Alla inlägg den 10 december 2011

Av roboguy - 10 december 2011 18:47

Kolla upp nummer i telefonkatalogen, ha brevvänner, komma ihåg telefonnummer med hjälp av minnet, ha uppslagsverk, spela in saker på VHS-band... ja, det här är bara några exempel på saker som vi inte gör längre, allt på grund av ny teknik och liknande. Ganska roligt att se vad det är för saker som vi inte gör eller gör på nya sätt istället numera. Frågan är vilka saker som kommer att vara bortglömda helt och hållet om tjugo år? 




http://www.metro.se/nyheter/22-saker-du-aldrig-gor-langre/EVHklh!31L4n0H109AG6/









 

Av roboguy - 10 december 2011 02:15

Herregud... Säga vad man vill, men nog är de envisa ibland, filmbolagen. De överger förbannat inte en framgångsrik skräckfilmsserie ( eller vilken framgångsrik filmserie det än handlar om) och trots att det hette i den senaste filmen "the final chapter" så är det ju i sammanhanget en liten struntsak som säkert går lätt att fixa till! Nej, jag tycker att fler borde göra som jag och strunta i den här urvattnade skräckfilmsserien. Jag slutade se efter den tredje filmen. Det är faktiskt bara den första filmen som är något att se. Fler filmer behövs inte. 






http://www.moviezine.se/artikel/9007-saw-serien-ar-inte-over











It is not over yeth, mohahaha!  

Av roboguy - 10 december 2011 01:17

Ja, jag vet inte men 2011 känns inte alls som Jason Stathams år och de filmer jag har sett där han medverkat har underpresterat å det väldigaste och inte alls levt upp till mina förväntningar. Trist som fan, då jag verkligen gillar Statham men filmerna han medverkar i håller ingen högre klass. Trots att jag såg Blitz ganska nyligen minns jag knappt något från den, och Statham briljerade inte alls. The mechanic var ingen höjdare heller, likaså var 13 en vansinnigt dålig film. Men Killer Elite får väl rankas som en av de filmer där Statham ändå genomför en okej prestation, även om han inte är så bra som han varit tidigare och filmen som helthet är inte mer än okej. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!





Härligt var det i alla fall att se Robert De Niro i något vettigt åtminstone. Inte för att han glänser här som i fornstora dagar, men han funkar ändå som veteranen som har tagit på sig lite av en pappa-roll gentemot Statham, ändock blir det kanske en aning löjligt ibland när Niro säger "pojken" eller "gossen" en gång för mycket. Så jävla ung är inte Statham, faktiskt. Men det var härligt att se Niro glänsa lite i scenen på tunnelbanestationen. Ohboy, vad jag gillade den sekvensen.

Däremot är det tröttsamt att Stathams karaktär ska "tröttna" på jobbet i inledningen ( har vi sett det förr eller har vi sett det förr) och dessutom ibland komma med moraliska synpunkter senare, som "frun behöver inte dö,hon var inte inblandad" eller " nej, bara de skyldiga ska vi ta" osv... Alltså han markerar lite att man inte ska döda bara för dadandets skull. Eller som man uttrycker det i ett replikskifte: Jag är klar med dödandet. - Men dödandet är inte klar med dig! Oh, jaaa härligt moraliskt filosofiskt tyngd på det där;P


Clive Owen brukar helt klart ge mer väsen av sig än vad han gör i Killer Elite, här märker man inte av honom speciellt mycket och jag kan inte heller säga att jag kan ge honom helt och hållet godkänt för insatsen här, för jag hade hellre velat se en mer renodlad fight mellan Owen och Statham ( en fightscen bjussas det i alla fall på, den på sjukhuset, men det var alldeles för lite).


Sedan tycker jag det var trist att filmen baseras på en verklig historia. Och jag hade velat se lite mer yrkesmördare-mot yrkesmördare och inte ha en massa trist politik iblandat i storyn och i överlag hade jag velat att filmen skulle ha varit en "hitta-på"-berättelse istället, inte förankrad i verkligheten. Lite mer The tournament över anrättningen hade synnerligen inte skadat.  


Egentligen tycker jag om den sista halvan av filmen bäst, det är den som gör att jag tycker det här var en av de bättre filmer Jason Statham medverkat i- för ett tag är han helt ensam och ska fixa saker och ting, och det är egentligen då Statham funkar som allra bäst. Men det var först mot slutet filmen blev lite intressantare och det var tyvärr lite försent för mig, jag hade redan hunnit ge upp hoppet och Killer Elite blev inte den actionfest jag hade hoppats så innerligt på. Suck, året 2011 verkar inte sluta på topp, direkt. 


Två av fem möjliga toarullar får Killer Elite. 









 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards