Alla inlägg den 6 september 2011

Av roboguy - 6 september 2011 20:45

Ganska fascinerande att man redan 1972 lyckades göra en hand och ett ansikte, bland annat, hyfsat levande och med hjälp av datorn. Med tanke på den kraft dåtidens datorer hade så måste det ha varit ett ganska tidsödande arbete med att få handen att kunna röra sig. Men detta tekniska framsteg lade grunden för Pixar och deras revolutionernade långfilmer som Toy story och Hitta Nemo.




Kolla in kortfilmen här:

http://www.huffingtonpost.com/2011/09/05/first-pixar-film-ed-catmull_n_949205.html








 

Av roboguy - 6 september 2011 19:00

Varför låta något som en gång var populärt vara ifred och ligga och stelna och bli likblek och kall?! Nej,det har ju aldrig varit Hollywoods melodi, utan så länge något kan mjölkas på pengar så ska det fortsätta mjölkas, oavsett hur tunn mjölken än är. I och för sig gör det inte mig något med ytterligare en Arkiv X-långfilm, jag ser gärna mer äventyr med Mulder och Scully men det skulle ju inte skada om långfilmerna återfick lite av det som gjorde tv-serien så jäkla klockren, mer "verklighetstrogna" mysterium och så kanske en lös tråd från serien kan återknytas till långfilmen? Men då gäller det ju att de unga som ser den nya filmen har förstånd att kolla igenom hela tv-serien innan de går och ser långfilmen, och det är nog att hoppas på lite för mycket...


Apropå det där med parodifilm också, det vore allt något om det är Gillian Anderson och David Duchovny som är med och spelar lite dumare versioner av sig själva;P Det skulle jag tycka vore roligt i alla fall men det är kanske jag ensam om. 


Men återstår att se vad det blir av alltsammans, men man kan ju alltid hoppas att det blir en film till även om de två föregående filmerna inte har varit några mästerverk direkt. 




http://www.moviezine.se/artikel/8191-arkiv-x-kan-oppnas-paring-nytt








 

Av roboguy - 6 september 2011 14:45

Åh, jag tokgillar den här korta, tyvärr för kort, reklamsnutten där Sören använder sig av mobilt bredband 4G och far in i Wooorld Wiide Webb;P Nice grepp att ha med Alex Schulman också, delvis får man ju säga att man håller med honom om att det här känns lökigt haha! Men reklamfilmen ger en härlig känsla hos mig i alla fall, och det är ju så det ska fungera. En reklamfilm man kan kolla på lite då och då och bli lite småglad över, tokigt nog.


För övrigt verkar Telenor hela tiden gå i första ledet för hur mobilt bredband borde vara. Såvitt jag förstår informationen om 4G fritt på deras hemsida så är verkligen det abonnemanget helt fritt och innehar inga begränsningar. Om man väljer det så slipper man tänka på hur mycket man surfar per månad, åh vilken dröm.

Synd bara att Telenor inte fungerar och inte har så bra täckning häromkring. Attans!




http://www.youtube.com/watch?v=IFdgevf0nOA







 

Av roboguy - 6 september 2011 13:31

Jag var tvungen att skratta spontant när jag läste om den här filmen och vad den kommer att handla om- för att undkomma en varulv som riktat in sig på oskulder bestämmer sig några kvinnor för att se till att få det där med sexdebuten avklarad snabbt och därmed undgå varulven... Eh, ja! Love bite har för övrigt en Gossip Girl-stjärna som signat upp för att medverka i filmen som förmodligen kommer att vara med och tampas om de åtråvärdaste Oscarsstatyetterna på Oscarsgalan 2012, såsom bästa regi, bästa kvinnliga huvudroll, bästa specialeffekter osv...


Herregud, kan Hollywood ha mer fantasilöshet än såhär. Love bite är ju bara ett typexempel över hur läget är i "drömfabriken". Och snart kommer väl nyheten om ytterligare en remake... Hujeda mig.





http://www.moviezine.se/artikel/8188-gossip-girl-i-skrackkomedi







 

Av roboguy - 6 september 2011 12:37

Håhåjaja, det verkar nästan som att regissören Christopher Nolan börjar få storhetsvansinne inför den tredje Batman-filmen. Men jag kan på sätt och vis förstå honom, han måste ju ligga klarvaken varje natt och grunna på frågan hur han någonsin ska kunna toppa The dark knight och hypen som omgärdade Jokern. Men medicinen att proppa in hur många nya karaktärer som helst i den nya filmen tror jag inte är rätta sättet att komma tillrätta med The dark knight rise. Jag menar, förutom Catwoman så ska ytterligare en katt vara med i leken, nämligen Holly Robinson som Catwomans sidekick. Menväntanuhärlite... Räcker det verkligen inte med att introducera enbart kattkvinnan, egentligen? Om det blir ytterligare filmer i den här serien så kan man ju då kasta in Holly i smeten, men redan nu?!

Njae. Börjar bli lite orolig nu, faktiskt. Men! Det är trots allt Nolan som håller i regisserandet fortfarande. Så, jag hoppas, tror och önskar att Nolan har koll på vad han gör. Han har i alla fall, hittills, inte givit någon anledning för någon att tvivla på vad han är kapabel till...





http://www.moviezine.se/artikel/8187-temple-ar-catwomans-sidekick-i-dark-knight-rises










 

Av roboguy - 6 september 2011 01:45

Härligt att Noomi Rapace har insett att det är i Norge och inte i Sverige man ska vara om man ska medverka i bra thriller/skräck;P Babycall ser dessutom ut att kunna bli en riktigt nice spänning att avnjuta under hösten, så den här får man hålla lite koll på och hoppas att den letar sig över till oss. Å andra sidan, hur skulle Sverige kunna låta bli filmen när Noomi Rapace är med i den, hon är ju "allas" vår lilla sweetheart sedan hon medverkade i en viss filmtrilogi...






http://www.youtube.com/watch?v=7IN_sfqJ5RY&feature=player_embedded










 

Av roboguy - 6 september 2011 01:15

Jag har lite svårt för att tro på sådana här undersökningar, hur välunderbyggda de än må vara, eftersom vi för bara x antal år sedan ansågs ha belägg för att de som hade si eller så små hjässor jämfört med andra var mindre värda och att de som har för långa ögonfransar ( eget påhitt, men i alla fall) har lägre intelligens osv. Ja, ni förstår kanske min poäng- sådana här saker kan alltid användas som "bevis" för det ena eller det andra.


Nu handlar det om ring-och pekfingrets betydelse, om man har längre ringfinger än pekfinger så har man den och den egenskapen. En grej som inte stämmer in på mig är följande: "  Hos män kan fingrarna skvallra om hur aggressiv personen är. Ju kortare ringfingret är jämfört med pekfingret desto mer råbarkad är mannen, rapporterar BBC och hänvisar till en studie amerikanska forskare publicerat i tidskriften Biological Psychology."

Mitt ring-och pekfinger är nästan lika långa och det måste betyda att jag har väldigt liten aggressivitet? Men det kansk stämmer samtidigt, ty jag tycker ju själv att jag skulle kunna vara lite mer hårdhudad och kanske en smula mindre "dumsnäll". 


Men en sak som är lite farligt är att fingrarna också kan avslöja sexuell läggning. Det tror jag lite mindre på, eftersom vi människor gärna vill ha något slags "tecken" på saker och ting, och jag tror inte på att ring-och pekfingret kan avslöja sådana saker, egentligen. Det kan vara lite farligt sådana påståenden, då människor efter att ha läst artikeln och tänkt att ja, men har en forskare sagt det så måste det stämma, och sen börjar alla titta på andras ring-och pekfingrar... Nej, ursch för sådant och för sådana påstådda "tecken" om det ena eller det andra.



Vad tycker ni?! Humbug eller obestridlig hårdfakta?...





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13578977.ab







 

RED

Av roboguy - 6 september 2011 01:00

Jag var bara tvungen att se om den här filmen ikväll, mest för att det var väldigt länge sedan jag såg den sist och den här höll dessutom för en andra titt, faktiskt oväntat bra. Emellertid så tycker jag fortfarande att den kunde ha dragit ned lite på humorfronten, och varit lite "hårdare" men den är gjord på ett bra humör och man blir i alla fall underhållen för stunden medan filmen pågår.


Men det är underbart att se Bruce Willis nocka ned tre lönnmördare som om han inte hade gjort annat under hela sitt liv, det ser så lojt ut och det ser ut som att han knappt ens behöver anstränga sig;P Den gamla, hårda skolan av actionhjältar är påväg att förloras, något som det skämtas ganska friskt om i den här då det konstateras bland annat att "Jag tror CIA var betydligt tuffare förr i tiden". 


John Malkovich är annars den som är jävligt sevärd i RED, som smått galen man som blivit utsatt för LSD-experiment och därför verkar vara smågalen men han har en del härliga scener ( icke minst den där han har med sig en tyggris). Underbart!


Även Helen Mirren är underhållande som grand old ladie som kan hantera maskingevär som ingen annan. Den enda som inte riktigt passar in i filmen är Mary-Louise Parker.


Jag hoppas faktiskt att det blir en uppföljare, och jag hoppas att den blir lika underhållande som den här filmen är.





 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards