Alla inlägg den 7 december 2011

Av roboguy - 7 december 2011 23:45

Jag vet inte riktigt varför jag såg fram emot den här filmen innan jag såg den men det hade nog att göra med min önskan om att få se en mörk, dyster och skruvad version av en känd saga som gjorde att jag var lite nyfiken på den här men såvitt jag kan bedöma så har den ingenting att göra med sagan Törnrosa ( Sleeping Beauty) och sedan när det visade sig att filmen inte var särskilt provocerande utan mest tröttsam så förlorade jag hoppet om att man kommer att göra så mörka versioner av de kända sagorna! Och när inte ens Moviezine hade något vettigt att skriva om den här filmen så är jag glad över att det inte bara är jag som inte har särdeles mycket att säga om den här filmen, som rent ut sagt är rena rama skiten.







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!







Okej, lite äckligt är det med gubbarna som av någon anledning vill vara med en naken Lucy, huvudpersonen, i en säng medan hon är neddrogad- men vad fan är gubbarnas motiv? Man får se korta glimtar medan de klär av sig och lägger sig bredvid henne, samt en som är lite mer handgriplig och lyfter upp Lucy och lägger henne något hårdhänt på golvet... Men sedan då? Ja, fantasin hos tittaren ska väl väckas till liv och visst kan jag föreställa mig vad som försiggår, men jag hade ändå velat se... mer.


Ingen skugga faller på Emily Browning som jag tycker gör en bra insats ( det kan inte vara helt enkelt att låtsas sova medan en gubbe sticker in sina fingrar i hennes mun, eller att ligga naken bredvid gubbarna), men samtidigt får jag inte ut något av hennes huvudperson. Hon har precis samma uttryck i ansiktet genom hela filmen oavsett om hon jobbar eller om hon deltar på något sexuellt... Hon reagerar liksom inte alls ( förutom i slutet).


Vad vill Sleeping Beauty säga egentligen?! Ja, filmen vill absolut vara provocerande men missar målet helt och hållet. Vad har man för budskap? Ja inte fan vet jag och jag orkar inte ens överanalysera den här skitfilmen. Men ett av svaren kan vara att man gör vad som helst för pengar numera, eller att kvinnor bestämmer själva över sina kroppar och om man vill bli "utnyttjad" för att tjäna pengar eller inte... Eller ja, jag vet fan inte. Jag har ingen aning vad den här filmen vill. 


 


Sleeping Beauty är vedervärdig, men förmodligen inte på det sätt som regissören hade tänkt sig, utan helt enkelt tråkig och totalt intetsägande. I alla fall för mig! Det här var helt enkelt alldeles för smart för att passa mina enkla smaklökar och dessutom alldeles för dystert utan någon egentlig mening alls...










 








Av roboguy - 7 december 2011 22:17

Hmm njae jag vet inte jag... The three stooges ser lite löjlig ut, och framför allt har regissörbröderna Farrelly helt och hållet tappat greppet numera, i alla fall om man ser till de filmer de har gjort de senaste åren! Men man vet ju aldrig, det här kanske kan bli bra? Fast det verkar inte så när man har sett trailern, tyvärr...




http://www.youtube.com/watch?v=DAsKdgORKds









 

Av roboguy - 7 december 2011 19:40

Eftersom jag har ett visst intresse för historia på lekmannanivå så har jag bland annat hört i olika sammanhang att den franska drottningen Marie Antoinette ( ni vet väl vem hon är hoppas jag, annars får ni se till att hålla er vakna under historielektionerna ) och att hon skulle ha sagt "Låt dem äta bakelser", och även andra varianter har jag hört, men nu visar det sig att hon alls inte sade det utan att citatet fanns i omlopp om andra drottningar och prinsessor redan innan Antoinette var född, men att det sedan användes som propagande mot henne. Men det är alltid roligt när sådana här historiska myter spricker! Mer sådant borde finnas med i tidningar som Allt om historia, för det är om sådant jag tycker om att läsa.





 

Av roboguy - 7 december 2011 16:34

Hmm jag är försiktigt positiv till att Magnus Betnér ska göra ett debattprogram, men det finns en del farhågor och det största är väl att det inte finns något debattprogram i Sverige som känns sådär superhett egentligen. Debatt på SVT brukar ju vara partiskt så in i bomben och Belinda gillar jag inte alls, så om Betnér kombinerar sin vassa tunga med riktig seriös debatt så borde Betnér drikt bli en hit. Men jag gillar inte att han har ett program i USA som förebild, det har så många före honom haft och vi har ju haft Joe Leno och David Letterman-wannabes tidigare och det har inte funkat så bra på svensk mark, så ja vi får se vad det blir av det här...



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14045291.ab







 

Av roboguy - 7 december 2011 15:19

Ny, kortare men intensiv, trailer till The darkest hour har precis anlänt och jodå, det ser inte så dumt ut faktiskt. Det enda negativa är väl att vi har fått en hel del "invasions"-filmer vid det här laget så det hade inte gjort något om den här hade dröjt, men å andra sidan har den något nytt att erbjuda ( förutom för oss svenskar då, med Joel Kinnaman i en internationell storfilm) så kan det här bli riktigt sevärt.




http://www.youtube.com/watch?v=wR9_oRx8h-Q








 

Av roboguy - 7 december 2011 12:45

Oj kan det verkligen vara möjligt?! Inte nog med att Luc Besson tänker regissera filmen själv den här gången (tack och lov för den lilla detaljen), filmen ska tydligen vara ett storslaget projekt. Åjo, och inte nog med det- och det är här som jag får tissefräs på riktigt- Angelina Jolie ska möjligen vara med i projektet och kanske rentav spela huvudrollen... Äntligen en kommande film från den franske regissören som är väl värd att hålla ett vaknade öga över.



http://www.moviezine.se/artikel/8998-luc-besson-filmar-med-angelina-jolie







 

Av roboguy - 7 december 2011 12:09

Ja, inte nog med att remaken av A Nightmare on Elm Street tydligen spelade in 32 miljoner dollar, vilket innebär att Cravens klassiker har våldtagits flera gånger om för ingen mening alls eftersom remaken var så vansinnigt dålig och inte tillförde något alls, så planeras det förstås för ytterligare en (skräp) uppföljare. Och nu diskuteras det huruvida man ska ta mördaren Krueger in i 3D-världen, och det kommer förmodligen att bli så eftersom alla film-nissar tycker att allt blir fantastiskt bra i 3D, då kan man ju strunta i en vettig story och vräka på med lite härligt splatter och blod istället. Ursch! Må Krueger vila i frid istället...



http://www.horrorbid.com/forum/viewtopic.php?f=280&t=18826&ptm=1










 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards