Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av roboguy - 4 oktober 2011 19:42

Hahaha det här var ju klockrent och jag hoppas, hoppas att de gör verklighet av det här och gör filmen! Kom igen nu, gör som Tarantino, Rodriguez m.fl och gör en film utav den här trailern!




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/filmtrailers/article13724267.ab








 

Av roboguy - 4 oktober 2011 16:45

Ja, jag har blivit lite tekniknörd nu och börjat fundera på allvar huruvida jag borde införskaffa en surfplatta eller en smartphone. Det börjar sannerligen bli på tiden att pensionera min gamla mobil, en Nokia som har hängt med i snart fyra år men som börjar känns extremt gammeldags och som uppvisar lite åldersrelaterade problem ibland. Jag brukar vanligtvis inte byta ut saker så snabbt, min förra mobil- Motorola- hade jag kvar i sex år. Men det som intresserar mig mest är att det ska vara hyfsat enkelt att kunna surfa med antingen surfplattan eller smartphonen, eftersom det skulle kunna göra det betydligt "roligare" när man har dödtid att göra sig av med. Ni vet, sådana stunder när man står och väntar eller inte har något att göra till dess man ska iväg någonstans. Med min gamla Nokia så finns det ingenting att göra på den för att dödtiden ska försvinna. När jag läste Pc för Allas test av surfplattor så känns det mer som att det är smartphone jag ska koncentrera mig på, för jag tror inte att jag är i något stort behov av en surfplatta. Däremot, med en smartphone, så skulle man ha något att fördriva tiden med samt att man har möjlighet att använda den som just en telefon också, ett stort plus i kanten.

Men som vanligt gör jag ingenting förhastat så jag kommer att fortsätta titta på olika smartphone-alternativ, innan jag så småningom bestämmer mig...





 

Av roboguy - 4 oktober 2011 15:04

Leonardo DiCaprio har mycket intressanta projekt framöver och inte minst den här kommande filmen som beskrivs som en mer sofistikerad thriller som kan bli en serie filmer a la  Jason Bourne. Förutom det ska ju även DiCaprio medverka i Tarantinos Django Unchained, möjligtvis som skruk till och med och det blir väldigt intressant. Och så rollen i J. Edgar, som kanske, kanske gör att han får en Oscar! Det blir spännande att se framöver i alla fall...




http://www.moviezine.se/artikel/8437-dicaprio-spelar-kampsportare







 

Av roboguy - 4 oktober 2011 12:36

NEJ! Om Statham är med i de två kommande filmerna i serien innebär det ju att jag måste se på dem, och jag som inte har sett en enda Fast and the furious-film sedan jag slutade se den andra uppföljaren mitt i, eftersom den var så dålig och tråkig och allt möjligt sådant som jag inte tycker om och efter det har jag helt och hållet ignorerat den här filmserien. Men jag vill ju se allt som mr Statham medverkar i, så nu blir det svårare att kunna bortse i den här filmserien framöver...

Å andra sidan är det dessutom lite irriterande att den här filmserien kan fortsätta i all evighet, som det verkar. Har inte publiken tröttnat på att se ungefär samma sak, antar jag, om och om igen? Vad är liksom nytt i de senaste filmerna, förutom än mer orealistiska bilstunts och figurer från de tidigare filmerna som tydligen dyker upp igen... Men jag antar att så länge filmerna går på plus och pengarna rullar in så kommer det att fortsätta produceras Fast and the furious-filmer.




http://www.moviezine.se/artikel/8434-statham-i-nya-fast-and-the-furious








 

Av roboguy - 4 oktober 2011 03:00

Woho strålande nyheter... Ehm, ja för alla?! Nej inte direkt men å andra sidan så kan man konstatera att trots att ny teknik kommer hela tiden så vägrar den gamla tekniken att ge upp och ser nästan alltid ut att resa sig efter tio och på något sätt hitta något nytt område som den kan erövra för att inte glömmas bort helt och hållet. Så trots att vi har alltifrån Ipod till Itunes till ja, jag vet inte allt så har kassettbandet ändå hittat en nisch där den fortsätter att användas- av indieband som inte har så mycket pengar på fickan men desto mer vilja att nå ut till en publlik på ett så ekonomiskt besparande sätt som möjligt, och då är det billigaste tillvägagångssättet att använda sig av kassettband. 

Ja, se teknik. Ibland är det ganska lustigt hur det kan bli, ändå.



http://www.dn.se/kultur-noje/musik/kassettbandet-gor-comeback











 

Av roboguy - 4 oktober 2011 01:06

Man har knappt hunnit återhämta sig sedan flodvågen av vitmålade pojkar/flickor drabbade oss och det blev på modet med svarthårig flicka som kryper ut genom tv-rutan så kommer nyheten om att i alla fall de japanska The Ring-filmerna får eventuellt en fortsättning i och med Sadako 3D! Ja, varför inte fortsätta medan en filmvåg är någorlunda het och så dessutom göra den i 3D för att det är det populäraste att göra numera...







 

Av roboguy - 4 oktober 2011 00:41

Ja, nu när man har fått se en längre trailer av filmen Gingerclown 3D så vet jag inte riktigt vad jag tror om den annat än att jag bara är försiktigt optimistisk;P Men what the hell, den ser i alla fall rätt underhållande ut så man kan åtmonstone hoppas att den här kan bli underhållande...














http://www.youtube.com/watch?v=76YP790qwbI&feature=player_embedded









 


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards