Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Sleeping Beauty

Av roboguy - 7 december 2011 23:45

Jag vet inte riktigt varför jag såg fram emot den här filmen innan jag såg den men det hade nog att göra med min önskan om att få se en mörk, dyster och skruvad version av en känd saga som gjorde att jag var lite nyfiken på den här men såvitt jag kan bedöma så har den ingenting att göra med sagan Törnrosa ( Sleeping Beauty) och sedan när det visade sig att filmen inte var särskilt provocerande utan mest tröttsam så förlorade jag hoppet om att man kommer att göra så mörka versioner av de kända sagorna! Och när inte ens Moviezine hade något vettigt att skriva om den här filmen så är jag glad över att det inte bara är jag som inte har särdeles mycket att säga om den här filmen, som rent ut sagt är rena rama skiten.







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!







Okej, lite äckligt är det med gubbarna som av någon anledning vill vara med en naken Lucy, huvudpersonen, i en säng medan hon är neddrogad- men vad fan är gubbarnas motiv? Man får se korta glimtar medan de klär av sig och lägger sig bredvid henne, samt en som är lite mer handgriplig och lyfter upp Lucy och lägger henne något hårdhänt på golvet... Men sedan då? Ja, fantasin hos tittaren ska väl väckas till liv och visst kan jag föreställa mig vad som försiggår, men jag hade ändå velat se... mer.


Ingen skugga faller på Emily Browning som jag tycker gör en bra insats ( det kan inte vara helt enkelt att låtsas sova medan en gubbe sticker in sina fingrar i hennes mun, eller att ligga naken bredvid gubbarna), men samtidigt får jag inte ut något av hennes huvudperson. Hon har precis samma uttryck i ansiktet genom hela filmen oavsett om hon jobbar eller om hon deltar på något sexuellt... Hon reagerar liksom inte alls ( förutom i slutet).


Vad vill Sleeping Beauty säga egentligen?! Ja, filmen vill absolut vara provocerande men missar målet helt och hållet. Vad har man för budskap? Ja inte fan vet jag och jag orkar inte ens överanalysera den här skitfilmen. Men ett av svaren kan vara att man gör vad som helst för pengar numera, eller att kvinnor bestämmer själva över sina kroppar och om man vill bli "utnyttjad" för att tjäna pengar eller inte... Eller ja, jag vet fan inte. Jag har ingen aning vad den här filmen vill. 


 


Sleeping Beauty är vedervärdig, men förmodligen inte på det sätt som regissören hade tänkt sig, utan helt enkelt tråkig och totalt intetsägande. I alla fall för mig! Det här var helt enkelt alldeles för smart för att passa mina enkla smaklökar och dessutom alldeles för dystert utan någon egentlig mening alls...










 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards