Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Terror firmer

Av roboguy - 30 november 2011 16:12

Jag hade visserligen inte några höga förväntningar på Terror firmer när jag började se den, och man vet ju vad man har att vänta sig när det handlar om en film från Troma och regisseras av Lloyd Kaufman. Den här hade jag inte sett tidigare och det var väl direkt ingen stor vinst med att se den heller, men det fanns gott om galenskaper i alla fall så man hade inte speciellt tråkigt medan man såg på filmen. Lite roligt var det ju att Ron Jeremy fanns med som mördarens pappa och att man hade gjort det så att det blev lite av en metafilm, en film i filmen så att säga, men utöver det här så var det på tok för osammanhängande och det verkar mest som att man har kastat in scener i den stund man kom på dem utan att tänka speciellt mycket på helheten. Så det blir lite som det blir i slutändan.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!






Filmens mest underhållande scen var utan tvekan när den tjocka mannen blir mördad genom att hamna under en rulltrappa;P Scenen är inte speciellt snyggt gjord men den är ändå underhållande. Och man kan fråga sig hur personerna som mördas lyckas överleva så länge- den tjocka mannens inälvor och maginnehåll pressas ut men likt förbannat lever han längre han han borde göra. En annan som lyckas överleva är en kille i början av filmen som får hjärnan utplockad... Underligt.


Även scenen där Casey dejtar Christine och snackar om pickles var ganska bra, och gjord som en Seinfeld-sketch... 

Men trots att filmen är galen och lite rolig ibland så kommer jag nog ändå inte att ha så bråttom med att se om den igen speciellt snart. Frågan är om jag överhuvudtaget kommer att titta på den igen, någon gång...








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Skapa flashcards