Alla inlägg den 4 december 2011

Av roboguy - 4 december 2011 23:43

Tror att jag äntligen börjar inse hur det ligger till numera. Skittråkigt att konstatera, men jag kommer inte att fortsätta konstla fram något som definitivt inte finns längre. Från och med nu gäller helt andra relger och ett helt annat uppträdande.









 

Av roboguy - 4 december 2011 23:37

Att Sean Banans vedervärdiga jullåt inte gillas visste jag redan ( och tyvärr har jag torterat öronen med eländet också) men nytt för mig var att Basshunter har en jullåt. Det visste jag inte, och den var jag tvungen att lyssna på direkt... Och vilken SKIT-låt det är. Jag förstår att den inte ger julkänsla eller glädje alls;P




http://www.metro.se/noje/arets-varsta-julplagor/EVHkld!NgOT8rGfex52/





Lyssna på egen risk;P

http://www.youtube.com/watch?v=2SKToXZj43E








 

Av roboguy - 4 december 2011 01:23

Jag fick kämpa med att kväva en och annan GÄÄÄÄÄssspning medan jag försökte förbli intresserad över hur det skulle gå för de inblandade i House of the rising sun, som kort och koncist kan sammanfattas som en b-film gjord med noll fantasi eller fernissa och som därför kommer att fortleva sina dagar med att hamna i den ena filmrean efter den andra. Det som fick mig att lägga märke till den var två namn på filmens omslag- Amy Smart ( underbar typisk korkad blondin i Crank-filmerna) och Danny Trejo, men tyvärr gjorde ingen av dem något av sina bättre framträdanden här. Och huvudpersonen, en gigantisk wrestlare, spelad av Dave Bautista får knappast något Oscarspris för sitt utrycksfulla agerande;P En story som ligger på Kalle Anka-nivå gör dessutom att den här filmen kvalar in på "sämsta-film"-listan hur lätt som helst.







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.







Ja, jag hade förväntat mig mer av Amy Smart, specieltl när hon är så överdrivet rolig och underbar i Crank-filmerna. Men här är hon tvärtemot en riktigt, tråkig jäkla gnällig kärring rentut sagt. Ingenting andas trovärdighet över karaktären och Smart har haft betydligt roligare scener i Crank jämfört med det hon behöver göra i den här filmen. Trist är bara förnamnet, här är hon både trist och riktigt dålig.


Danny Trejo behöver man inte förvänta sig speciellt mycket men herregud, något mer än en gangsterkung (för vilken gång i ordningen spelar han skurk egentligen? Någon som håller räkningen?) som har lite sex med några kvinnor innan han blir insyltad i det som händer i filmen och sedan försvinner efter bara någon sekund? Snälla, om Stallone tror på honom och han har fått spela huvudrollen i Machete, varför inte ge karln lite mer att arbeta med någon gång? Eller var han enbart ute efter lite snabba kaffepengar när han bestämde sig för att medverka i den här soppan? Man vil ju faktiskt se honom in spee, ha ihjäl en och annan snubbe eller åtminstone leverera någon cool replik. Det gör han inte här... Han gör knappt något alls. 


Dessutom känns avslutningen som något som kommer från vilken simpel kioskdeckare som helst,och då slutet är jävligt öppet så undrar jag om regissören drömde om att han skulle få göra en uppföljare för att berätta den spännande fortsättningen om de intressanta karaktärerna? Hm, regissören borde kanske sluta röka för mycket joint och ägna sig åt att fantisera ihop en berättelse som håller mer klass än en Kalle Anka historia...






 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards