Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Killer crocodile

Av roboguy - 15 oktober 2011 02:15

Jag har missat Killer crocodile tidigare och alltså inte sett den under min barndom, så jag tyckte att det var dags att se den nu! Och det var både härligt och inte så härligt att återse det glada 80-talet igen, för det är på gott och ont fast det är mestadels gott eftersom sådana här filmer inte görs längre. Och hade en regissör kunnat komma undan med ett sådant uppenbart plagiat som det här ändå handlar om, om det hade gjorts på samma vis numera?! Nej, det tror jag inte. Men Killer crocodile är i alla fall sådär lagom dum-underhållande, så den funkar faktiskt fortfarande och jag tror att det inte alls är omöjligt att den här kommer som en remake inom en inte alltför avlägsen framtid. 












Läs inte mer om du inte har sett filmen!





Det som tack och lov har utvecklats i dagens filmer är kvinnornas roll och funktion på film! De är inte så jädra dumma och irriterande längre, utan snarare handlingskraftiga! Kvinnorna i den här expeditiongruppen som letar efter dumpat avfall är inte handlingskraftiga, och de gälla röster som de har skär sig i mina öron och jag blev ganska snart irriterad på dem. Pamela är väl helt okej i alla fall, men den andra, Jennifer, är en sådan där kvinna på 80-talet som man bara önskade att djuret/mördaren har ihjäl så snabbt som möjligt så man slipper henne...


Den gigantiska krokodilen är naturligtvis hur ful och plastig som helst, men det kan man inte säga så mycket om. Låten som dundrar igång varje tillfälle som krokodilens huvud är synlig är ganska uppenbart helt rakt plankad från Hajen, och det är konstigt att den tillåts användas överhuvudtaget. Och så har vi så klart en riktig karlakarl med här, nämligen ensamvargen Joe som på eget bevåg ska ha ihjäl besten! Och som minsann lyckas omvända miljömupparna, i alla fall några av dem. Jag begriper inte riktigt varför mupparna inte vill döda krokodilen direkt?! Inser de inte vilken fara en sådan best vore för närområdet och för att inte tala om alla människorna som lever av det de lyckas få från vattnet?! 

Jag skulle också vilja påpeka att invånarna i byn där en del av handlingen utspelas knappast hade fått godkänt om filmen hade haft premiär idag;P



 


Den roligaste scenen i den här filmen är tveklöst "dramatiken" där en liten flicka hamnar i trubbel då mördarkrokodilen har sönder en brygga- flickan hänger några få meter från krokodilens gigantiska käft, och när två stycken rycker ut för att undsätta flickan så klantar de till det hur mycket som helst och blir själva offer för krokodilen. Jösses, så fjantigt och klantigt "misstagen" ser ut om man betraktar dem med våra "moderna" ögon...


Och en annan sak... Varför försöker de in i det sista att döda krokodilen genom att skjuta den, då det är uppenbart att denna jätte har ett betydligt tjockare pansar än vad "vanliga" krokodiler har?! Inser de aldrig det lönlösa i detta?! Jo, förresten, det gör de förstås mot slutet då de flesta har strukit med och bara ett enda alternativ återstår. 


Och så slutar det väldigt klassiskt med att alla av jättekrokodilens ägg förstås inte förstördes och alldeles innan eftertexterna rullar igång så kläcks ett av äggen! Bara det är ju en liten klassiker i sig;P


Killer crocodile var underhållande i alla fall! Helt klart värd att ses om man inte har sett den tidigare, och även om man har sett den sedan tidigare så kan man ta sig en titt igen!










 






Sådana här tecknade filmomslag är så satans snygga! Varför återkommer inte sådana här omslag när allt annat återkommer igen?!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards