Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av roboguy - 11 oktober 2011 21:45

Ja jösses det är verkligen underbart att sitta och ha hundra megabite bredband när man sover över hos syrran;D Men å andra sidan så vet jag ingenting om fast bredband men ja, nog fan går det snabbare än mitt mobila bredband i alla fall. Tror aldrig den mobila bredbandet blir mer än något man har med sig när man befinner sig på resande fot. 











 







Av roboguy - 11 oktober 2011 20:27

Åh, det här ser ju nästan ut att kunna bli otäckt bra! Nu hoppas jag verkligen att den här blir en riktigt bra superhjältefilm.






http://www.moviezine.se/artikel/8498-trailertips-the-avengers






 

Av roboguy - 11 oktober 2011 16:00

Såg på Pengarna på bordet för första gången i går men gillade verkligen inte alls programmet. Peter Jhide var påtagligt ointresserad och inte alls som han var i Idol, i det här programmet var han betydligt mer nedtonad och jag tyckte mest det verkade som att han ville vara någon annanstans istället. Sedan var hela konceptet som en mindre lyckad version av Vem vill bli miljonär, det blev knappast spännande eller roligt och deltagarna var inte särskilt roliga heller. Jag förstår inte heller varför man ska orka sitta igenom en timmes programtid sprängfylld utav reklam, reklam och ännu mer reklam! Då är det nästan bättre att se programmen på TV4 Play Premium och slippa alla enerverande reklampauser.

Nej, Pengarna på bordet ser jag inte en gång till på och programmet borde vara nedlagt efter endast en säsong, hoppas jag.




 

Av roboguy - 11 oktober 2011 15:28

Äntligen så har man då lyckats se den här filmen också! Men den var inte direkt bra, tyvärr. Number Slevin spretar åt många olika håll i början och ibland hade jag lite svårt för att hänga med liksom att bry mig om karaktärerna eftersom det hände alltför lite inledningsvis och det kändes som att man tittade på en komedi mer än en actionfilm. När man senare fick reda på hur saker och ting hängde samman så blev filmen faktiskt en smula bättre, fast den aldrig riktigt blev någon fullträff för min del. 







Läs inte mer om du inte har sett filmen!





Jag gillade framför allt karaktären sm Bruce Willis spelade, en proffsig lönnmördare som gör en ganska stilig entre redan i inledningen av filmen. Det här är en tuff jäkel förstår man direkt, en kille som man gör bäst i att inte jävlas med. Precis sådana roller som Bruce Willis verkligen passar för.


Däremot hade jag lite svårt för Lucy Lui som flamsig granntjej till Josh Hartnetts karaktär. Jag ser hellre Lui som tuff actionbrud istället för sådan här. 


Lite bra var det också med det där "filmnördsextra", bland annat när Lui och Hartness snackar om vem som är den bästa Bond egentligen och kommer fram till det något oväntade svaret att det är Timothy Dalton. En annan film som omnämns är Hitchcocks I sista minuten. Lovley med sådana här referenser!


Kort och gott var väl Lucky number slevin en okej lördagsactionfilm som passade bra medan man sysslade med annat under tiden men så mycket mer än så var det inte och den lämnade inget eftertryck hos mig direkt. Den får godkänt men inte mer;P





 

   Nästan obligatorisk scen som bara "ska" finnas med i sådana här typer av filmer som påminner om Lock, Stock and Two Smoking Barrels m.fl Man kan undra varför?


Av roboguy - 11 oktober 2011 14:30

" En mor och hennes dotter råkar av misstag köra över en skallerorm ute på en öde väg i öknen och snart blir de förföljda av en hämndlysten skallerorm som vill utkräva hämnd över sin överkörda vän. Mamman blir oturligt nog biten av den giftiga ormen och snart märker de även att det inte bara är ormen som förföljer dem utan också gäng beväpnade ligister."


Jäklar, hur underbart låter inte det här? Först jagas mor och dotter av en hämndlysten orm, men inte nog med det, nej de blir dessutom förföljda av ett gäng ligister! Venom kan bli en av årets häftigare uppstickare, får man hoppas åtminstone...





http://www.venomthemovie.net/






 



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards