Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av roboguy - 26 augusti 2011 20:15

Åh, oavsett om den här boken blir översatt till svenska eller inte så måste jag ha den här i min bokhylla! Jag hoppas att den blir översatt, mest för att jag är väl hyfsat bra på engelska men jag läser mycket hellre svenska (dah) och den här boken handlar ju om ett av mina favoritämnen- b-skräck och denna filmgenres guldålder och intressanta regissörer som Spielberg och inte minst Hooper finns med och berättar om sina respektive filmer! Denna bok måste jag bara ha, på engelska eller svenska kvittar,helt enkelt.









 

Av roboguy - 26 augusti 2011 02:15

Kort och koncist uttryckt, enligt den nya studien, kan vi tacka våra "duma" förfäder neandertalarna för att vi har ett immunförsvar som skyddar mot sjukdomar. Jag förstår inte riktigt var bilden av den duma, sega neandertalaren egentligen kommer ifrån men det är en bild man har fått "bekräftad" tack vare, framför allt, tecknade filmer och dylikt. Men mer och mer forskning kommer fram till att neandertalarna var inte så duma som vi inbillar oss, men jag antar att det känns på något sätt skönt att tänka sig att vi är så långt utvecklade så vi kan skratta åt dessa simpla föregångare. Om vi nu fortsätter att utvecklas, vilket vi "borde" göra, vad kommer kommande människor att skratta åt oss?! Kanske den moderna människan i framtiden kommer att bli lika utskrattad? 


Nej, neandertalarna ska vi vara tacksamma för och vara glada för och tacka för att vi har kommit dit vi nu befinner oss.





http://svt.se/2.108068/1.2512697/neandertalarnas_immunsystem_skyddar_oss_fran_sjukdom










 

Av roboguy - 26 augusti 2011 01:00

Jahaja, jag tyckte det var konstigt när det inte blev något gnäll eller bråk när Yksel Osmanovski föll platt till golvet efter en ordentlig vurpa förmodligen orsakad av för mycket adrenalin och en vilja att med nyckeln i handen ta sig ut ur cellen så fort som möjligt. Men med fotbollslirare så vet man ju att det "alltid ligger nära till hands att gnälla och bråka" om allt möjligt, så jag blev lite förvånad när ingenting hände och att Yksel Osmanovski bara sa att det var lugnt och att han inte hade gjort sig illa. Härlig inställning, tyckte jag! Men nej, det var inte hela sanningen ju. Avslöjar Expressen." Storbråket som du inte får se i tv-programmet"! Ah, där satt den! 


Av vad jag såg så tyckte jag inte att Yksel Osmanovski tog tag i någon metallbit utan det såg snarare ut som att han grep tag i "spindelnätet" som låg där ovanför på ljuskronan? Förmodligen missbedömde han en aning när han hoppade, och jag antar att det var meningen att han skulle få tag i ljuskronan men av misstag fick han bara tag i spindelnät som inte höll... Kan ha sett fel. 


Synd att det är sådana här detaljer som måste skrivas om efteråt, men programmet i övrigt är ingen storartad underhållning direkt. Fångarna på fortet var helt enkelt bättre förr och borde ha fått vila i frid istället för att återupplivas. Och vem fan är ansvarig för cellernas/dörrarnas nya utseende? Ser mest ut som ett nöjesfält numera... Näh, tror det får vara nog med Fångarna på fortet för min del nu.





http://www.expressen.se/noje/1.2539735/storbraket-du-inte-far-se-i-tv









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards