Alla inlägg under oktober 2011

Av roboguy - 22 oktober 2011 23:45

Passions play börjar minst sagt underligt- och fortsätter som en lite tråkig kärleksfilm som inte alls berör och som snarare känns väldigt konstruerat och ganska dåligt genomfört. Man undrar ju hur man bär sig åt för att få med Bill Murray och Mickey Rourke i sådant här ( behövde de pengar till kaffe medan de väntar på intressantare projekt?) men fullt förståeligt att Megan Fox befinner sig i sådant här... Slutet är dessutom kanske årets absolut sämsta. Det luktar Razzie-priser om den här skiten lång väg...






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!



Nu ska jag försöka vara snäll med Megan Fox. Hon är nämligen helt okej i den här filmen, vilket i och för sig inte säger så mycket. Fox spelar det hon är bra på, en mystisk femme fatale med... vingar! Ohja. Men det är en annan sak att försöka se lite skrämd ut medan stora Transformers-robotar anfaller och en annan att försöka ha ett register, vilket Fox saknar. Antingen ser hon ut som en klassisk sexig pinuppa med plutmun som förekom på 40-talet i Hollywood, eller så ser hon lite ledsen ut men fortfarande med samma plutmun och förföriska blick... Det finns liksom inte så mycket däremellan... 


 


Bill Murray borde allvarligt ta i beaktande att ställa upp i den omtalade tredje Ghostbusters-filmen, istället för att ställa upp i sådan här skit. I och för sig tror jag han gillade att få spela skurk faktiskt, för i de scener han medverkar i ser det nämligen ut som att han trivs. Och visst, han gör vad han kan av skurkrollen men jag hade velat ha med lite fler galna scener med honom.


Och Rourke... Ja, han glänser inte, det gör han verkligen inte. Och jag kan anta att han inte hade något emot att spela in en het scen tillsammans med Fox, den lille gubbtyven... Men vad hade han i den här att göra?


Om man vill vara lite snäll med Passion play kan man ändå nämna att filmen tar upp ämnet "annorlundaskap" även om det mest är i preferin. Men det är ju alltid bra att ta upp det lite åtminstone, men man kunde ha lagt tonvikten vid det. Ett annat ämne som filmen snuddar vid är att det alltid finns människor som vill utnyttja människor som är annorlunda eller som har utrustats med...vingar!


Och så slutet ja... Kalkon, är det enda man kan säga om det. Se det, och du brister ut i ett gapskratt direkt. Jag lovar.






 

Av roboguy - 22 oktober 2011 23:00

Okej, jag vet inte om det här verkligen är en officiell teaser till uppföljaren av Piranha, men nog ser det ut som att the sequel blir av samma skort och korn som föregångaren, bara det att, som de säger i teasern "dubel-D"! Extra allt, precis som vanligt. Nja,jag vet inte om det blir bra men jag kommer definitivt att se den ändå! Det jag framför allt ser fram emot är att se David "Hoff" Hasselhoff bli pirayamat;P





http://www.youtube.com/watch?v=YG4rEV7zuFA&feature=related











      

Blir förmodligen ännu fler hungriga fiskar i uppföljaren!



Av roboguy - 22 oktober 2011 19:15

Om jag nu förstår saken rätt så finns det två filmer i omlopp som båda råkar ha precis samma titel, 11-11-11? Herregud, hur lyckas de egentligen? Nåja, den "andra" filmen med samma titel verkar helt klart sevärd den också.




"Handlingen kretsar kring paret Jack och Melissa vars son börjar bete sig på ett väldigt skrämmande och våldsamt sätt. De inser snart att sonen är en portal till världens undergång som kommer att ske på hans födelse dag 11-11-11."





http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FhT61nJutj4#!







 

Av roboguy - 22 oktober 2011 18:11

Hm, jag är inte helt övertygad om att Ben Affleck är rätt man för att ta sig an Stephen Kings kanske allra bästa roman! I och för sig har han ju bevisat att han är bättre på att regissera än att skådespela, men det här måste ändå betecknas som något helt annorlunda jämfört med det han har regisserat tidigare. Affleck kan säkert teckna karaktärerna på ett trovädigt och bra sätt, men klarar han av att hantera skräckelementen som också finns med i berättelsen? Högst tveksamt, tycker jag i alla fall. Nåja, det är inte spikat ännu, det kan hända något överraskande så vi får helt enkelt se vad som händer och vem som blir regissör tillslut. Kan inte King vara delaktig som producent? Då skulle man kanske kunna känna sig lite säkrare...




http://www.moviezine.se/artikel/8589-ben-affleck-regisserar-pestens-tid







 



Av roboguy - 22 oktober 2011 02:15

Ah, äntligen en ordentlig portion girlpower från en tjej som inte är uberblond, trådsmal och använder en stekpanna som tillhygge och slår alla "duma män" med. Ja, jag tänker på Trassel, där den kvinnliga huvudpersonen blev tokhyllad som ett föredöme vilket jag inte tycker alls att hon var. Nåväl, smaken är som baken och jag anser att lilla Hood här har betydligt mer skinn på näsan. Filmen i övrigt är en helt okej animerad film som hade kunnat innehålla lite mer vassa skämt samt skämt som riktar sig mer till den vuxna delen av publiken, även om sådana finns framför allt i alla filmreferenser.





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN!




Bland bikaraktärerna finns i vanlig ordning ett stort flertal roliga personer, men jag tycker allra bäst om den "sjungande geten" som på klassiskt tecknad film-maner hela tiden råkar ut för olyckor fast han sjunger om att han har flyttat till storstaden eller vildmarken för att slippa sådant! Geten borde ha fått vara med mer;P 


Annars är det vargen och den hyperaktive lille ekorren som plockar hem flest skrattpoäng. Patrick Warburton som ger vargen sin röst är för mig mest känd från Family Guy där han röstbesätter Joe Swanson och Warburton besitter verkligen en härlig röst som kan användas till många komiska situationer. Men ekorren- har vi inte sett det tidigare? Jo, det har vi nämligen i På andra sidan häcken. Jag gillade också att Granny hade på sig en kycklinggul dräkt hela tiden som direkt förde tankarna till den som Uma har på sig i Kill Bill-filmerna.


Annars är det filmreferenserna som är bäst, framför allt haren som sitter inspärrad på "Hannibal Lecter"-vis. Annars refereras det ganska mycket till Facebook och att Twittra, vilket de yngre säkerligen uppskattar mer än vad jag gör. 


Men... Kunde inte lilla Rödluvan få vara lite mer kick-ass-babe? Det är annars den vanliga storyn om att finna sig själv, tro på sig själv och att man klarar av allt för att man är med i det mystiska Sisterhood! Suck. Men nåja, vad annars kan man vänta sig när man faktiskt ser en barnfilm...

Och slutligen, fantastiskt roligt att Hans och Greta får vara skurkar för en gångs skull. Underbart! Det är det som gör att jag gillar Hoodwinked Too! Hood vs. Evil lite mer än andra animerade filmer just nu!














 

Av roboguy - 22 oktober 2011 00:23

Wow, säger jag bara!!! Och wow säger jag på ett positivt sätt för jag har inte brytt mig om comedy central och deras roast av kändisar, utan tittade av outgrundlig anledning på den svenska kopian Roast på Berns, och i en jämförelse med originalet så kan man ju säga såhär- Roast på Berns liknar mest dagisunderhållning. Nej, det är kanske för snällt sagt om den svenska versionen som knappast liknar någonting alls mer än trötta, tråkiga komiker som försöker vara elaka. De når ingenstans... Nej, vill man ha the real deal ska man tydligen se på jänkarnas show. Herrejävlar... 

Det börjar hur hårt som helst med Seth Macfarlane som skämtar om... Amy Winehouse. Ja,jag tycker man kan skämta om allt bara det är på ett bra sätt, men herrefan om en svensk komiker hade gjort samma sak om någon som nyligen har dött! Chockvågor genom Sverige! Och det skämtet levereras redan i början av programmet, innan det ens kommit igång på allvar.

Seth fortsätter: " Nu finns det ju många program om farliga yrken på TV. Varför har de inga program om det farligaste yrket av dem alla? Att vara Charlie Sheens eskortflicka! Hur länge ska vi behöva vänta på första säsongen av "Dödlig torsk"?"


Ibland blir det lite för mycket lustigheter om att Sheen varit med prostituerade och att han har tigerblod och att han tar allt som finns att ta i knarkväg, men i överlag är det förbannat roligt och förbannat vågade saker som komikerna levererar. 

Jag kan inte låta bli att jämföra med den svenska, bleka kopian! Hade någon skämtat om en svensk kändis som tagit lite för mycket vitt pulver på samma sätt som det skämtades i Comedy central, ja då hade den komikern fått det hett om öronen. Samma sak med alla sexskämten, bland annat när en kvinnlig komiker skulle komma och hålla sitt framförande och alla skulle ge henne en "klimakterieklapp" när hon äntrade scenen. Eller för den delen fördelningen män och kvinnor- i Sverige är det ju omöjligt att föreställa sig två kvinnliga komiker bland en massa män. Och nivån på skämten skulle ju ha höjts om det bara hade funnits med fler kvinnliga komiker, hade svenskarna (!) tänkt. 


Jag begrep aldrig riktigt vad Mike Tyson gjorde där ( han är ju verkligen ingen komiker), men han var faktiskt riktigt bra. Tyson har kanske en framtid som komiker rentav;P 


Två nya favoriter för mig- Jeff Ross, som var utklädd till någon Gadaffi-inspirerat kvällen till ära, och William Shatner som våga ta en paus ibland och avvakta publikens reaktioner då och då! Det är så man ska göra, inte bara trumma på som en jetmotor och spruta ur sig skämten. 


Från och med nu, om Roast på Berns återkommer i tv-rutan, så struntar jag i den skiten för numera ska jag bara se på USA:s version av roasting!






 

Av roboguy - 21 oktober 2011 22:15

Det här ser ju inte alls så dumt ut faktiskt, och händelser som utspelar sig i filmen ska ha verklighetsanknytning och tydligen ska de som agerar soldater faktiskt vara, eller ha varit(?) aktiva Navy Seals-soldater, så det ökar ju onekligen trovärdigheten! Jag tror det här blir en utmärkt film som passar perfekt som söndagsfilm på TV4 i framtiden;P



http://www.youtube.com/watch?v=Aj7mxH1u9WE











 

Av roboguy - 21 oktober 2011 20:30

Enligt DN.se är vi svenskar mest missnöjda med mobiloperatörerna än vad som är vanligt bland andra EU-länder. Lite underligt är det ändå att vi inte klagar lite mer på tågservice eller att tåg avgår rätt tider, men jag antar att SJ-klagomålen ändå har ökat en del under de senaste åren, framför allt under vinterhalvåren... 


Men det är icke särskilt förvånande att man klagar framför allt på täckningen, som är a och o för att mobiltelefoner och mobilt bredband ska fungera överhuvudtaget. Med tanke på att Telia är i full gång med nedmontering av fasta nät så kommer förmodligen klagomålen på täckningen att öka, för enligt det som skrivits tidigare så har det uppstått mycket problem vid skiftet där det har genomförts hittills. Och rent generellt tycker jag operatörerna kan göra mer för att förbättra täckningen där det inte är tätbebott, men det är som vanligt något som hamnar på efterkälken men det är man å andra sidan van vid...




http://www.dn.se/ekonomi/svenskar-gnaller-mest-i-eu-pa-mobiltelefonin








 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards