Alla inlägg den 27 december 2011

Av roboguy - 27 december 2011 16:27

Jag gillar ju Kiefer Sutherland sedan han härjade runt som agenten Jack Bauer i 24, men dessvärre har han inte medverkat i speciellt många bra filmer så man får bara hoppas på att den nya tv-serien Touch är betydligt bättre än vad den verkar vara i den här lite sega trailern. Av det man kan förutsäga genom trailern så ser det ut som att serien framför allt satsar på att vara "smart" framför vräkig action och det är väl inget fel i det, bara det inte blir för utdraget och det bara kommer nya frågetecken istället för svar. Jag vet inte heller riktigt vad Sutherlands funktion kommer att vara i den här nya serien, mer än att tydligen hålla reda på sin son;P Men jag kommer att ge Touch en chans, men gudarna ska veta att jag är utrustad med oändligt tålamod så är serien inte bra ganska omedelbart så ger jag upp...


Annars finns det ju en hel del annat som också verkar lovande på svensk TV, så det kanske innbär att starten på 2012 blir bra;P 



http://www.youtube.com/watch?v=N3qK6dB79U4&feature=relmfu



http://www.youtube.com/watch?v=9QdBzrdVEsU&feature=player_embedded








 

Av roboguy - 27 december 2011 13:48

Eftersom jag hade en känsla av att jag inte skulle tycka om remaken av Karate kid, som i 2010 års version snarare borde heta Karate Child, så har jag ignorerat den här filmen men igår kände jag att det ändå var dags att se den. Och det blev lite utav en självuppfyllande profetia, därför att jag inte alls tyckte om filmen. Men om jag ska vara ärlig så var jag aldrig något större fan av originalfilmen heller, men den har åtminstone betydligt mer charm än vad den nya versionen hade. Det finns mycket att störa sig på men det stora irritationsmomentet för mig var den att Jaden Smith inte alls framstod som någon sympatisk person, vilket gjorde att jag inte alls tyckte synd om honom;P Ralph Macchio, som spelade huvudrollen i originalet, hade mer charm i sitt lillfinger jämfört med Jaden som mest av allt påminde om en kaxig USA-kille som aldrig borde ha blivit mobbad överhuvudtaget eftersom han är alltför självsäker.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.




För att på allvar understryka skillnaden mellan originalet och den här tråkiga remaken- Jackie Chan är ingen ny Pat Morita- Morita var mystisk samtidigt som man inte alltid förstod honom. Handen på hjärtat, men vem anade inte att bilen som stod i Chans vardagsrum hade något att göra med saker ur hans förflutna? Dessutom uttrycktes aldrig vänskapen mellan Morita och Ralph Macchio karaktärer- man förstod ändå att de delade något, något stort mellan varandra utöver att den ena gav den andra mer självkänsla. Mellan Jaden och Chan ska det förstås uttalas i ord, så att även de allra minsta ska förstå att de är "bästa vänner". Suck, hur tydlig måste man vara i dagens filmer?

Sedan kan man fortsätta att såga hur mycket som helst- den löjliga kärlekshistorien, "skurken" Cheng och hans polare som tydligen är mästare i kung fu redan som ungar och kan spöa vem som helst och Jaden som mirakulöst tränas upp hur snabbt som helst- fast träningsprocessen tar evigheter och tjatet med "jackan upp, jackan på, häng upp jackan" får ta lite för lång tid, och sedan är ju slutet mer eller mindre givet... 


Nej, det var alldeles för gulligt och "barnanpassat", vilket belyses bäst i scenen på tåget där Jaden säger "jag är jedi och du är Yoda", suuuck. Ursch nej jag tror inte den här remaken innebär att de tre ( eller fyra) andra originalfilmerna blir inspelade på nytt ( för vad har vi gjort för ont för att förtjäna det?). 






 

Av roboguy - 27 december 2011 01:45

Jag tycker inte att den dokumentär som SVT visade och som blev omtalad på grund av några uttalanden innan sändingen riktigt höll måttet... Finfina bilder från en härlig karriär förvisso, och en del bilder som jag aldrig tidigare har sett dessutom, men jag struntade fullständigt i utfyllnaden som handlade om hur han förberedde sig inför att få se sin tröja bli upphissad i taket. Fin och stor stund för Foppa, garanterat, men det var inte det man ville se i dokumentären och dessutom- det är inte speciellt mycket snack från Forsbergs sida heller. Nej, jag tror att jag hade förväntat mig betydligt mer av det här och så visade det sig bli en halvdan sak bara! 






 

Av roboguy - 27 december 2011 00:48

Varför är det närapå omöjligt att klara av en jul utan att inte se en enda Disneyfilm? Det är mission impossible, och den här julen fick det bli Skönheten och odjuret som lämpligt nog visades på SVT vid halvfem-tiden igår eftersom jag inte har sett den på flera år. Har svårt att minnas vad jag tyckte om filmen när jag var liten ( jag tror jag och mina kompisar dömde ut den som "tjejfilm", men sen har jag ett vagt minne av att jag ändå såg den och tyckte om den) men det som slår mig är hur otroligt snabbt filmen är berättad- knappt hinner Bella sjunga klart om att hon inte tycker om Gaston och drömmer om ett annat liv än det hon har förrän hon befinner sig om fånge på slottet. Sedan dröjer det inte speciellt länge innan känslorna börjar spira mellan Bella och odjuret, och så snabba växlingar till Bellas fader och sedan marscherar byborna med Gaston i spetsen mot slottet för att ha ihjäl besten. Här kan man onekligen snacka om effektiv använd berättartid, men samtidigt hinner man smycka ut berättelsen med en hel del minnevärda scener. 


Jag skither fullständigt i genussnacket som har drabbat den här filmen, speciellt många gamla Disneyfilmer har börjat diskuteras med "nya glasögon" på, och njuter av en ganska traditionell saga som ändå kryddats med fantastiska sångnummer och som dessutom är den första animerade filmen som har varit nominerad för en Oscar för bästa film. Inte illa pinkat av Disney, och den här kom ju också då Disneystudion gjorde kanske sina allra bästa filmer. De borde återvända till den här tiden istället och se vad de gjorde då, så kanske deras filmer blir verkliga klassiker igen...





Det börjar lukta kärlek banne mig. Om nu bara Bella kan se förbi odjurets hemska yttre och se vem han verkligen är...



  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards