Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Fright night

Av roboguy - 11 december 2011 01:49

Den här remaken var helt okej, speciellt när jag inte har originalet i alldeles purfärskt minne, men å andra sidan gör Craig Gillespie ( som mest har sysslat med komedier såsom Mr. Woodcock serien United states of Anna) ett par misstag som ganska tydligt visar att han inte är van vid skräckfilm; bland annat att han öser på mot slutet och att saker och ting händer för snabbt utan att någon särskild stämning skapas och det mesta känns mest som "komedi" faktiskt, den här är inte gjord för att skrämmas egentligen. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!




Det verkar som att Colin Farrell stortrivs när han får spela vampyr, i alla fall kan man känna av att han tycker det var roligt att få spela något helt annorlunda jämfört med vad han har spelat tidigare. Och han gör det dessutom ganska bra, så jag skulle gärna vilja se honom som vampyr någon mer gång;)


Däremot tycker jag inte om huvudpersonen Charley. Det är något jag har emot honom så fort han träder in i handlingen på sin trasiga moped. Och jag tycker inte om att han verkar leva i något slags mini-matriarkalist samhälle där två kvinnor i hans liv bestämmer över honom- hans mamma och flickvännen Amy. Varför göra honom så mesig dessutom...? Så typiskt idag, så tråkigt att se varje gång. Medan Colin får vara "farlig" och mystisk och mamma-flickvän pratar om honom i berömmande ordalag. 


Armed and dangerous and...ehm blonde! Damn!  




Annars är Ed, nörden, filmens glädjeklick. Han behöver inte göra mycket för att bli rolig, och han är nästan ännu roligare som vampyr än vad han var som levande. Han hade gärna fått vara med betydligt mer.



Fit for fight!  


I överlag tycker jag att den här filmen var okej, men inte mer och ett ganska överdrivet och effektfullt slut gör att betyget sjunker ännu mer. Dessutom är de flesta skådisar rent ut sagt ganska dåliga, faktiskt... Ja, det är bara Farrell som klarar sig med mvg! Dessutom hade filmen gärna fått ha en lite mer allvarlig touche, det var synd att det var så lite blod och i överlag var filmen ganska mycket PK rakt igenom, bara lite sådär lagom "farlig" och lite lagom blodigt, ingenting för vulgärt för att den stora publikmassan inte ska kunna se filmen och absolut inte så skrämmande att den ska riskera att få 15-årsgräns, så tyvärr känns det lite mer som en lite blodigare variant av Twilight men knappast farligare än vad de filmerna är. Men ett litet plus för elaka vampyrer som det varit en bristvara på den senaste tiden, och som inte struttar omkring med bar överkropp och spänner modellmusklerna!



En av fem möjliga toarullar blir det för den här! 









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roboguy - 27 augusti 2015 11:56


  Ifjol var man en frekvent besökare i Badhusparken men i år har det inte blivit av att vara däe alls av någon anledning.  Jag vet inte varför. Det kan förstås ha varit på grund av vädret men det är inte hela sanningen. Helt enkelt har man inte ta...

Av roboguy - 25 mars 2014 21:57


Jobbet gick bra även om jag börjar bli lite trött på att enbart vara på ställen som jag redan varit på, bland annat ifjol. Jag skulle vilja prova på och städa på något av de nya ställena som de har införskaffat sedan jag var där sist.    Nåja, de...

Av roboguy - 18 mars 2014 22:07

Har precis avslutat en reprisering av arbetsmomenten och det visade sig ha tillförts några nya element sedan man var här och jobbade förra sommaren, men det är väl inget som ska gå ganska snabbt att lära sig får man hoppas. Inlärningen är precis avsl...

Av roboguy - 17 februari 2014 22:05


Ja, den frågan är berättigad: Vad fan ska man gå omkring och vara glad för på en sketen måndag? Det finns inga anledningar till att man ska gå omkring och vara glad och se ut som att man precis har lurat av Joakim von Ankas hela förmågenhet och sitte...

Av roboguy - 13 januari 2014 22:03


Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel men det börjar påminna starkt om när man gick på universitetet- inget självförtroende, man sitter knäpptyst vid fikabordet och skrattar och smilar på kommando snarare än att man tycker att något är särskilt ro...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards