Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

The Caretaker

Av roboguy - 19 oktober 2011 02:00

Om du funderar över vilka klyschor som du vet förekommer i amerikansk skräckfilm och skriver ned dem på ett papper innan du börjar se på The Caretaker så kan du åtminstone ha lite roligt medan du ser filmen och pricka av vilka klyschor som du har listat och sedan helt enkelt bockar av dem en efter en. Det är den bästa beskrivningen av filmen man kan ge, och samtidigt höja ett varningens finger åt dem som på allvar tycker om skräckfilm- den här vill ni absolut inte se! Jag kan börja med listan åt er; dåliga skådisar, yes! Dåliga effekter, Ohyes so in hell. Förutsägbar story? Jajamän... Osv osv.











LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!




Det är tråkigt att se vilken nivå Jennifer Tilly befinner sig i numera. Inte för att jag egentligen har brytt mig så mycket om hennes karriär tidigare, men det här är den enda skådespelare som jag känner igen och det är tråkigt att hitta henne i en sådan här dålig film.


Karaktärerna är som hämtade ur en tonårsparodi, fast den här filmen ska föreställa skräck. En av killarna är så pinsam att man nästan börjar skratt så fort han obligatoriskt ska skräna " nu börjar vi festa för faan". Tjejerna är nog de tråkigaste jag har sett på år och dar och det enda de gör i cirka fyrtiofem minuter är att klaga, klaga, klaga och klaga. Det är inget vidare roligt att lyssna på gnäll och klagomål innan dödandet börjar, och vad värre är- när mördandet börjar så får man inte se något, inte något alls! Visst, kanske är jag skadad på grund av filmer som Saw eller Hostel, men herregud- ser jag skräck vill jag se blod och hur kroppar blir uppsprättade men nej, inte ens det kunde den här skitfilmen erbjuda.



De ser kanske tuffa och häftiga ut, men skenet bedrar. Inget av vapnen de håller i kommer till använding! Karaktärerna är så tråkiga och korkade att man helt enkelt sitter och hoppas på att mördaren ska ha ihjäl varenda en av dem.  


Enda innovationen man kan finna i den här skiten är karaktären Missy som kommer på "bröstlanternor". Ganska fyndigt, ändock...




Vill du se en skräckfilm som är så klichéfylld och tråkig att du nära på somnar så är den här verkligen för dig! Det här är så mycket b att det blir tråkigt att se på. Absolut ingen film man ska plocka fram till Halloween-festen...










   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards