Alla inlägg den 31 december 2011

Av roboguy - 31 december 2011 23:15

Nu när alla är upptagna med sammanfattningar av 2011 så ska jag inte vara sämre, även om dete blir en kort lista eftersom jag inte kommer ihåg vad som har hänt under året och det är inte heller speciellt mycket. Men några saker sticker ut lite extra förstås...




* Årets två återkomster; Fröken Åman dyker upp på Sunes och allt bara "flyter" på som vanligt och inte fan avskyr hon mig inte. Alldeles underbart, ett möte som gjorde resten av året uthärdligt. Detsamma med Karro, som man började sms:a med efter en längre tids uppehåll men som gjorde resten av 2011 mycket roligare.


* Praktiken på Sunes. Svårslaget, och jävligt roligt. 


* Måste också lägga till att köpet av den här nya datorn som jag använder just nu tillhör något av det bästa med det här året, och att mitt mobila bredband fungerar bättre än någonsin. Jag hoppas samtidigt att 4G ska börja fungera nästa år- då kan det bli extremt roligt med mobilt bredband;)


* Platt-tv;n vi köpte på mellandagsrean måste ju kvala in som bästa köpet under året som gått. 


* Mitt bästa köp i år berättar jag inte om, men kan säga så mycket som så att det var ett väldigt bra köp;) 


* Sen måste jag tillägga att jag tycker det är tråkigt att man har förlorat kontakten med en del gamla vänner, tyvärr. Speciellt en saknar jag den kontakt med som vi hade en gång i tiden, men just nu ser det inte ut som att vi kommer att återskapa kontakten med varandra, vilket är skittråkigt...


* Årets filmer: 2011 har varit ett sällsynt dåligt år när det gäller filmer, men en av de senaste som jag har sett överraskade rejält. Recension av den kommer inom kort, men den ska ni allt ta er en titt på- A lonley place to die. Grymt spännande, lite sämre slut men alltigenom nagelbitarspännande! 

Sucker punch får gälla som årets grymaste besvikelse då jag förra året hade grymt stora förhoppningar på den filmen! Många filmer som jag har längtat efter har visat sig vara besvikelser, och det var nog bara Hanna som lyckades leva upp till mina förväntningar någorlunda! Jag har säkert glömt en jävla massa filmer som man har sett under året som gått, men jag ska nog göra en bättre sammanställning sen så man inte glömmer bort guldkornen. 



* Årets böcker; För tidigt för en sammanställning då jag under det sista halvåret av 2011 har varit extremt dålig på att läsa böcker, det gick betydligt bättre med det under våren. Minns ingen bok på rak arm som jag kan lyfta fram som årets bok, och jag har dessutom inte läst alla årets böcker som jag är intresserad av, så det här får jag kanske återkomma till.



Nu orkar jag inte mer! Slutligen önskar jag alla vänner ett Gott nytt År och hoppas ni får en riktigt härlig start på det nya året. Ta det lugnt ikväll så slipper ni vara sänggliggande hela första januari;P





 

Av roboguy - 31 december 2011 18:29

Vilken härlig nyhet man fick såhär de sista skälvande timmarna av 2011- Parlamentet tar en "paus", men förhoppningsvis återuppstår inte eländet i sin nuvarande form inom en överskådlig tid! De senaste säsongerna har verkligen varit dåliga, och den sista som visades under våren var rent ut sagt bedrövlig, bara en samling trötta gamla komiker och de nya talangerna som skulle lanseras visade sig vara icke-talanger som inte hade någon komisk timing alls och som mest verkade tycka att de satt på dagis och skulle ligga av tiden innan de fick gå hem. Det var bedrövligt helt enkelt, och skittråkigt att se något som en gång var bra förvandlas till sådan skit.


Nej, satsa på något helt nytt nu TV4. Och låt reliken Parlamentet ruttna bort i något hörn från och med nu, tack.



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14150938.ab







 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards