Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Paul

Av roboguy - 30 augusti 2011 17:15

Paul var betydligt bättre än vad jag hade förväntat mig, men den största överraskningen för min del var att det faktiskt finns en film där Seth Rogen medverkar som jag faktiskt klarar av!!! Låt vara att Rogen bara är med som röst till Paul, men det var en jävla befrielse att inse att man faktiskt står ut med karln när han inte fysiskt medverkar och jag tycker att han gott och väl kan ägna sig åt att bara låta rösten finnas med i filmerna han medverkar i. I vanliga fall brukar jag bli tokig på att karln aldrig kan låta käften vara stängd och att han i vissa filmer till och med snackar medan skottlossning pågår. Kort och gott, jag tycker att han snackar alldeles för mycket, och det han pratar om brukar vanligtvis inte alls vara speciellt roligt utan bara jävligt irriterande. Men som Paul har han för en gångs skull hittat helt rätt, även om jag tycker att själva filmen hade kunnat ha mer drag av Shaun of the dead snarare än en komedi som vänder sig till yngre.




Läs inte mer om du inte har sett filmen.



En del skämt i Paul är riktigt jävla bra- The big man ( som man tror är en stor karl tills sanningen avslöjas) som spelas genialt av Sigourney Weaver som får vara med alldeles för lite. Det finns också massvis med roliga referenser till SF-filmer men då jag inte är riktigt någon SF älskare så misstänker jag att en del gliringar går förbi mig men en av dem som jag uppskattade var när Paul har ett telefonsamtal med en viss Steven Spielberg där Spielberg snackar om ET med en riktig utomjordning;P


Agenterna O´Rirley och Haggard är sådana där klassiska agenter-som-egentligen-inte borde-vara-agenter och har väl en del komiska scener men mest av allt tycker jag de är för vanliga och man borde istället ha satsat på mindre slapstick-och dumskalle-humor och istället ägnat mer tid åt mer referenser och "smart" humor.


Annars tycker jag att Pegg är den som bär upp filmen, han passar verkligen i rollen som nörd och jag tyckte samtidigt att samspelet mellan Pegg och Frost funkade bättre, och var betydligt roligare, i Hot fuzz. Men annars så gillar jag dem, deras smånördighet och hur de kompletterar varandra. 


Sammanlagt så vill jag tycka att Paul är rolig, men jag tycker de kunde ha haft komediribban en aning högre även om det stundtals blixtrade till en smula. I grund och botten finns också en ganska fin story som man kan bli berörd av, om det inte vore för det faktum att man har sett detta x antal gånger förrut. Men Paul funkar bra om man inte har något annat för sig, och har en viss värme också som gjorde att jag i alla fall blev på ett bra humör genom hela filmen.







 

 
 
Åman

Åman

31 augusti 2011 18:30

jo nog är den hyfsad, men vet du hur less man blir av att se den tre gånger i rad? ;)

http://blandalltmittsvammel.bloggagratis.se

roboguy

31 augusti 2011 18:51

Tre gånger i rad från början till slutet?! Pust, då tror jag man blir jävligt less på Paul haha;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards