Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Red, White and Blue

Av roboguy - 17 oktober 2011 16:00

Åhnej, tänkte jag och suckade när filmen Red, White and Blue hade pågått en stund. Det här är ju inte skräck, som en hade sagt att det skulle vara, och ohnej inte en film till med en förstörd, ung kvinna som knullar med i princip allt som rör sig ( inte ofta en film inleds med att en tjej har sex med tre killar samtidigt...). Erica engagerar mig inte alls och filmen blev lite mer intressant när karaktären Nate dyker upp! Men det som verkligen räddar filmen är de sista tjugo minuterna, och de gör att jag omvärderar Red, White and Blue helt och hållet.











LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!






Nate, utmärkt spelad av Noah Taylor, är ett riktigt intressant kapitel i filmen. Man förstår ju tämligen direkt att något är fundamentalt fel med Nate och det genom att han med första mötet med Erica berättar att han i princip tycker om att plåga djur samt att han har blivit kontaktad av CIA på grund av hans erfarenheter från Afghanistan. Varför Nate blir så intresserad, eller snarare besatt, av just Erica förstår jag inte till fullo men jag tror att det handlar om att han helt enkelt vill beskydda henne och kanske till och med ser att hennes minst sagt vilda sexliv inte kan sluta väl. 


Red, White and Blue byter dessutom spår helt och hållet ungefär i mitten. Då får vi följa musikern Frankie som är i startgroparna för att slå igenom ordentligt med sitt band men som samtidigt måste ta hand om sin cancersjuka mamma.

Men jag har lite svårt för att bestämma mig för vem som egentligen är den onda här... Erica är en självskriven kandidat i och med att det är hon som börjar med att smitta Frankie med HIV, och i förlängningen kan man ju förstå att han blir förbannad ( men sen vill han ju gifta sig med henne, så lite oklart här vad som gäller). Sedan går det överstyr när filmen plötsligt blir lite mer åt skräck-hållet...


Ja, det är våldet som tar sin början de sista tjugo minuterna av filmen som gör Red, White and Blue sevärd. Men efter att man har sett filmen måste man se om den igen för att få alla bitar på plats, men jag såg faktiskt om filmen direkt och den blev ännu bättre vid den andra genomgången. Det här är en riktig liten pärla, som förmodligen inte uppskattas av alla men av det stora flertalet. 









    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards