Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av roboguy - 23 augusti 2011 23:45

The cure kommer att handla om en man som försöker rädda sin döende hustru och lämnar henne hos en läkare som tydligen inte bara räddar livhanken på kvinnan utan som dessutom gör henne till en mördare. Låter kanske lite konstigt men med rätt regissör så tror jag det här kan bli riktigt lovande! Och att se Liv Tyler spela denna mörderska blir jäkla nice, det också.





http://www.moviezine.se/artikel/8084-tyler-blir-coopers-mordarfru










 

Av roboguy - 23 augusti 2011 23:10

Oh, Ungerns första film på engelska ser ju rätt så lovande ut faktiskt även om det här bara är en teaser! Ska bli rätt så spännande att se den här filmen faktiskt, förhoppningsvis erbjuds det något som sticker ut lite ur mängden!






http://www.youtube.com/watch?v=H9TH5FKAPkQ&feature=player_embedded













 

Av roboguy - 23 augusti 2011 22:45

Bäst med Fångarna på fortet- Kurt Olsson! Ja, jag tycker att Kurtan var klockren faktiskt även om han blev lite tjötig ibland i tornet- man vill ju höra gåtan direkt istället men det där med Kungen och osten var klockren;D Kurt Olsson är i alla fall hundra gånger bättre jämfört med vad den där Bebbe var.


Jag ogillade omgörningen av cellerna också. Speciellt "cylindern" liknande ju framför allt en rosa jättedildo som rullade runt och beströdd med olika prydnader till på köpet! Inte bra.


Generellt känns det som att kändiskvinnorna från Let´s dance var mer upptagna med att se snygga ut och inte bryta någon nagel medan de skulle utföra sina celler. Skittråkigt! Vad jag minns så var det inte på samma sätt på Fångarna på fortet förr i tiden, på den gamla goda tiden. Nu känns det som att det mest relevanta för de flesta av kvinnorna att se så bra ut i TV samt att basunera ut om det uppstår något so helst problem, litet som stort, som den om "jättevågorna" som tydligen en modig dykare fick ta... Jösses. Känns som att det var mer krut i kändisarna förr i tiden jämfört med hur det är numera.


Nej Fångarna på fortet borde ha förblivit ett program från förr istället. Att inte heller Gunde Svan och Agneta Sjödin hade på sig sina klassiska kläder var en katastrof, det såg ut mer som att de var på ett kändisparty och cellerna mer fungerade som partylekar innan man skulle inta festmåltiden.







 

Av roboguy - 23 augusti 2011 20:00

Jösses, TV4 ser till så man har underhållning att se på genom hela kvällen och det börjar med en gammal klassiker Full frys och fortsätter sedan med premiären av Fångarna på fortet ( tyvärr inga bra deltagare i första avsnittet men sedan kommer det lite bättre deltagare tack och lov) och Berg flyttar in brukar man också titta på ibland beroende på vilken kändis det är som Carina Berg flyttar in hos. 


Skönt med något nytt att titta på en stund istället för det gamla vanliga med repriseringar av Simpsons på sexan!


http://www.tv4.se/1.2245729/2011/08/19/har_ar_alla_lagen_som_tavlar_i_fa

ngarna_pa_fortet











 

Av roboguy - 23 augusti 2011 18:15

Jag begriper inte riktigt nödvändigheten med att spela in en brittisk/amerikansk version av Wallander- i Sverige!!! Det låter ganska löjligt när Kenneth Branagh uttalar Wallander, det låter mer som Wa-llaaa-nder och inte blir det speciellt mycket bättre när andra svenska namn och platser uttalas på engelska. Dessuomt, smådetaljer som att det står POLIS på en uniform men polisen i fråga ändå snackar på- engelska?! Det blir minst sagt ganska underligt, tycker jag åtminstone.


Jag gillade inte riktigt Kenneth Branagh version av Wallander även om det fanns skillnader gentemot den kommissarie som Krister Henriksson gestaltar i den senaste omgången av den svenska serien- Branagh är betydligt mer aktiv och mer aktiv än vad Henriksson är. Annars gör Branagh en helt okej version, och helt klart en egen tolkning av Wallander men det är ändå något som jag inte tycker om hos honom trots allt och faktiskt så tycker jag att Henriksson är betydligt bättre. Man lägger också ned betydligt mer tid på Wallanders privatliv i de svenska filmerna, även om privatpersonen Wallander skymtar fram ibland i den här versionen. Jag tycker det fanns med en väldigt fin scen mellan Wallander och hans pappa i slutet av filmen.


I övrigt var det här en helt okej film, och den kändes betydligt mer rak på sak jämfört med de svenska filmerna. Men trots det, var det verkligen nödvändigt med en film som utspelas i Sverige men där alla skådespelare pratar engelska?










 

Av roboguy - 23 augusti 2011 17:20

Tja, de svenska filmer som kommer under hösten inger inte någon större förhoppning hos mig direkt. Kanske någon kan överraska te.x Försvunnen är jag faktiskt lite nyfiken på, likaså Stockholm östra med bl.a Mike Persbrandt men i övrigt ser det bara ut som att det blir det gamla vanliga med filmer om "tunga" ämnen ( Apflickorna etc) och fortsättningar på gamla filmer såsom Svensson, Svensson och Stig-Helmer...




http://vimeo.com/user5429213/videos/page:1/sort:newest

















 

Av roboguy - 23 augusti 2011 03:15

Ja, jag vet inte om det är någon hemlighet att jag tycker om Jason Statham och de filmer han medverkar i för det mesta men nu har jag sorgligt men sant sett två nya filmer som han är med i och som inte har varit så bra som jag hade förväntat mig. Den ena är Tretton och så den här, Blitz, är den andra fast den här filmen är ändå sevärd. Problemet är bara att jag tycker att Statham har alldeles för lite att göra här. 






Läs inte mer om du inte har sett filmen!




Jag gillar att Jason Statham spelar en snut som gärna slår skurkarna på käften, och hans aggressivitet är underhållande och redan en minut in i filmen spöar han skiten ur tre ungdomar som försöker sno hans bil men... efter det har Statham inte så fasligt mycket att göra i den här filmen. Det är hans välsmorda käft som får vara huvudpersonen i den här filmen, och visst är det underhållande men jag vill se Statham sparka röv och slåss mot femtio personer på samma gång och ändå gå från fighten utan så mycket som en skråma! 

Men Stathams käft har en del klockrena scener- bland annat i en bar som är stängd, han beställer en whiskey och får den och sedan när han ska betala så påpekar han ju att baren är stängd. 


Skurken i Blitz är desto mer underhållande, men tyvärr spelar han över en smula. Men jag tycker om att han ändå är så oberäknelig och uppkäftig. Men det skulle ha varit ännu roligare om skurken, Blitz, hade varit ännu mer psykopatisk och galen för det hade passat in i den här filmen och det hade gjort det mycket mer underhållande.


Nej det bästa med Blitz var Nash, som hjälper till i utredningen av polismord. Det framkommer att Nash är homosexuell och att han blir trakasserad av de andra idioterna på polisstationen men jag tycker att Nash och Stathams rollfigur får en fin "kontakt" mellan varandra, och det är den kontakten som jag tycker bäst om i den här filmen. Vanligtvis skulle väl Statham inte umgås med "sådana som Nash", men samtidigt känner han att Nash är den enda som han kan vara ärlig mot och inte spela fullt lika "manlig" gentemot som han annars måste.


Blitz var en besvikelse, men var ändå okej underhållning. Men inte mer än så. Nu hoppas jag bara att Jason Stathams kommande film, Killer elite, kommer att vara betydligt bättre än vad Blitz visade sig vara.







 

Av roboguy - 23 augusti 2011 00:09

Trots att Stallone bedyrade att det bara fanns en ynka procent chans för att det skulle bli ytterligare en film med Rambo så var det väl egentligen ingen som trodde på det?!Varför ge upp ett så inarbetat varumärke i tider av remakes och uppföljare och fortsättningar på alla gamla filmer-serier?!


Men det låter bra att de ska gå tillbaka till basic, att filmen ska utspela sig i en stad och inte i en djungel eller dylikt som de senaste tre filmerna ( fast i den tredje var djungeln utbytt mot sand). Får väl se vad det blir av det här...




http://www.moviezine.se/artikel/8076-rambo-5-paring-g









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards