar en ganska gruvlig hämnd på männen som våldfört sig på dem, men tyvärr saknas det lite engagemang och äkta, blodiga scener. Inte för att alla sådana här filmer måste innehålla scener där killarna får pitten avskuren och intryckt i munnen för det de har gjort, men jag tycker ändå att lite sådana scener ska finnas med i en sådan här film i alla fall. Bästa scenen är den då "ledaren" får sitt rättmätiga straff och först blir skjuten men ändå lyckas springa iväg men "oturligt" hamnar mitt i ett fält med vilda djur som börjar käka på honom, men tyvärr får vi ingenting se av detta... 


No moriré sola är en tämligen oblodig film, och det är inte mycket detaljer som man får se egentligen, vilket jag tycker är jävligt tråkigt. "Våldtäktscenen" känns mest som välregisserat skådespeleri, den känns inte alls äkta och man får ingen känsla av att kvinnorna kämpar emot eller på riktigt försöker att avvärja sex-handlingarna. Men som sagt, hämnden blir något bättre. 


No moriré sola förpassas snabbt till glömskan och är ingen film jag kommer att se om på ett bra tag. Jag hade förväntat mig betydligt mer än såhär...









 

Av roboguy - 2 augusti 2011 16:10

Det här ser ut att vara en ganska snurrig och sjuk film, men helt i min smak således och den här ser verkligen lovande ut. Premissen- en vild kvinna hittas i skogen av en familj, som bestämmer sig för att kedja fast henne och "ta hand om henne"... Ja, det kommer helt enkelt bli väldigt intressant att se det här. Hoppas bara det visar sig vara bra;P






http://www.youtube.com/watch?v=nEKFeAYmN9c










 

Av roboguy - 2 augusti 2011 15:17

Jag var tveksam till den här filmen tidigare, med tanke på alla svängar och omsvängar som det skrevs om förra året, men nu efter att man har sett trailern så verkar det faktiskt jävligt lovande! Quentin Tarantino är överförtjust i Red State, men om det säger något vet jag inte, för Tarantino har givit sitt gillande till en del filmer som inte alls fallit mig på läppen. Men, den här filmen kommer jag definitivt att se.





http://www.youtube.com/watch?v=uJ1v6oFHefc&feature=player_embedded#at=17









 

Av roboguy - 2 augusti 2011 14:36

Jag begriper inte riktigt anledningen till att själva spännet mellan de två "kopparna"-hörlurarna- skulle vara så överdrivet tight att man varje gång man skulle sätta på sig hörlurarna var orolig för att bryta sönder alltsammans. Vilket, naturligtvis, har hänt nu och då fick man komma på en nödlösning och tejpade fast alltsammans igen! Det ser inget vidare snyggt ut, men hörlurarna fungerar att använda fortfarande i alla fall och det är huvudsaken... Men bittert som fan är det att nya hörlurar, inhandlade för knappt en och en halv månad sedan, redan är trasiga. Nåja, får se mig omkring efter några nya igen och den här gången ska jag tänka på de "problem" som de här hörlurarna hade och undvika dessa. Alltid lär man sig något!








 

Av roboguy - 2 augusti 2011 01:23

Det går så snabbt ibland- och det är kanske inte så konstigt att favoritmånaderna juni och juli går snabbt, men man tycker att tiden ska stanna upp en aning så man hinner njuta av den korta sommar som vi ändå får i det här landet. Men nu är det redan augusti, det känns inte bra;P I och för sig så kommer värmen fortfarande att finnas kvar, som tur är, och de sa på väderinslaget att det kommer att vara hyfsat bra väder framöver, men det skulle komma lite regn i slutet av veckan ( men metrologerna har ofta fel, så man får hoppas de har det den här gången). 

Men jag vill inte ha augusti, jag vill ha maj istället och kunna se fram emot juni och juli istället, inte tvärtom!









 

Av roboguy - 2 augusti 2011 00:17

Såg om den här gamla godingen, Evil dead 3 Army of Darkness, ikväll och det är lite si och så med att se om gamla favoriter- egentligen borde man inte se om dem eftersom man ändå aldrig får uppleva samma "magi" som det var när man var liten och såg något, och det blir inte riktigt samma sak igen tyvärr- eller så borde jag helt enkelt avvakta och se om sådana här filmer om tjugo år istället för då har det hunnit gå betydligt längre tid och man kanske ändå inte har så starka nostalgiska minnen av en favoritfilm då? Hur som helst, den här tredje filmen var ändå bra om än inte lika bra som jag tyckte att den var när jag var mindre. Det finns fortfarande kvar en hel del roliga scener, men jag tycker att det gick lite för mycket åt det komiska hållet och den här filmen är egentligen mer en komedi mer än skräck. Det är lite tråkigt, samtidigt som ingen av de här filmerna i den här serien har känts som renodlad skräck, det har alltid funnits med ett stråk av svart humor även i den första och andra filmen, men i den tredje tar humorn över lite väl mycket. 





Läs inte mer om du inte har sett den här filmen!




Bruce Campbell är i alla fall fortfarande jävligt underhållande och klockren som Ash, och jag begriper inte vem som ska ta över denna paradroll i den kommande remaken av första filmen. Någon med samma quality och självklara arrogans finns helt enkelt inte bland toyboysen i Hollywood i dag, så vem som får axla manteln efter Campbell har en hel del att leva upp till och jag tror inte det finns någon som klarar av det, men jag ska inte måla fan på väggen innan man ens vet vem som axlar rollen, så vi får väl hoppas på det bästa trots allt. 


Det bästa med Evil dead 3 Army of Darkness är armen som består av levande skelett- tyvärr ser det kanske inte något vidare bra ut längre, effekterna har inte åldrats med värdighet, men det är ändå ganska nice att se gammal hederlig stop motion-teknik användas ( för det är den metoden jag antar har använts för att väcka skeletten till liv?). 


Speciellt en scen är som hämtat ur regissören Sam Raimis sinne för lite småsjuk, men ändock rolig, humor: scenen i väderkvarnen där Campbell får slåss mot fyra mini-Bruce Campbell-look a likes. Den sekvensen fungerar fortfarande riktigt bra och lockar dessutom fortfarande till lite skratt åtminstone. 


Nu tror jag att jag väntar med att se om den här filmen i några år, så får man väl se vad man har att säga om den då. Antagligen kommer man fortfarande att ha en hel del nostalgiska minnen om den här, och de två andra Evil Dead-filmerna. 










 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards