Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Bad Boys

Av roboguy - 20 augusti 2011 16:29

Jag såg nyss om Bad Boys på TV1000 Action ( ja, inte mycket nytt visas på TV1000-kanalerna och avundsjukt sneglar jag på Canal plus premiärer och filmvisningar i dag) och filmen var inte alls som jag mindes den... Den var till och med dålig! Hurra, kanske man har vuxit upp lite och inte faller för sådant här längre? Vad vet jag, men jag har bara ett diffust minne av att jag en gång i tiden tyckte om den här filmen men det kanske inte alls stämmer?


I och för sig har man aldrig så höga krav när det är en film av Michael Bay, man vet vad som gäller liksom- full fart, inte så mycket handling, mycket action, många och helst stora explosioner, skottlossning var och varannan minut osv men Bad Boys känns väldigt gammal ändå. Och det blir inte bättre av Will Smith och Marin Lawrence och deras gnabb och bråk hela tiden. Det ska vara komiskt, javisst men jag tröttnar rejält på det redan halvvägs in i filmen, ja tidigare än så till och med, och det blir bara tjatigt och irriterande eftersom nästan allting verkar vara som gjort för att pratas om- antingen det handlar om vilka kalsonger Smith har på sig till hur man egentligen ska sköta sitt arbete till att man är en kärring som kör bilen. Suck. Lägg av, någon gång, snälla!


Lite överraskande- karaktären Julie spelad av Téa Leoni är inte enbart med som snyggt bihang till Will och Martin, utan kan faktiskt "agera" på egen hand vilket vanligtvis inte leder till något bra resultat, men i alla fall- det finns åtminstone med lite girl power i den här filmen. 


Men nu förstår jag i alla fall lite bättre varför jag inte tyckte om uppföljaren, jag gillar helt enkelt inte ens första filmen heller. 






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Skapa flashcards