Alla inlägg den 2 september 2011

Av roboguy - 2 september 2011 18:15

Hurra, hurra! En jättesatsning för att det ska byggas ut mer och för att bredband även ska kunna erbjudas på landsbygden. Lite hopp inför framtiden kanske, och man får kanske dessutom anledning att slänga ut det mobila bredbandet någon gång under de kommande åren?! Återstår att se var det mer specifikt byggs ut, men antagligen blir det väl det som av Stockholm kategoriseras som landsbygd utanför huvudstaden:P




http://www.expressen.se/ekonomi/1.2547506/halv-miljard-till-bredband-pa-landet








 

Av roboguy - 2 september 2011 16:58

Härlig initiativ av TV6 och härligt med mer zombies, men en zombieserie i Sverige... ja, låter ju verkligen inte alls speciellt lovande direkt och så ska Lill-Babs,  Caroline af Ugglas,Patrick Sjöberg medverka... Ja, det blir förmodligen mer skratt och fniss än skräck och blodigt av det här, misstänker jag.




http://www.svd.se/kultur/lill-babs-zombie-i-ny-dramaserie_6433190.svd








 

Av roboguy - 2 september 2011 15:06

" Det är en modern western om makt, sex och djur" säger regissören till Apflickorna, Lisa Aschan. Jag vet inte jag, men den mest omtalade svenska filmen var för mig helt okänd ända sedan jag såg omslaget till senaste numret av Cinema. När jag letade upp Apflickorna-trailern på Youtube blev jag inte direkt sugen på att se filmen, men sedan har det framkommit mer och mer om filmen så just nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Filmen blir recenserad överallt i dag, och den får genomgående toppbetyg! I Cinemas recension så avslutas texten med att den här är en av de tre bästa filmer du kommer att se i år. Ojoj! I en annan text läser jag att Apflickorna är inspirerade av Sergio Leones spaghettiwesterns, och att det bland annat märks av att Apflickorna är gjord i bred scope-format som även Leone använde sig av, och att regissören och fotogragen har tagit efter Leones växlande mellan täta närbilder och stora, svindlande helbilder på avstånd.


Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tro om Apflickorna men på det stora hela så är jag lite anti mot filmer som genomgående får skitbra betyg i de stora tidningarna och tokhyllas i förväg. Man kan antingen bli rejält besviken sen när man har sett filmen, eller så faller man in i hyllningskören. Men Robert De Niro älskar ju filmen, och han kan väl inte ha fel?;P Återstår att se om man ger Apflickorna chansen eller inte, men lite sugen på att se denna omtalade svenska film är man ju onekligen...






http://www.youtube.com/watch?v=GHLvsV-0Vjs








 

Av roboguy - 2 september 2011 01:30

Bara andra september nu, men redan känns det som att hösten har gjort sitt intåg i och med att det är så jäkla kallt inatt. Men vad är det metrologerna säger, att det ska vara statistiskt under eller vid noll-strecket i typ fyra nätter i rad innan det officiellt räknas som att det är höst?! Strunt samma, hoppas att det stämmer att det blir varmare ihelgen för det har de i alla fall sagt på väderleksrapporterna- men man vet ju hur "ofta" de brukar ha rätt;P






 

Av roboguy - 2 september 2011 01:15

TV4 väljer att misshandla det fornstora programmet Parlamentet genom att flytta det till torsdagskvällar vid halvtio. Ingen publikinfriande tid, direkt. Men å andra sidan så har ju inte publiken något sevärt kvar att hämta längre.


Att programledaren Pär Lernström konsekvent misshandlar klassikern Tips från coachen gör det hela knappast så mycket bättre. Varför ska han, på fullt allvar, försöka "styra" in politikerna på ämnet hela tiden och dessutom bli förbannad när de börjar prata om andra saker istället för ämnet... Wafaan? Hela poängen med Tips från coachen är ju att politikerna ska spåra ur. Men inte ens det får de göra längre...


Det lät väldigt tomt och tråkigt i studion i gårdagskvällens program. Lite uppmuntrande småskratt då och då, men inget hejdundrande jubelskratt som under de fornstora dagarna. När inte ens David Batra drar ned skrattsalvor så är det något allvarligt fel...


Nej, lägg ned Parlamentet. Jag skulle tycka att det vore jävligt pinsamt att delta ens, jag begriper inte hur komikerna kan sitta där och göra bort sig väl medvetna om att de är deltagande i ett programs sista dödsryckningar... 





 

Av roboguy - 2 september 2011 00:06

Jaha, så har regissören för den femte filmen i Die Hard-serien nästan säkert blivit fixad, och jag tror inte det blir bra det här... John Moore har visserligen försäkrat filmbolaget att han älskar John McClane och att han har för avsikt att inte använda för mycket datorgenererade effekter ( vilket låter jävligt härligt måste sägas) men med tanke på hans tidigare meriter... Max Payne, nyinspelningen av klassikern Omen ( som sög, för övrigt) och Behind Enemy Lines ( som var ok, långt bättre än uppföljarna i alla fall) så har man lite anledning att vara orolig för valet av regissör... Nåja, man ska inte måla fan på väggen på förhand, men jag tycker de kan låta bli att göra fler filmer i några år nu eftersom inte mycket skiljer Die hard från övriga actionfilmer numera. Sorligt,men dessvärre sant...




http://www.moviezine.se/artikel/8142-regissor-klar-for-die-hard-5








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards