Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Faces in the crowd

Av roboguy - 29 oktober 2011 01:30

Jag tycker att Faces in the crowd hade kunnat vara bättre än vad den var, men den är en tämligen ordinär standardthriller som dessutom är kryddad med kärleksproblem för Milla Jovovich rollfigur, problem som inte direkt engagerar speciellt mycket och jakten på seriemördaren blir som högst bara ordinär spänning. Det känns alltför mycket som att man har sett det här tidigare och det hade verkligen behövts något ytterligare för att höja den här filmen ett par pinnhål så den sticker ut från massan men det finns ingenting sådant och därför känns filmen ganska tråkig och ointressant.









LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN!





Jag gillar Milla Jovovich men jag gillade henne inte i den här filmen. Jag gillar bättre när Milla kickar zombie-rumpa i Resident evil- jag tycker hon passar bäst i filmer där hon har skinn på näsan och är den tuffa bruden, och inte som i Faces in the crowd där hon bara försöker spela "rädd" utan att lyckas speciellt bra med det. Jag satt bara och väntade på att hon skulle börja spöa skiten ur antagonisten, men tyvärr så händer det aldrig.


Man undrar vad en regissör som Hitchcock eller varför inte, Christopher Nolan, hade kunnat göra med ämnet "ansiktsblindhet". För fokuset i den här filmen låg helt klart på det mer psykologiska planet för det är väldigt fattigt med mordscener och extremt lite blodsplatter, tyvärr. Men den psykologiska aspekten känns inte heller den tillräckligt trovärdig för att den ska orka bära hela filmen på sina axlar och därför blir alltsammans ett mirschmarsch av olika linjer som inte leder till någonting alls. Spänningen uteblir helt, tyvärr. Jag satt inte och bet på naglarna och funderade över vem seriemördaren är och hur det ska gå med fakumet att Milla Jovovich inte känner igen mördaren på grund av sin ansiktsblindhet, ett faktum som hade kunnat utnyttjas så mycket bättre. 


Faces in the crowd blir för mig mest en axelryckning och ingentingmer utöver det vanliga...









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards