Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av roboguy - 9 augusti 2011 20:45

Twitter försökte tjäna lite mer pengar genom "sponsrade länkar" men det föll inte i god jord hos användarna, Blackberry Playbook skulle vara den stora utmanaren till Ipad men saknade e-postklient och kalender(!), Dropbox, Playstation Network hackat, Nokia N9 är bara några exemplen på teknikfloppar hittills under det här året som jag inte hade hört talas om ( möjligtvis undantaget med hackningen av PS Network och Duke Nukem Forever). Men allt kan ju förstås inte fungera perfekt direkt och en många av misstagen kan man ha riktigt roligt åt efteråt, eller så föder misstagen nya idéer som sedan utvecklas till något bättre. Det är ganska spännande med teknik, ibland...






http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.396133/har-ar-arets-storsta-teknikfloppar-hittills?showGallery=true&img=11#selected














 

Av roboguy - 9 augusti 2011 18:11

De här två TV-spots:en gör ju knappast inte så att man längtar mindre efter Steven Soderberghs kommande "virusinvasion" film! Snarare tvärtom, är riktigt peppad på den här filmen och hoppas att den kommer att vara riktigt bra!






http://www.youtube.com/watch?v=WZIGFPCSoII





http://www.youtube.com/watch?v=iDXQtEzWlBc&feature=relmfu









 

Av roboguy - 9 augusti 2011 17:15

Det låter som att Gerard Butler kommer att spela FBI-agent i en kommande film, och den här låter inte så dumt egentligen fast man kanske inte ska säga alltför mycket innan man har fått se något mer handfast om filmen. Men boken, The Bricklayer, av Noah Boyd blir jag lite nyfiken på att läsa, och ska se efter om den möjligen finns översatt till svenska på något bibliotek så har man ytterligare något att läsa framöver. Får se hur den kommande filmen blir också, men det dröjer väl ett tag innan vi får möjlighet att se den;P




http://www.moviezine.se/artikel/7993-butler-spelar-fbi-agent










 

Av roboguy - 9 augusti 2011 16:00

Jag tycker Coca-Cola borde börja om med att ha drycken i sådana här flaskor, för det är en mycket härligare känsla att dricka Cola då. Jag vet inte riktigt varför, men det är inte riktigt samma sak i plastflaska och dessutom känns det som att man dricker någon läkardryck då, som Cola var meningen att vara en gång i tiden;P


Skön, ny reklam som de vevar på TV om och om igen, den här får man en riktigt skön känsla av sommar när man ser den och att sväva omkring på det där sättet i en gigantisk Cola-flaska och sedan slungas ut i vattnet skulle vara jäkla häftigt att göra i verkligheten!





http://www.youtube.com/watch?v=bg_zxsxyKyM









 

Av roboguy - 9 augusti 2011 15:00

Det här klippet kanske inte säger så väldigt mycket om The dark knight rise, men sådant här gillas ändå- alltid roligt att få se lite "bakom kulisserna" på filmer och speciellt när de är så hypade som den här filmen är! Hoppas bara att Bane kommer att se annorlunda ut efter att man har "digitaliserat" honom, som jag antar att de kommer att göra- men man vet ju aldrig med Nolan, han vill ju eftersträva mer realism än vad som har gjorts i tidigare Batman-filmer. Så vi får helt enkelt se vad som händer;P




http://www.youtube.com/watch?v=ppvhRbGwJQw&feature=player_embedded










 

Av roboguy - 9 augusti 2011 01:45

Jag tycker det är lite lustigt att man får olika hastigheter beroende på vilken tjänst man använder sig när man ska kolla bredbandshastigheten ( eller snarare mobilt bredband). Den tjänst jag använder mig mest av är bredbandskollen.se, och på den får jag uteslutande ganska bra resultat på mina mätningar och jag är nöjd med den hastighet som jag oftast får på den sidan...







Men om man provar på speedtest.net blir resultaten däremot ganska nedslående och hastigheten är aldrig särskilt imponderande. Kan det ha att göra med att de mäter avståndet på olika sätt? PÅ speedtest har jag inte lyckats klura ut hur man kan göra för att få mätstation i Luleå, medan det är möjligt på bredbanskollen? Det är kanske lika bra att jag använder bredbandskollen.se då den ändå ger bäst resultat, så man får känna sig lite nöjd med den hastighet man lyckas få?;P




   

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards