Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av roboguy - 4 augusti 2011 02:06

Är det verkligen en ny teori att jorden skulle ha kunnat ha två månar istället för en? Jag tycker mig kunna minnas att jag har hört förr om att Tellus från början hade två månar, men att en av dem försvann av någon anledning ( tydligen försvann den in i den måne som vi nu har)...


Lite spännande hade det ändå varit att ha två månar, lite sf-feelings över det. Och man kan ju undra över hur vi hade resonerat på jorden om vi hade haft två månar, och om månlandning och dylikt hade utförts på båda två eller inte osv...





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13416939.ab










 

Av roboguy - 4 augusti 2011 01:38

Dags att snart få se hur Joel Kinnaman klarar sig i stora, påkostade filmer ( helt olikt det han har fått göra i Sverige i Johan Falk-filmerna således) och jag har ju inte sett serien som han medverkat i och som han har fått mycket ros för, så det här blir det första eldprovet för honom i mina ögon;P Trailern ser väl...sisådär ut. Utomjordingar-igen! CGI-porr till gränsen av det löjliga- igen! 3D-effekter utnyttjas för att sälja filmen ännu mer-igen!

Nja, jag var när jag hörde talas om filmen betydligt mer positiv än vad jag är nu, men man kommer nog att ge den här en chans ändå.





http://www.youtube.com/watch?v=VUznviXV-U8










 

Av roboguy - 4 augusti 2011 01:06

Märkvärdigt kort debattartikel, och gissningsvis kanske inte skribenten Annie Brickman riktigt vet vad hon vill med att man ska införa en 15-årsgräns för att få blogga. Vid en första anblick håller jag med henne en aning- man behöver knappast söka aktivt bland alla bloggar som finns för att man ska kunna hitta bilder med tjejer i lite kläder och en blogg kan handla om mycket svåra ämnen som är öppet för alla att läsa.

Men att förbjuda att blogga innan man har fyllt 15 år? Det är lite att ta i, och dessutom finns ingen chans för någon att hålla koll på det vad jag kan tänka mig...? Man behöver ju faktiskt inte sitta vid datorn hemma och blogga numera utan det kan man göra med mobilen eller på biblioteket eller dylikt. Men jag antar att Annie Brickman förfasat sig över det hon har sett och kanske fått berättat för sig, men det känns lite som att vuxensvärldens mirakelmedicin hela tiden hamrar samma mantra- förbjud, förbjud, förbjud! Allt som är farligt ska de små skyddas mot, och det ska de också men det måste finnas några proportioner också. Är inte det viktigaste att föräldrarna ser till att barnen faktiskt inte skriver olämpliga saker eller lägger ut bilder som inte är så bra? Ska inte föräldrarna upplysa om vilka faror som finns på nätet? Ja, nu lägger jag mycket av bördan på föräldrarna, men lite uppfostran och goda råd är väl aldrig helt fel?! Dessutom kan skolan komma in här också, de kan börja tidigt med att lära ut vilka faror det finns med Internet, och att det inte enbart gäller msn eller Facebook utan att det är klokt att tänka till en eller två gånger innan man lägger upp bilder och text på sin blogg. 


Som jag ser det finns det andra saker man kan göra istället för att Förbjuda, Förbjuda och Förbjuda. 







http://www.aftonbladet.se/debatt/article13406356.ab











 

Av roboguy - 4 augusti 2011 00:35

Allt ser väldigt lovande ut, i alla fall så gjorde trailern mig sugen på att se filmen, förutom en enda sak- Justin Timberlake i huvudrollen;P Hmm nja, det tror jag inte speciellt mycket på. En annan sak som kan göra en lite orolig är regissören- Andrew Niccol- som visserligen har gjort sevärda Lord of War men som annars mest står bakom ganska klena, tråkiga filmer ( i alla fall i mina ögon ) så vi får väl se hur han fixar regin med den här framtidsthrillern. Avslutar med något positivt- Amanda Seyfried- som gärna får tuffa till sig en hel del i den här filmen i jämförelse med hur hon agerade i Red ridning hood! 




http://www.youtube.com/watch?v=yx33fudyFPw











 

Ovido - Quiz & Flashcards