Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av roboguy - 17 augusti 2011 23:30

I och för sig låter handlingen till UFO inte så dum alls faktiskt men tveksamt till om den blir något annat än en hyfsat underhållande bakis-söndag-film, speciellt då van Damme är inblandad! Men man får väl se, den kan ju förstås överraska och kanske den gamle actionstjärnan har något ess kvar i rockärmen att spela ut för han briljerade ju för bara något år sedan i I huvudet på JCVD, även om den inte var någon regelrätt spelfilm.




http://www.moviezine.se/artikel/8040-van-damme-i-brittisk-sci-fi













 

Av roboguy - 17 augusti 2011 21:30

Visserligen har sommaren tagit slut och vädret just i dag stämmer inte riktigt överens med den här glada, popiga låten men lite sommarkänsla kan man ändå få att stanna kvar medan den här låten strömmar ur högtalarna! Lite smågalen låt, tycker jag, samtidigt som den är lite stämningshöjande och som sagt, glad på något sätt. Kommer att spela upp den här några fler gånger, men efter det dröjer det nog förmodligen ett tag innan jag lyssnar på den igen för den här blir man nog ganska trött på snabbt...




 

 
Av roboguy - 17 augusti 2011 19:45

Nja, jag tycker inte den här nya låten är speciellt bra. Red hot chili peppers har gjort betydligt bättre låtar tidigare ( Californication bl.a)




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/musik/musikvideor/article13483250.ab










 






Av roboguy - 17 augusti 2011 19:00

Ja, jag kan erkänna att jag har använt mig av metoden att låtsas vara upptagen med ett samtal eller sms eller liknande när man har upptäckt någon som man gärna inte vill stanna upp och samtala med;P Det var i och för sig ganska länge sedan sist som jag använde mig av den här metoden, men jag visste inte att det var såhär vanligt bland ungdomar ändå! Och det är ganska svårt att fejka ett "fejksamtal", för det ska samtidigt låta som att man är mitt uppe i något jävligt intressant eller åtminstone jävligt viktigt och att man därmed inte har tid att prata ( gäller visserligen mest om man har råkat ha ögonkontakt med den man inte vill snacka med). 





http://www.metro.se/teknik/studie-var-tredje-ung-latsas-prata-i-mobilen/EVHkhq!ClSNsKWoxuJZA/








 

Av roboguy - 17 augusti 2011 16:15

Skräckfilmen från Hammer och med Daniel Radcliffe ser onekligen ut att kunna bli riktigt bra, och den här teasern är riktigt fin! Synd att filmen inte har premiär förrän 2012, men det är ju samtidigt bra att man får längta efter något... 






http://www.youtube.com/watch?v=LHx3j_sdcso









 

Av roboguy - 17 augusti 2011 14:00

Haha vad härligt att Kikki Danielsson verkar ha det bra nu och dessutom ska medverka i en ny Ica-reklamfilm men- det räcker med de här små sketcherna nu! När de började en gång i tiden ( var det på stenåldern eller, jag minns inte så noga när det här började ) så var det något annorlunda och oftast roligt. Numera verkar manusförfattarna skriva på autopilot och hoppas på att det ska bli roligt, istället för att verkligen anstränga sig. Det enda som varit hyfsat bra på senare tid var sången om Kompis-priser ( eller superpriser, vilket just nu är under utredning om det verkligen handlar om bra priser eller inte). Så, nu räcker det, eller? Har vi inte fått nog av de här nu? 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article13482185.ab








 

Av roboguy - 17 augusti 2011 03:00

Tidigare innehade USA rekordet med 145 personer, men nu är det 152 personer som är det nya rekordet! Grattis;)






http://www.youtube.com/watch?v=tNfQj7DtdOk&feature=player_embedded#at=61









 

Av roboguy - 17 augusti 2011 02:15

Jag kände till några av de här förebilderna till figurer som Ed Gein ( som inspirerat till sådana härliga figurer som Lecter och Leatherface), men att Moe- bartendern från Simpsons- baseras på Louis Deutsch, en verklig bartender som någon busringde till samt ståupp-komikern Rich Hall hade jag ingen aning om! Att Shrek också har en "verklig förebild" hade jag inte heller någon aning om, och tydligen är det den franske wrestlaren  Maurice Tillet som fått vara modell för träsktrollet.


Det är fascinerande att få reda på vad som inspirerat kreativa människor till att skapa figurer tycker jag. Men jag skulle gärna vilja få reda på vem te.x Homer Simpsons har blivit inspirerad av... Och fler karaktärer som jag inte kommer på nu förstås.





http://www.metro.se/udda/10-pahittade-figurer-som-baseras-pa-verkliga-personer/EVHkhp!ZnK6PjdCDZXA/








 





   Uncle Sam har porträttiserats efter Samuel Wilson, som arbetade med att packa kött i New York.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards