Alla inlägg under oktober 2011

Av roboguy - 17 oktober 2011 23:15

Ojoj här har det gått smurf i maskineriet minsann;P Jag gillar Smurf nummer 5, som faktiskt passar riktigt bra i sin smurfmundering. Ser ni vilka kändisar som har blivit smurfierade?! 













 

Av roboguy - 17 oktober 2011 18:15

Det här programmet, som uppenbarligen handlar om reklamfilmer från världens alla hörn, ser ut att vara riktigt sevärt och det här programmet måste jag kolla på. Jag tittar ju annars aldrig på TV11, så det är ju bra att de har ett program som i alla fall gör mig lite nyfiken...








http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article13794080.ab









 

Av roboguy - 17 oktober 2011 16:00

Åhnej, tänkte jag och suckade när filmen Red, White and Blue hade pågått en stund. Det här är ju inte skräck, som en hade sagt att det skulle vara, och ohnej inte en film till med en förstörd, ung kvinna som knullar med i princip allt som rör sig ( inte ofta en film inleds med att en tjej har sex med tre killar samtidigt...). Erica engagerar mig inte alls och filmen blev lite mer intressant när karaktären Nate dyker upp! Men det som verkligen räddar filmen är de sista tjugo minuterna, och de gör att jag omvärderar Red, White and Blue helt och hållet.











LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!






Nate, utmärkt spelad av Noah Taylor, är ett riktigt intressant kapitel i filmen. Man förstår ju tämligen direkt att något är fundamentalt fel med Nate och det genom att han med första mötet med Erica berättar att han i princip tycker om att plåga djur samt att han har blivit kontaktad av CIA på grund av hans erfarenheter från Afghanistan. Varför Nate blir så intresserad, eller snarare besatt, av just Erica förstår jag inte till fullo men jag tror att det handlar om att han helt enkelt vill beskydda henne och kanske till och med ser att hennes minst sagt vilda sexliv inte kan sluta väl. 


Red, White and Blue byter dessutom spår helt och hållet ungefär i mitten. Då får vi följa musikern Frankie som är i startgroparna för att slå igenom ordentligt med sitt band men som samtidigt måste ta hand om sin cancersjuka mamma.

Men jag har lite svårt för att bestämma mig för vem som egentligen är den onda här... Erica är en självskriven kandidat i och med att det är hon som börjar med att smitta Frankie med HIV, och i förlängningen kan man ju förstå att han blir förbannad ( men sen vill han ju gifta sig med henne, så lite oklart här vad som gäller). Sedan går det överstyr när filmen plötsligt blir lite mer åt skräck-hållet...


Ja, det är våldet som tar sin början de sista tjugo minuterna av filmen som gör Red, White and Blue sevärd. Men efter att man har sett filmen måste man se om den igen för att få alla bitar på plats, men jag såg faktiskt om filmen direkt och den blev ännu bättre vid den andra genomgången. Det här är en riktig liten pärla, som förmodligen inte uppskattas av alla men av det stora flertalet. 









    

Av roboguy - 17 oktober 2011 15:18

Från Expekt till TV4: " TV4 vill bara göra snabba affärer som passar deras egna syften. Det är klart att det är en verklighet i en kommersiell värld, men nu har aldrig ödmjukhet varit något som funnits i någon vidare utsträckning i TV4:s vokabulär. Kanalen ångar på, och vi upplever allt oftare att man på TV4 tror att man är Guds gåva till svenskarna”.

”Nu vill ni sno Niklas Wikegård från oss, till på köpet mot hans vilja. Det får vårt leendet att stelna ännu mer. Att ställa såna krav på frilansare – att sluta arbeta med just spelbolag – är inget annat än ett missbruk av den unika maktposition som ni nu håller på att bygga upp inom sportens värld i Sverige”.


Klockrent ju- bland annat det där om att ödmjukhet inte finns i TV4:s vokabulär och att man tror att kanalen är Guds gåva till svenskarna! TV4 är mest en kanal som visar reklam och däremellan avbryts reklamblocken av fem till tio minuter program innan det avbryts för reklam igen. Ursch, fyran är verkligen den kanal som jag ogillar mest, och ser bara på ibland. Så fler borde skriva sådana här härliga brev till TV4-nissarna-och nissorna...




http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article13758256.ab








 

Av roboguy - 17 oktober 2011 13:12

Haha jag gillar regissörens inställning till den kommande Ghost Rider: Spirit of Vengeance, som tydligen ska bli betydligt tuffare än den förra filmen, eller som regissören beskriver det:" - De gjorde en pussy-variant av uppgörelsen, där han gör det av en olyckshändelse. Han skär sig i handen och säger: Oops. Vad sjutton är det? I den här tar han en flaska och har sönder den i handen och häller blodet på kontraktet som en samuraj och skriker åt djävulen: Gör det, gör det!"


Men jag vet ändå inte om jag ser fram emot den här filmen speciellt mycket direkt... Trailern var så överdriven att man skrattade vid flera tillfällen!



http://www.moviezine.se/artikel/8543-glom-den-forsta-ghost-rider








 

Av roboguy - 17 oktober 2011 01:00

Ja, mer tortyrporr är att vänta hädanefter, och gissningsvis är nog nyheterna väldigt få men de ska naturligtvis försöka "slå" de två föregående filmerna så man kan kallt räkna med att den tredje filmen kommer att innehålla en hel del splatter och råa tortyrscener, vilket jag i alla fall inte säger nej tack till;P Den här kommer däremot inte att gå upp på bio utan kommer direkt på dvd, så jag antar att den andra filmen inte spelade in tillräckligt mycket pengar av förståeliga skäl...





http://www.youtube.com/watch?v=NKyWkwuNX9E&feature=related












     Hur ska man toppa detta?;P



Av roboguy - 17 oktober 2011 00:23

"Under hela sitt liv trodde Isabella Torelli att hennes mor brutalt mördade tre personer för att hon var psykiskt sjuk. Men efter att ha fått veta att dessa mord ägde rum under en exorcism börjar hon gräva i fallet, och sätter snart ut för att finna sanningen. Med hjälp av ett filmteam dokumenterar Isabella allt hon gör och snart blir hon involverad i en serie oauktoriserade exorcismer."


The devil inside regisseras av William Brent Bell, som tidigar ehar gjort Stay Alive men om man ska se det som en merit eller inte vet jag däremot inte riktigt. Men den här nya filmen ser i alla fall riktigt intressant ut.




http://www.youtube.com/watch?v=jKqCgp_DHu0











 

Av roboguy - 16 oktober 2011 01:30

Jag minns inte riktigt vad det var som gjorde att jag inte tyckte om Kings Bag of bones, eller Benrangel som den fick heta på svenska, men jag tror att det berodde på att den var skriven i "jag-form" och det gillar jag inte alls. Vet inte riktigt varför jag inte tycker om den berättelseformen, men så är det i alla fall och ingenting man direkt kan påverka. Men förutom det så är boken en ganska "klassisk" spökberättelse, som inte föll mig på läppen.

Men trots det så ser jag fram emot tv-serien som bygger på boken, och den här teasern är ju bara löjligt läcker:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6be0BvimwyY










   

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards