Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Evil dead 3 Army of Darkness

Av roboguy - 2 augusti 2011 00:17

Såg om den här gamla godingen, Evil dead 3 Army of Darkness, ikväll och det är lite si och så med att se om gamla favoriter- egentligen borde man inte se om dem eftersom man ändå aldrig får uppleva samma "magi" som det var när man var liten och såg något, och det blir inte riktigt samma sak igen tyvärr- eller så borde jag helt enkelt avvakta och se om sådana här filmer om tjugo år istället för då har det hunnit gå betydligt längre tid och man kanske ändå inte har så starka nostalgiska minnen av en favoritfilm då? Hur som helst, den här tredje filmen var ändå bra om än inte lika bra som jag tyckte att den var när jag var mindre. Det finns fortfarande kvar en hel del roliga scener, men jag tycker att det gick lite för mycket åt det komiska hållet och den här filmen är egentligen mer en komedi mer än skräck. Det är lite tråkigt, samtidigt som ingen av de här filmerna i den här serien har känts som renodlad skräck, det har alltid funnits med ett stråk av svart humor även i den första och andra filmen, men i den tredje tar humorn över lite väl mycket. 





Läs inte mer om du inte har sett den här filmen!




Bruce Campbell är i alla fall fortfarande jävligt underhållande och klockren som Ash, och jag begriper inte vem som ska ta över denna paradroll i den kommande remaken av första filmen. Någon med samma quality och självklara arrogans finns helt enkelt inte bland toyboysen i Hollywood i dag, så vem som får axla manteln efter Campbell har en hel del att leva upp till och jag tror inte det finns någon som klarar av det, men jag ska inte måla fan på väggen innan man ens vet vem som axlar rollen, så vi får väl hoppas på det bästa trots allt. 


Det bästa med Evil dead 3 Army of Darkness är armen som består av levande skelett- tyvärr ser det kanske inte något vidare bra ut längre, effekterna har inte åldrats med värdighet, men det är ändå ganska nice att se gammal hederlig stop motion-teknik användas ( för det är den metoden jag antar har använts för att väcka skeletten till liv?). 


Speciellt en scen är som hämtat ur regissören Sam Raimis sinne för lite småsjuk, men ändock rolig, humor: scenen i väderkvarnen där Campbell får slåss mot fyra mini-Bruce Campbell-look a likes. Den sekvensen fungerar fortfarande riktigt bra och lockar dessutom fortfarande till lite skratt åtminstone. 


Nu tror jag att jag väntar med att se om den här filmen i några år, så får man väl se vad man har att säga om den då. Antagligen kommer man fortfarande att ha en hel del nostalgiska minnen om den här, och de två andra Evil Dead-filmerna. 










 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Ovido - Quiz & Flashcards