Alla inlägg den 16 september 2011

Av roboguy - 16 september 2011 22:00

Måste säga att jag håller med skribenten i tidningen Hemmabio helt och fullt, eftersom Norge är betydligt intressantare som filmland jämfört med vad Sverige är. Som i exemplet från Hemmabio, Norge har gjort Död snö, Rovdyr och Trolljägaren och Sverige har gjort en pinsam remake av Åsa-Nisse...




När jag kollar igenom tidningen Cinemas sammanställning av kommande svenska premiärer ser det inte särskilt lovande ut: The Stig-Helmer story, Odjuret, Nu eller aldrig, Svensson, Svensson-nu eller aldrig, Flimmer, Isdraken, Blondie, Bitchkram, Marianne, Spindelgången, Kvarteret Skatan reser till Laholm och Nobels testamente... Okej, den sistnämnda är jag lite nyfiken på- kommer den att bli en bra filmatisering av Liza Marklunds deckare med samma namn? Nej, förmodligen inte då boken inte heller har någon högre klass direkt... Och annars har vi alltså uppföljare på väletablerade filmserier att se fram emot och så det gamla vanliga, drama- eller komedi. Knappast så att man jublar och applåderar av lycka. 






 

Av roboguy - 16 september 2011 19:05

Haha den här är så jävla klockren juh;D Man blir nästan mer sugen på att se den här parodin än att se Finschers film, men bara nästan. Och tack och lov så är Miss Piggy mer påklädd på "filmpostern" jämfört med hur det såg ut på den riktiga postern...






http://www.youtube.com/watch?v=QHqLcEtt368








 

Av roboguy - 16 september 2011 11:25

Åh, varför är jag lite nervös inför fortsättningen av Kick-Ass? Även om filmen inte föll mig i smaken första gången jag såg första filmen, så har jag omvärderat den en smula efter att ha sett om den tre, fyra gånger. Jag tycker inte att den var så bra som alla andra sa att den skulle vara, och lite för många gånger så tokhyllades den allaldes för mycket. Men Kick-Ass var en härlig vitamininjektion, och den behövdes när den kom. Därför är ju förväntningarna inför uppföljaren minst sagt uppskruvade...


Tim Burtons Dark shadows-remake har jag inte orkat engagera mig i riktigt, men visst kan den bli riktigt bra och om den blir som Mortez säger, en blanding av regissörens tidigare filmer såsom Beetlejuice och Sleepy Hollow så tror jag nästan att remaken har alla chanser till att överglänsa originalet.





http://www.moviezine.se/artikel/8294-moretz-pratar-dark-shadows-och-kick-ass-2








 

Av roboguy - 16 september 2011 02:10

Jag hade en vansinnig tur hela dagen jag var i Piteå i går då det äntligen inte regnade och solen tittade fram en kort stund;D I tidningarna säger de att väderprognosen inför helgen ser bra ut, och jag hoppas att de har rätt. Lite trött på allt regn är man allt. Lite sol måste man ju också få, även när det är september.







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards