Alla inlägg den 29 november 2011

Av roboguy - 29 november 2011 00:34

Ibland undrar man hur det är möjligt att vissa filmer alls får göras ens, och Murder party är en sådan film... Jag undrar vad poängen var med den egentligen? Var det ingen som under förarbetet läste manuset och började fundera över vad fan filmen vill säga, vad den har för syfte egentligen eller finansierades den på andra, okonventionella sätt än genom de vanliga kanalerna? Ingen av distrubitörerna är ju så "stora" så jag antar att ingen av dem hade något anspråk på att filmen skulle spela in speciellt mycket pengar, vilket nog heller aldrig var meningen med filmen. Mest av allt verkar den vara slutfilmen för dem som läser filmutbildningar i USA, inget som skulle nå ut till den stora massan direkt. För det här var verkligen riktigt dåligt, och dessutom riktigt tråkigt. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




Även i det som är dåligt försöker man hitta ljuspunkter och i den här filmen fanns två stycken. Den första var huvudpersonen Chris, spelad av Christopher S. Hawley som direkt väckte sympati hos mig. Man märkte direkt att det här var en ensam stackare ( han hade ju en katt, ett gott tecken på att en man är ensam och inte har några vänner, i alla fall i filmsammanhang) och så blev han så glad när han "råkade", mer eller mindre, hitta ett inbjudninigskort till en Halloweenfest. 

Den andra var Stacy Rock som spelar över en hel del i rollen som Lexi ( men hon är inte ensam om att agera dåligt bland de här inblandade), men hon hade i alla fall den bästa maskeringen, och den var så bra så jag vet inte ens vad hon ska föreställa... Jag menar, hon är målad som Finlands flagga i ansiktet och har på sig någon kroppsnära strumpa och så silveraktiga hotpants...Makes no sense for me.




Och slutet rinner ut i ett ingenting och jag begrep inte alls vad filmen ville ha sagt eller vad den ens hade för berättigande för att överhuvudtaget spelas in. Jag hade förväntat mig en helt annan slags film, med betydligt mer "mord" eftersom den ändå heter Murder party men det blev man blåst på även om det förekommer lite splatter.... Så undvik Murder party, även fast filmen har ett häftigt, och lockande, omslag.




   

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards