Alla inlägg under oktober 2011

Av roboguy - 21 oktober 2011 19:00

Grundtanken med filmen är intressant- att dödas eller att döda. Vilken situation skulle egentligen behövas för att man ska välja att döda någon annan för att själv överleva? Tyvärr slarvas tanken bort med att Kill theory blir en i grund och botten ganska ordinär thriller, som ändå lyckades överraska mig lite i slutet- en riktigt klassisk liten twist som man "egentligen" borde ha förstått någon gång under filmen.



LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!






Persongalleriet är tyvärr ganska tråkigt och alldeles för vanligt i sådana här filmer. Vi har de två, tre förälskade paren, tönten som inte har nåon flickvän, Fred, och så har vi killen som har varit otrogen och flickvännen som inte känner till det ( och det här blir ju ett avgörande grej när det kommer till kritan). Den enda av karaktärerna som jag känner med är Fred, som man misstänker aldrig har haft en flickvän och som mest följer med på grund av att han är en i gänget men egentligen vill han inte vara med då de andra naturligtvis har det lite skönt och mysigt med varandra efter festligheterna, och han blir ensam kvar på rummet med sitt TV-spel.




Naturligtvis finns också en i vänskapsgruppen som är beredd att göra vad som krävs för att överleva. Det blir dock lite teatraliskt när en av karaktärerna förklarar att ett kärlekspars "kärlek till varandra blir våran död". Och att man naturligtvis får in poängen med att vi "alla har ett rovdjur inom oss". Det är liksom grundtesen som hela den här filmen vilar på, och den har vi nog allt förstått men som vanligt är i sådana här filmer så ska allting skrivas oss tittare på näsan så vi verkligen ska fatta!


Men Kill theory får i alla fall godkänt av mig. Jag blev underhållen för stunden, och ibland krävs inte så mycket mer än så...






 

Av roboguy - 21 oktober 2011 18:10

Jaha, jorden gick visst inte under den här gången heller! Rent generellt tycker jag det har varit lugnare den här gången jämfört med hur det var förra gången profeten kom med sina förutsägelser, bland annat har det inte skrivit lika mycket blogginlägg den här gången om att jorden ska gå under i dag! Visserligen blir jag lite kallsvettig över att lampan på mitt skrivbord blinkar till då och då, vilket jag tar som ett avgörande bevis för att något är i görningen(!!). Dessutom- är det inte något mörkare utanför fönstret jämfört med hur det var vid samma tid i går? Ursch, säkra och odiskutabla bevis för att snart är det jävlar i mg kört, det återstår ju ändå sex timmar av den här dagen. Snart börjar marken säkert att skaka också...



http://svt.se/2.22584/1.2575611/jorden_gick_inte_under_har_gangen_heller










 

Av roboguy - 21 oktober 2011 17:40

Att True talent är desperata förstår man ju, TV3 har ju satsat en ansenlig summa och försökt efterlikna TV4 och deras Idol så mycket det bara går, men tji fick de och står där med brallorna nere och trean är ingen intressant kanal överhuvudtaget längre.

Men att de inte lyckades köpa journalister, det var minsann något uppseendeväckande. För jag har svårt att tro på att inte någon ( kanske inte just True talent dock) men någon, eller något, dikterar vad våra journalister får och inte får skriva om. Helt utan bakbundna händer är nog inte det stora flertalet skribenter på de stora tidningarna i det här landet. 

Eller vad tror ni? Är pressen i Sverige verkligen "helt" fri?! 





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13820585.ab









   Kan inte programmet dra ned hela kanalen TV3? För ärligt talat, behövs den längre?! Allt som gjorde kanalen bra är borta, ja utom Efterlyst möjligtvis, men annars är det andra kanaler som känns betydligt intressantare...

Av roboguy - 21 oktober 2011 01:15

Nu är japanska forskare igång igen och den här gången har man kommit på en datormus som tydligen kollar av hur stressad man är genom en slags sensor på datormusen! Kanske kan den här uppfinningen vara bra, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den... Men det allra bästa och säkraste är nog ändå att låta en doktor kontrollera sådant och inte förlita sig på teknik i alla lägen?






http://www.dn.se/ekonomi/jobb/musen-kollar-din-stressniva







 

Av roboguy - 21 oktober 2011 00:27

Rapparen, som jag inte har en aning om vem han är men han var tydligen stor under 90-talet, MC Hammer ska lansera sin egna sökmotor WireDoo som han hoppas ( eller kanske tror) ska konkurrera ut Google genom att erbjuda "djupare sökningar". Ja, kanske är det vad sökmotorvärlden så väl behöver, men på sin höjd kanske den blir en kuk gimmick men knappast att den blir någon större utmanare för Google. Eller vad tror herrskapet?!



http://www.expressen.se/noje/1.2597860/mc-hammer-lanserar-sokmotor-ska-konkurrera-med-google








 

Av roboguy - 20 oktober 2011 15:39

Jag tror jag finner en hel del bra skräckfilmer på stan, och billigt är det dessutom;P Rea-priset är alltid lika härligt!








 

Av roboguy - 19 oktober 2011 22:30

Åh... Ja! Jag tror att jag kommer att se Puss in boots första ( antar det kommer fler) långfilm! Mjauuu...








http://www.youtube.com/watch?v=JdeTnVHTfYs












 

Av roboguy - 19 oktober 2011 22:13

Åhja, jag ser fram emot den här uppföljaren! En härligt kaxig Sherlock Holmes i Robert Downey Jrs gestaltning, underbart och det funkade i alla fall perfekt i den första filmen och jag tror inte det blir sämre i A game of shadows. Jude Law får gärna bli lite mer kaxig i rollen som Watson, för jag tyckte inte alls att han var särskilt intressant i första filmen så jag hoppas att han får lite mer att göra! Sedan återstår det att se hur det går för Naomi Rapace också, förstås även om jag inte har några stora förväntningar på henne egentligen... 




http://www.youtube.com/watch?v=QA9w1UbpQ50









 





Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards