Alla inlägg den 23 september 2011

Av roboguy - 23 september 2011 23:30

Men vad fan... Vill David Finscher sänka förväntningarna på den här filmen eller vad sysslar han med?! Ska den här låånga, och stundtals jävligt tråkiga, trailern användas för att sälja in filmen?! Man har ju sett betydligt hetare trailers än denna, så nu har mina förväntningar sänkts en smula! Teasern var ju cirka hundra gånger bättre än vad den här förlängda trailern är, så jag kör teasern på repeat om och om igen för att försöka bli positiv till den här filmen igen!





http://www.youtube.com/watch?v=hrFgnizJ7qY




Denna teaser borde de använda för att sälja in filmen istället, för den är riktigt grym och gör en jävligt sugen på att se filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=W_hdYcq_NLI









 

Av roboguy - 23 september 2011 22:00

Sedan jag läste nyheten om att Flatliners, eller Dödlig puls som den heter på svenska, ska spelas in i en nyversion så har jag velat se den- speciellt med tanke på den samling med stjärnor som finns med- Kiefter Stuherland, Julia Roberts, Kevin Bacon och William Baldwin- och när jag upptäckte att den visades på TV1000 Classic i dag så bänkade jag mig i soffan och tittade. Jag vet däremot inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men jag hade trott att filmen skulle vara mer skräck än vad det visade sig vara, för den här är betydligt mer utav thriller med drag av övernaturliga saker snarare än skräck. Nej, det roliga med att se filmen var snarare att se hur en sådan kändis som Julia Roberts ändå är numera såg ut för tjugo år sedan, och det är inte så mycket förändringar mer än att hon drar på smilbanden betydligt mer i hennes nyare filmer än vad hon gör i Dödlig puls. Jag tycker att Julia Roberts borde ha varit med i fler sådana här filmer istället för att nästan enbart spela i romantiska komedier. Det var också roligt att se Kevin Bacon, som hade en hiskeligt ful frisyr- han ser helt enkelt inte bra ut i långt hår;P Kiefer Sutherland spelar som vanligt en snubbe som har lite "problem" och som är ganska dominerande, något som han sedan förädlade i tv-serien 24. 





Läs inte mer om du inte har sett filmen!



För att vara en film av Joel Schumacher så var Dödlig puls väldigt lugn och sansad om man ska jämföra med de actionfilmer som han har gjort de senaste åren, speciellt de två Batman-filmerna han fick göra och därmed i princip köra figuren Batman ända ned i botten och som sedan inte återhämtade sig igen förrän en viss Nolan tog sig an att ge Läderlappen en ny chans. I Dödlig puls existerar i mångt och mycket inga hetsiga klipp hit och dit och tempot, jämfört med dagens filmer, är närmast att likna vid ett lunkande snarare än särskilt hetsigt. Och det var faktiskt skönt, fler filmer av i dag borde lära sig av sina föregångare och kunna sakta in ibland men å andra sidan är tittaren så invand i hetsigt bildspråk att det nog inte skulle fungera att behålla tittarens intresse om tempot drogs ned. 


Jag misstänker starkt att karaktären som William Baldwin spelar här kommer att få en betydligt "snällare" inriktning i nyversionen. Här var han en snygg snubbe som jagar efter kjolstyg till höger och vänster, och dessutom har han mage att smygfilma sig själv och kvinnan han har sex med. Detta förföljer honom efter det att han har vaknat upp efter att ha varit död. 


Det ska bli intressant att se vilka av dagens skådisar som blir castade till de här rollerna, men jag har efter att ha sett filmen svårt att tänka mig att rollerna kommer att vara speciellt lika i nyversionen. Förmodligen blir det nya, unga skådisar i samtliga roller, men vem vet- de kanske överraskar?! Vore roligt att se någon halvgalen skådis spela Kiefers roll i alla fall...


Dödlig puls var nog en bra film på 90-talet, men i dag kändes den lite halvtråkig och alltsammans rinner ut i en känsla av jaha, var det inte mer än såhär, karaktärerna gör bot och bättring och sedan blir allt bra igen. Hyfsat snygg lek med ljus och "drömsekvenser", och så som sagt roligt att se kända skådisar när de var yngre och mer hungriga på att lyckas jämfört med hur de är i dag, men annars fanns det inte så mycket behållning i den här filmen för min del... 








 

Av roboguy - 23 september 2011 19:39

Ser ut som att Man on a Ledge verkar vara en "smart" actionfilm för det ser ut som att någonting pågår samtidigt som en kille ser ut att vilja hoppa från en skyskrapa men den här första trailern berättar egentligen inte så mycket om handlingen, vilket är bra. Härligt att Ed Harris är med också, och han verkar av allt att döma spela en kufisk roll här vilket bara är lovande. Men det är lång väntan på den här filmen då den har premiär först nästa år, så det gäller att komma ihåg den här...





http://www.youtube.com/watch?v=Ds631sIHFKQ








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards