Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av roboguy - 12 augusti 2011 23:15

Publikrekord på Vallarna när nya pjäsen Pang på pensionatet rullar igång! Och oj vad jag önskar att få vara på plats, live och med i publikhavet, för att se bla.  Stefan Gerhardsson och Jojje Jönsson!!! TV4 brukar ju filma alltsammans och sedan sända det på fyran, men det är garanterat inte samma sak som att vara med och se på det själv istället ( plus att det när det tv-sänds bryts för reklam i princip hela tiden).


Men jag minns att en recensent i Aftonbladet inte var lika förtjust i Pang på pensionatet, och det kan jag i och för sig förstå eftersom det borde börja gå lite mycket på repeat då det alltid är samma skådisar inblandade och samma regissör, då är det nog inte så enkelt att komma på med nya saker år efter år efter år...



http://www.svd.se/kultur/publikrekord-pa-vallarna_6386110.svd











 

Av roboguy - 12 augusti 2011 22:15

Som rubriken i Aftonbladets artikel lyder "superdator som ska rädda SMHI", så känns det på förhand som att det är förlorat för SMHI eftersom man "vet" redan att man inte kan förlita sig på deras väderprognoser. Men SMHI ska inte skämmas i ensamhet, att det blir fel prognoser är även andra vädertjänster medskyldiga till. 


Men SMHI:s anseende kan förbättras för kommande generationer. "Min" generation är nog bortom räddning misstänker jag, vi har nästan fått misstänksamheten gentemot SMHI med modersmjölken. Men den nya superdatorn Byvind, som tydligen är lika stor som fyra garderober, kanske kan ändra på den här misstron och göra att de i framtiden kan ge lite mer träffsäkra prognoser? Man kan ju alltid hoppas, åtminstone...






http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13455066.ab









 

Av roboguy - 12 augusti 2011 21:15

Inte direkt så överraskande så kommer beskedet om att den femte filmen i Terminator-serien ska regisseras av Justin Lin, som senast har gjort Fast and Furious 5, men den har jag inga planer på att se ( lyckades ta mig igenom de två första filmerna i den serien, men det var rena rama tortyren- vrålande bilmotorer och racing är ingenting för mig helt enkelt).


Men vågar man hoppas på en lyckad fortsättning på Terminator?! Njae, jag tror inte det, inte nu längre med de nya regissörer som finns i Hollywood. Det är explosioner och tuta-och-köra som gäller numera, och den enda som skulle kunna lyckas vore möjligen James Cameron som faktiskt borde återvända till den här filmserien igen och få någon ordning på det hela.


Lite roligt är det i alla fall att det verkar som att Arnold Schwarzenegger kommer att vara med i den femte filmen! Welcome back, Arnie!



http://www.moviezine.se/artikel/8021-lin-klar-for-terminator-5








 

Av roboguy - 12 augusti 2011 19:42

Ojoj vad det är många skådespelare som provar lyckan bakom kameran, men något oväntat är det nu också dags för Keanu Reeves att regissera och spela huvudrollen i en kommande film... Hm, ja denne ganska träaktiga skådis har inte direkt imponerat på mig framför kameran i de filmer han medverkat i, men kanske går det bättre med regisserandet?!




http://www.moviezine.se/artikel/8020-reeves-regidebuterar







 

Av roboguy - 12 augusti 2011 01:45

Jag begriper inte riktigt varför man ska göra en omstart av filmerna Och han älskade dem alla och I spindelns nät som var helt okej filmer som levde upp väldigt mycket av Morgan Freeman som gjorde en mycket jordnära deckare, en som man verkligen kunde se upp till. De båda filmerna vilade mycket på Freemans sympatiska axlar.


Jag vet inte hur Tyler Perry som ska ta över som Freemans polis kommer att klara av det, men uppriktigt sagt har jag inte varit särskilt nyfiken på det här- förrän nu, då det visar sig att John C. McGinley, som spelar Dr. Cox i Scrubs, tydligen ska vara med som titelkaraktärens/polisens chef. Det kan bli riktigt bra faktiskt, John C. McGinley vet ju minst sagt hur man gör för att spela hetlevrad och sur minst sagt!




http://www.moviezine.se/artikel/8010-scrubs-stjarna-polischef-i-i-alex-cross









 

Av roboguy - 12 augusti 2011 01:30

Svårt att säga något om det här, om det nu stämmer att David Yates och Steve Kloves ska regissera remaken av The Stand eller Pestens tid som den heter på svenska. Pestens tid är ju en av de stora böckerna av Stephen King så jag skulle vilja ha en riktigt bra filmatisering av den romanen, och de här två kanske skulle vara de rätta?! Det är lite svårt för mig att säga ja eller nej på grund av att jag inte har sett de Potter-filmer som de har gjort, så jag vet inte riktigt vad man kan "förvänta" sig av dem. Återstår att se hur det blir först och främst, men vågar man hoppas på att det kan bli riktigt bra rentav?!




http://www.moviezine.se/artikel/8011-harry-potter-duo-gor-the-stand










 

Av roboguy - 12 augusti 2011 01:01

I Aftonbladets artikel låter det som att Putin bara snubblade över den antika skatten, och det måste han mer eller mindre ha gjort eftersom skatten bara låg på drygt två meters djup:P Det låter nästan lite för osannolikt alltsammas så man får väl avvakta och se om den här historien verkligen stämmer...







http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13454176.ab








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards